عکس های منتشر نشده قیام ورشو واقعیتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند

[ad_1]

تصاویر بی سابقه ای که هرگز توسط یک سرباز آلمانی در طول جنگ جهانی دوم ندیده بود، برای اولین بار پس از ذخیره شدن از یک مسابقه آنلاین ظاهر شد.

به گزارش فرارو، مجموعه ای از 59 عکس سیاه و سفید که بین 2 تا 13 سپتامبر 1944 گرفته شده است و سربازان آلمانی را در جریان قیام ورشو، بزرگترین جنگ ضد نازی ها در طول جنگ، به تصویر می کشد.

چنین تصاویری از خط مقدم نیروهای نزدیک به نازی ها گرفته شده بود که در آن زمان منتشر نشده بود زیرا می توانست به استفاده از زور توسط سیستم های تبلیغاتی نازی آسیب برساند. این عکس‌ها نشان می‌دهد که افراد نزدیک به نازی‌ها خسته و برهنه به نظر می‌رسند و اگر در آن زمان منتشر شوند، می‌توانند باعث اختلال در عملکرد دستگاه تبلیغاتی نازی‌ها شوند.

قیام ورشو که در 1 اوت 1944 آغاز شد و تا 2 اکتبر 1944 ادامه داشت، منجر به تصمیم هیتلر برای ویران کردن شهر شد. تخمین زده می شود که بیش از 15000 سرباز لهستانی و 200000 غیرنظامی در جریان جنگ کشته شدند. چند نفر به یک پایگاه آلمانی منتقل شدند و بعداً به ضرب گلوله کشته شدند. شهر ورشو در جریان نبرد به شدت آسیب دید و پس از قیام توسط هیتلر ویران شد.

یان اولداکوفسکی، مدیر موزه قیام ورشو گفت: این تصاویر بسیار ارزشمند هستند. اولداکوفسکی ادامه داد: ببینید دستورات سربازان آلمانی در مورد آنها صدق نمی کرد، بنابراین آنها اغلب شلخته و کثیف بودند و در موقعیت هایی می نشستند که باعث خوشحالی رهبران آنها نمی شد.

این تصاویر منحصر به فرد، که تاریخ گرانبها را توصیف می کند، اخیراً توسط کارکنان خدمات پس از فروش موزه Rising ورشو در فروشگاه آنلاین کشف شده است. صاحب کتاب، فروشنده ای در جمهوری چک، موافقت کرد که اگر ظرف 48 ساعت پول را دریافت کند، آنها را به مبلغ 2000 به موزه بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که از او عکس گرفته شده هنوز مشخص نیست، ریچارد ماچوفسکی، مورخ می‌گوید این سرباز می‌تواند گردان 302 رادیویی باشد، زیرا سلاح‌هایی که سربازان در زمان ورود استفاده کرده‌اند، در تصاویر قابل مشاهده است. با این حال، می تواند با بانچوتز نیز تداخل داشته باشد، زیرا پلیس راه آهن آلمان در عکس ها دیده می شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما