هر آنچه باید در مورد LineageOS & Zomit بدانیم

[ad_1]

بسیاری معتقدند که گوگل و دیگر فناوری های با تکنولوژی بالا به طور طبیعی رشد کرده اند. اما بر هیچ کس پوشیده نیست که اکتشافات اینترنتی با کمک CIA ، NSA و DARPA موفقیت زیادی را متحمل شده است. این شرکت مستقر در مونته نگرو ، به همراه سایر خدمات خود ، صاحب اکوسیستم اندروید است. در حال حاضر این سیستم عامل ها 73 درصد بازار را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش وب سایت این است، گوگل سابقه خوبی در مورد حریم خصوصی کاربران ندارد و در نتیجه ، تقاضا برای رویه های قانونی که به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد ، افزایش یافته است. برخی از افراد ترجیح می دهند از ROM های سفارشی استفاده کنند زیرا برنامه اضافی موجود در ROM های شرکت وجود دارد. دیگران این نوع خط را در دستگاه خود برای حفظ حریم خصوصی تنظیم کرده اند.

LineageOS به دلیل امنیت ، پشتیبانی از چندین دستگاه ، مستقل از محیط زیست Google و ویژگی های منحصر به فرد شناخته شده است.

LineageOS چیست؟

Lineageos چیست؟

LineageOS تا کنون سفارشی ترین نصب کننده اندروید و منبع باز ROM برای بیش از 2.6 میلیون دستگاه است. این پروژه در ابتدا سیانوژن نامیده شد. اولین رام مورد بحث در سال 2009 برای HTC Dream و HTC Magic اعلام شد.

جملات دیگر:

در روزهای اولیه اندروید ، سازنده Cyanogen با نام مستعار JesusFreke وجود داشت که سرانجام وظیفه استیو کاندیک را برای ادامه بهبود ROM به عهده گرفت.

Condik کسی است که Cyanogen را به محلی که CyanogenMod شد تغییر داد. ROM سفارشی در دسامبر 2016 برای سومین بار تغییر کرد و از آن زمان به بعد LineageOS نامیده شد. پس از سومین به روزرسانی ROM مورد بحث ، شش سیستم عامل منتشر شده است که همه بر اساس راه اندازی اندروید طراحی شده اند. در زیر لیستی از مدل های این ROM های سفارشی آمده است.

  • LineageOS 13.0 (وارشمالو)
  • LineageOS 14.1 () ا)
  • LineageOS 15.1 (از)
  • LineageOS 16.0 (فوت)
  • LineageOS 17.1 (Android 10)
  • LineageOS 18.1 (Android 11)

این سیستم عامل بیش از 190 دستگاه را پشتیبانی می کند. ROM مورد بحث نیز با برخی از محصولات قدیمی سازگار است. به عنوان مثال ، امکان نصب این ویژگی در Nexus 6 نیز وجود دارد. این تلفن ها همزمان با LineageOS در سال 2016 معرفی شدند.

این رام ها با ویژگی های قبلی این سیستم عامل یکپارچه شده و دارای ویژگی های جدیدی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

  • پشتیبانی کامل از اتصال USB ، WiFi و بلوتوث
  • پشتیبانی از کدک صوتی FLAC
  • نامهای دسترسی (APN) که از طریق راه اندازی سیم کارت قابل دسترسی هستند را گسترش دهید
  • بهبود نسخه باز کاربر
  • عملکرد را بهبود می بخشد و می تواند کارایی بسیاری از فرآیندهای کلیدی را افزایش دهد
  • ظاهر را کنترل کرده و به برنامه دسترسی پیدا کنید

مهمتر از همه ، بدون پیکربندی اضافی LineageOS. با این حال ، در اکثر دستگاه های Android ، برخی از آنها وجود دارد که نمی توان آنها را بیشتر حذف کرد. در نهایت ، از نظر کاربر مورد بحث ، عملکرد ، ثبات و قابلیت اطمینان این ROM عالی است.

کدام گوشی ها می توانند از LineageOS استفاده کنند؟

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی LineageOS ، این ROM تقریباً در 200 دستگاه پشتیبانی می شود. سریعترین راه برای فهمیدن اینکه آیا دستگاه شما از این فرآیند پشتیبانی می کند یا خیر این است که ابتدا به وب سایت قانونی آن بروید و سپس نام دستگاه خود را در لیست جستجو کنید.

در این لیست ، لیست محصولات شرکت های بزرگ مانند سامسونگ ، گوگل ، موتورولا و وان پلاس یافت می شود.

چقدر در LineageOS احترام به خود وجود دارد؟

حریم خصوصی در lineage os

برنامه های Google برای این منظور ارائه نمی شود و این ویژگی به تنهایی مانع از انتقال متعدد داده های شما به سرویس های Google می شود. این ROM سفارشی دارای ویژگی امنیتی کافی به نام APG است. این ویژگی ها رمزگذاری قوی را ارائه می دهند که با پروتکل های رمزگذاری GPG و PGP نیز سازگار است.

با این حال ، با انتشار اندروید 10 ، سیستم رمزگذاری LingeageOS APG دیگر آنقدر خاص نیست. زیرا از اندروید 10 به بعد ، گوگل همان قابلیت های رمزگذاری را در قلب سیستم عامل تلفن همراه خود قرار داده است.

LineageOS علاوه بر حل مسائل حریم خصوصی با هم ، از ویژگی جدیدی به نام Trust از نسخه 15.1 خبر داده است. قابلیت اطمینان برای اطمینان از امنیت نرم افزار ماهانه ای که Google اعلام می کند ایجاد شده است. در LineageOS ، کاربران می توانند با رفتن به تنظیمات> حریم خصوصی ، همه تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را در یک مکان مشاهده و تنظیم کنند.

نماد اعتماد همیشه در مرحله اضطراری ظاهر می شود تا بلافاصله نیاز ایمنی را ایجاد کند. همچنین می توانید از این چهره برای محدود کردن محدودیت برنامه پیام کوتاه استفاده کنید.

LineageOS چقدر امن است؟

این برنامه به طور پیش فرض از به روز رسانی فناوری امنیت لینوکس (SELinux) استفاده می کند. فناوری ابتدا توسط NSA برای هسته های لینوکس توسعه داده شد. SELinux را وادار کنید دسترسی به برنامه ها و خدمات را در پس زمینه محدود کند. این بدان معناست که عملکرد بدافزار برای دسترسی و هک چندین فرآیند با محدودیت های زیادی روبرو خواهد شد.

امنیت اولویت اصلی LineageOS است

LineageOS ، مانند SELinux ، به طور پیش فرض از امضای نادرست جلوگیری می کند. از فرایند امضا برای ارزیابی امکان سنجی برنامه استفاده می شود. به عبارت دیگر ، با امضا ، نادرستی برنامه می تواند کار کند. هر برنامه در هر تلفن Android با کارت شناسایی منحصر به فرد آنها مشخص می شود. با تأیید امضای باز ، برنامه ارسال شده می تواند بر روی دستگاهی با نام مشابه برنامه دیگر اجرا شود.

امکان امضای امضا نصب برنامه ها را آسان تر می کند. اما این گزینه به طور پیش فرض در LineageOS فعال نیست.

به طور معمول ، ROM مورد نظر دسترسی کامل و کنترل شده به هر برنامه را برای کاربر فراهم می کند. همچنین می توانید امنیت یک برنامه را فعال یا غیرفعال کنید.

نحوه نصب LineageOS بر روی گوشی خود

روش نصب Lineage OS

می توانید ویژگی خاص تلفن خود را از وب سایت رسمی LineageOS بارگیری کرده و طبق دستورالعمل های موجود در این وب سایت ، آن را در دستگاه خود تنظیم کنید. البته ، به خاطر داشته باشید که ROM جدید تمام حافظه دستگاه شما را پاک می کند. بنابراین ، قبل از نصب این فرآیند ، یک کپی از اطلاعات مورد نیاز خود تهیه کنید.

چه برنامه ای در LineageOS اجرا می شود

همانطور که قبلاً ذکر شد ، Google Apps در این لیست گنجانده نشده است. بله ، این برنامه ها را می توان با استفاده از بسته GApps پیکربندی کرد. بنابراین ، در این ROM سفارشی ، هنوز می توانید از برنامه Google استفاده کنید.

برای نصب GApps ، می توانید فایل zip این بسته را با بازیابی از دستگاه استخراج کنید. به جای Play Store ، می توانید از فروشگاه های برنامه های شخص ثالث مانند F-droid ، App Toide یا Aurora استفاده کنید. برای نصب و استفاده از خرده فروش نیازی به کلیک ندارید و می توانید فایل های APK استاندارد آنها را بارگیری و تنظیم کنید.

نحوه به روز رسانی LineageOS

به روز رسانی LineageOS ، مشابه اندروید بومی ، OTA را برای کاربران منتشر کرده است. برای دسترسی به بخش به روز رسانی ، باید به منو بروید.

چرا باید LineageOS را راه اندازی کنیم؟

عدم انجام این کار باعث افزایش هزینه لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله رایانه و تلفن های هوشمند شده است. در این بازار پر استرس ، گوشی جدیدی نخرید ، LineageOS را روی دستگاه قدیمی خود نصب کنید ، بنابراین همچنان از قابلیت های نسخه جدید اندروید بهره مند خواهید شد.

با استفاده از ROM مورد نظر ، می توانید آخرین Android را در همان دستگاه نصب و اجرا کنید. یکی از مهمترین ویژگی های LineageOS این است که برنامه های کاربردی اضافی را ارائه نمی دهد و بنابراین حافظه دستگاه شما شامل نمی شود. این رام بسیار خوب کار می کند و بسیار ایمن تر از رام های اصلی نصب شده بر روی گوشی ها است. LineageOS همچنین به کاربران امکان مدیریت برنامه ها را می دهد.

تا به امروز ، هیچ ROM سفارشی در بازار وجود ندارد زیرا از چندین دستگاه مانند LineageOS پشتیبانی می کند.

نظر شما در مورد این شغل چیست؟

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما