کارکنان در مقابل مسئولیت علائم نمادهای غیرقانونی & زومیت پرداخت می کنند

[ad_1]

انجمن صنفی رایانه ای تهران (نصر) استان تهران از لزوم امضا و مراجعه به مرجع ملی خبر داده است. به گزارش زومیت، کارکنان فعلی حقوق و دستمزد در این کنفرانس وجود شرکت های توسعه تجارت الکترونیک را به عنوان نمایندگان نماد اعتماد زیر سوال بردند. همانطور که در جلسه انجمن نصر تهران گفته شد، قانون پیشنهادی برای تنظیم نماد، ماده 103 قانون حفظ حریم خصوصی، ماده 14 قانون جلوگیری از پولشویی است.

پورفر نقی پورفردبیر انجمن فین تک نصر تهران با بیان اینکه لوگوی تراست در سایر کشورهای دنیا انتخاب شده و از بخش خصوصی بهره می برد، گفت: تجارت الکترونیک در ایران کارهای زیادی را برای خود شرح داده است. به گفته وی، این فعالیت ها باید محدود به قدردانی و آدرس باشد و به کاربران اجازه دهد خواسته های خود را ثبت کنند، اما با نیاز به ثبت نام برای دریافت پرداخت ها، مرکز تجارت به سازمانی تبدیل می شود که بر نظم و قانون نظارت می کند. خرده‌فروش و ارائه‌دهنده خدمات بر عملیات همه این مشاغل نظارت خواهند داشت و می‌توانند با استفاده از درگاه پرداخت خود، فعالیت‌های آنها را گسترش دهند. این در حالی است که تاکنون چنین کاری در این موسسه دیده نشده و عملکرد آن در این زمینه غیرقانونی است.

مهشریعتمد شریعتمداریمدیر جیبت و یکی از اعضای کمیسیون فین تک نصر نیز گفت که مرکز توسعه تجارت فعلی دو نقش دارد: صدور مجوز گسترده برای کالاها، پنجره مجوز ادبیات در خدمت. اما قانون به این سازمان اجازه نمی دهد. البته موفقیت این سازمان در تجربیات گذشته مانند سکه ثامن و ایماینر نشان داده است که نمی توان به نماد ایمان برای تجارت آنلاین اعتماد کرد. علاوه بر این در نقش این سازمان، پاسخگویی به کاربران دیگر هرگز دیده نمی شود و آنها از چنین شرایطی تبعیت نمی کنند.

رضا قربانییکی از اعضای هیئت مدیره نصر تهران با استناد به آخرین آمار بانک مرکزی که دو ماه پیش بود، گفت: کل درآمد درگاه‌های پرداخت در کشور 600 هزار میلیارد تومان است که 80 هزار میلیارد تومان است. به اشتراک گذاری پورتال های آنلاین به گفته وی، به نظر می رسد هدف برخی نهادها حذف پرداخت هاست. قربانی گفت که اگرچه نصر قبلاً با آژانس موافقت نکرده بود، اما اکنون مشخص شده است که این نماد برای شکل فعلی او خطرناک است و برای مشاغل از جمله اهداکنندگان مشکلاتی ایجاد کرده است.

کدام مجوز نماد را تغییر می دهد؟

مهدی شریعتمداری در پاسخ به زومیت در مورد نیاز به جواز کسب، در اینجا دو موضوع جواز فیزیکی و پنجره پروانه کسب دارد. بر اساس آن، یک پنجره مجوز بررسی می کند که آیا شرکت صدور مجوز کار خود را به درستی و به موقع انجام داده است یا اینکه داده های تجاری به اندازه کافی صادر شده است. این پنجره واحد توسط قانونگذاران در وزارت اقتصاد به عنوان پورتال ملی صدور مجوز یا G2B شناسایی شده است و رویکرد آن در حال بهبود است. به این معنی که حتی اگر مجوز فعالیت کسب و کار هنوز تایید و مشخص نشده باشد و یا مجوز آن توسط شرکت ارائه کننده زمان مشخص شده صادر نشده باشد، شرکت باید شروع به کار کرده و وجه پرداختی را دریافت کند.

رضا قربانی، مهدی شریعتمدار و احمدرضا منصوری در نصر تهران

شریعتمداری افزود:

نکته ایونماد فساد همیشگی است و من باید متوقف شوم، زمانی که طبق اصل 44 قانون اساسی که مسیر G2B نیز هست، همه ایرانیان می توانند شروع به استفاده از پرداخت واقعی و تجارت کنند. برای دریافت دستگاه های پولی نیازی به مجوز ندارید. اگر شخصی کاری انجام می دهد مانند راه اندازی بانکی که نیاز به مجوز دارد، باید آن را از مدرسه خود دریافت کند، نه از یک آژانس مرکزی مانند مرکز توسعه تجارت الکترونیک.

رئیس انجمن فین‌تک با بیان اینکه اکنون نماد فوق مجوز گرفته است و رویه‌های این سازمان طبق سلیقه خود و دستورالعمل‌های داخلی قابل تغییر است و قانونی برای آن وجود ندارد، گفت: این بدان معناست که نماد به عهده رگولاتورها و همچنین رگولاتورهای مالی و بانک هایی است که دارای مرجع نظارتی مورد تایید دولت هستند، در حالی که ایجاد نماد هیچ قانونی ندارد و فقط از قفسه خواسته می شود.

مدیر عامل زرین پال: 100 میلیون هدیه برای مرکز توسعه تجارت داریم اگر بتوانند در عرض دو دقیقه نشان را دریافت کنند.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه آیا همه مشاغل مجوز خود را از یک پنجره دریافت می کنند یا خیر؟ او به زومیت گفت که همه مشاغل کوچک و جدید نیازی به مجوز ندارند، اما زمانی که کسب و کار به ریسک رسید، نیاز به تنظیم و مجوز دارد. او افزود که بسیاری از کسب و کارها هر روز و اغلب برای دوره های زمانی کوتاه شروع می شوند. بنابراین مطمئن نیست که کسب و کار تا فردا ادامه داشته باشد که نیازی به مجوز ندارد. علاوه بر این، دریافت برخی مجوزها، حتی مشاغل شناخته شده، می تواند تا دو یا سه سال طول بکشد و نباید در انتظار این مجوز، پیشرفت ها متوقف شود.

در این رابطه، مصطفی امیریمدیرعامل زرین پال و عضو کمیسیون پرداخت نصر تهران گفت: ما در زرین پال 100 میلیون هدیه برای این سازمان در نظر گرفته ایم تا نشان دهیم آنها می توانند ظرف دو دقیقه پس از درخواست خود اقدام کنند. و زمان بر است. “یا برای یک تجارت جدید ثبت نام کنید یا نه!”

منوچهر صدریرئیس «سنجاق» و رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک نصر تهران با بیان اینکه اقدامات دولت در مسیر نادرست انجام می‌شود و بدون حمایت، رشد آن متوقف می‌شود، گفت: به گفته وی، نتیجه این عملکردها فقط دولتی است و دولت در این حوزه می تواند فعالیت کند و کار آینده ما دولتی یا غیردولتی خواهد بود.

بین ارائه دهندگان قانونی تمایز قائل شوید

شریعتمداری در ادامه به اهمیت دانستن PSP و پرداخت در مورد این آیین نامه اشاره کرد و بر لزوم پرداخت قانونی و مزایای این تصمیم و مقایسه ها و ناهماهنگی های مرکز توسعه تجارت با سایر سازمان ها اذعان داشت. او تفاوت این دو را اینگونه توضیح می دهد:

«PSP ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است و قرارداد آن را مستقیماً بانک مرکزی می‌دهد؛ البته بانک مرکزی می‌گوید مجوز این کار را نداده است، اما اگر مجوزی وجود نداشته باشد، باید به پرداخت‌کنندگان اجازه کار در این حوزه داده شود. بنابراین مجوز و انحصار وجود دارد. «این شرکت‌ها در جایی مجوز و ورود دارند که پرداخت‌کننده ندارند».

وی افزود: مدیر پرداخت به شرکت PSP رفت و در واقع واسطه بود و با PSP در صنعت متفاوت است. اول اینکه PSP ارزش خود را از بانک و شاپرک می گیرد، بنابراین اگر بانک پول کافی نداشته باشد (کل درآمد PSP ها سالانه 12 تا 16 تریلیون تومان است) به دلیل اینکه معامله می کند پول خارج کرده و از بودجه خرج می کند، همیشه آنجا. بانک بدهی داد، بانک درآمدی نداشت و زجر کشید. این زمانی است که پرداخت کننده قیمت خود را از کاربر نهایی یا فروشگاه دریافت می کند.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بین عملکرد PSP و پرداخت این است که برند PSP در پورتال پیدا شده و در بازار شناخته شده است. شریعتمداری می گوید که PSP زمانی قادر به انجام این کار است که پرداخت کننده این کار را انجام ندهد. تفاوت دیگر در تسویه حساب PSP این است که هر روز ساعت 6 صبح و حتی آخر هفته ها انجام می شود. PSP دارای ویژگی های بسیار بیشتری مانند کار با ایمیل است که ارائه دهنده نمی تواند آنها را ارائه دهد. در نتیجه پرداخت کننده از نظر نوع نام، درآمد و دسترسی به تسهیلات محدود می شود.

مقاله مرتبط:

به گفته شریعتمداری، سیاست هیئت مدیره تفکیک شرایط پرداخت و PSP است و بر اساس این مفهوم، PSP باید گواهی پیش از خدمات را دریافت کند. با این حال، پرداخت کننده در این محتوا به عنوان یک جعبه شنی در نظر گرفته شده است تا مشاغل کوچک و جدید بتوانند روی آن کار کنند. وی افزود: با توقع دریافت درگاه پرداخت توسط بت، مزایای بهره مندی از PSP باعث می شود شرکت های پرداخت عمومی ظرف یک ماه از بین بروند. برای این مزایا باید هزینه‌های پرداختی به مشاغل در برخی مناطق توسط PSPها افزایش یابد که این امر باعث می‌شود کسب‌وکارها به جای پرداخت‌کنندگان با این شرکت‌ها همکاری کنند.

طبق آماری که رضا قربانی اعلام کرد، پیش از آن روزانه 2000 پایانه از شاپرک دریافت می شد که به معنای راه اندازی کسب و کار است، اما اکنون این اعداد به 200 رسیده است که به معنای توقف توسعه اقتصادی کشور است. از این مبلغ 30 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های حقوق و دستمزد ساخته شده است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

پاربرگ سایت

تماس با ما