7 رفتار ناکافی که شما را از خواب راحت باز می دارد – روزیاتو


اگرچه بی خوابی در شب می تواند بر سلامت کلی ، چهره و کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد ، اما 35 درصد از بزرگسالان کمتر از 7 ساعت در روز می خوابند. اگرچه استرس و اضطراب می تواند منجر به بی خوابی شبانه شود ، برخی از رفتارهای ناسالم وجود دارد که می توانیم برای خواب بهتر روی آنها کار کنیم. در Bright Side می خواهیم رفتارهایی را بررسی کنیم که می توانند در نتیجه خواب بهتر ایجاد شوند.

1- بدون مقدمه به رختخواب بروید

پس از یک روز شلوغ ، شاید تنها کاری که دوست دارید انجام دهید این است که سرانجام سر خود را روی بالش بگذارید. اما انجام برخی ورزش ها می تواند به مغز شما کمک کند فاصله بین روز و شب را از بین ببرد و به شما کمک کند زودتر بخوابید.

این مراسم می تواند شامل یک میان وعده قبل از خواب ، یک حمام گرم یا یک مطالعه خوب باشد. نیازی نیست فرهنگ شب سختی داشته باشید ، فقط چیزی را انتخاب کنید که شما را آرام کند و به آرامش شما کمک کند.

2- قبل از خواب چای سیاه بنوشید

رفتار اشتباه

این نوشیدنی ها به دلیل اثرات آرامبخش شناخته شده اند و سالهاست که برای درمان خواب آلودگی مورد استفاده قرار می گیرند. و اگرچه چای هایی مانند بابونه و اسطوخودوس می توانند به شما در آرامش و حتی بهبود کیفیت خواب کمک کنند ، اما برخی نوشیدنی ها عوارض جانبی منفی دارند. به عنوان مثال ، چای سیاه حاوی مقدار زیادی کافئین است و می تواند باعث بی خوابی و اضطراب شود.

3- از پتوها به طور نامناسب استفاده کنید

رفتار اشتباه

حتی اگر نمی توانید بدون پتو بخوابید ، انتخاب یک پتو خوب برای یک خواب خوب مهم است. پتوهای پلی استر را می توان به راحتی شستشو و ذخیره کرد ، اما این پتوها برای خواب مناسب نیستند. پلی استر یک ماده مصنوعی است ، به این معنی که به بدن شما اجازه نمی دهد درجه حرارت را کنترل کند ، که باعث گرم شدن و عرق کردن شما می شود.

از یک پتوی پشمی به جای یک روکش پلی استر استفاده کنید زیرا هم شما را گرم نگه می دارد و هم به پوست اجازه تنفس می دهد.

4- شبها به باشگاه بروید

رفتار اشتباه

ورزش برای آرامش و تسکین استرس مفید است و به بهبود خواب شما کمک می کند. اما خطرات دیر ورزش کردن مفید است و می تواند شما را شب ها بخوابد. رفتن به باشگاه ورزشی یک ساعت قبل از خواب اجازه نمی دهد بدن شما داغ شود و باعث می شود که همیشه از رختخواب بیفتید.

اگر می خواهید شب ها ورزش کنید ، 4 ساعت قبل از خواب کمتر ورزش کنید.

5- صبحانه نخورید

رفتار اشتباه

تصادفی نیست که صبحانه را مهمترین وعده غذایی روز می نامند. حتی اگر وقت ندارید صبح صبح قبل از رفتن به محل کار صبحانه بخورید ، صبحانه کوچکی نخورید ، با این حال ، نه تنها از نظر وزن و توانایی تمرکز شما مضرات منفی دارد ، بلکه باعث می شود خواب بهتری داشته باشید.

افرادی که صبحانه خود را به طور منظم از برنامه روزانه خود حذف می کنند ، به احتمال زیاد خوب نمی خوابند و بعد از بیدار شدن احساس بهتری دارند.

6- لباس بپوشید

رفتار اشتباه

شب ها هیچ چیز بهتر از پوشیدن لباس خواب مورد علاقه خود و بالاخره رفتن به رختخواب پیدا نمی کنید. اما بعضی از لباس های خواب خیلی داغ هستند و خواب شما را مختل می کنند. وقتی دمای بدن ما کمی کاهش می یابد بهتر می خوابیم. اگر احساس راحتی نمی کنید که برهنه بخوابید ، لباس خواب سبک از مواد طبیعی مانند کتان یا پنبه انتخاب کنید.

7- در اتاق خواب فرش وجود دارد

رفتار اشتباه

فرش می تواند هر اتاق را راحت ، گرم و نرم کند ، اما داشتن فرش در نزدیکی تخت خواب را مختل می کند. فرش ها و فرش ها گرد و غبار و روغن را جذب می کنند و آنها را محل رشد باکتری های مضر می کند. تحقیقات نشان داده است که هوای خوب داخل خانه برای خواب مهم است و می تواند بر عملکرد شما در روزهای آینده تأثیر بگذارد.

آیا این نگرش ها را دارید؟ و آیا رفتار شما بر خواب شبانه شما تأثیر می گذارد؟ برای ما جمله بنویسید …

خواب بیشتر:

10 عادت بد که بر شب تأثیر می گذارد


پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم