وکیل دیوان عدالت اداری دکتر مصطفی جعفری

وکیل دیوان عدالت اداری تهران فردی است که به شما کمک می‌کند پرونده خود را طبق اصول قانونی پیش ببرید. اما در کل روند شکایت و این که شخص حق جو چه مواردی را باید در دادخواست خود مطرح نماید تا شانس پیروزی خود را بیشتر کند و این که چه ادله و سندی را باید به دادخواست خود اضافه نماید، نیازمند وکیل دیوان عدالت اداری می‌باشد و همین امر سبب می‌شود که افراد را مجاب به مراجعه به وکیل متخصص این حوزه نماید. بسیاری از افرادی که از دستمزد وکیل دیوان عدالت اداری واهمه دارند باید به این نکته دقت داشته باشند که خدمات حقوقی چنین وکیل متخصصی در مقابل هزینه ای که دریافت می کند کاملا معقولانه است.

شعبه‌ای که مسئول رسیدگی به این امر می‌باشد افراد یا سازمانی را که از اجرای رای خودداری کرده بودند را احضار می‌نماید و به آن‌ها مهلتی برای اجرای حکم موردنظر می‌دهد که این مهلت حداکثر یک هفته می‌باشد و ظرف این مدت باید حکم مورد اجرا واقع شود. سامانه سجاد نیز سامانه‌ای می‌باشد که توسط این مرجع عمومی اداری به منظور رسیدگی و انجام شکایات اشخاص حقوقی و حقوقی از ارگان‌های دولتی ایجاد شده است، در واقع این سامانه به منظور ثبت و پیگیری درخواست های اشخاص درست گردیده است. صبر، حسن سابقه، صداقت، پاسخگویی، دقت نظر در اظهارات مراجعین و ارائه راه حل مطلوب و پیگیری مجدانه در پرونده‌های وکالتی سبب گردیده تا ایشان در زمره وکلای خوشنام کشور قرار گیرند.

در واقع زمانی می تواند ادعای آزادی، دموکراسی و برابری داشته باشد که عملا قانون – فارغ از مفاد آن – برای تمامی اعضای آن جامعه، از مهمترین فرد تا پایین ترین مرتبه مردم یکسان و برابر اجرا شود. بر اساس این استدلال قانون گذار در جامعه آزاد امروز موظف است برای تمامی اعضای جامعه – از جمله مجریان قانون و دستگاه های دولتی – قوانینی تعریف کند. این قوانین بر اساس ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها و مجریان می تواند متفاوت باشد. به طور کلی قانون گذار موظف است که از در قانون هر نوع خلاف و تمردی را پیش بینی و متناسب با آن مجازاتی را مشخص کند در واقع قانون گذار موظف است که هر نوع بی عدالتی در جامعه را پیش بینی کند. یکی از شایع ترین این بی عدالتی ها در طول تاریخ، مربوط به ضابطین و آمرین قوانین بود.

تعریف ارگان ها و نهادهای دولتی و عمومی:

لازم به ذکر است که رسیدگی در شعب دیوان ازجمله شعب بدوی، مستلزم تقدیم دادخواست و رعایت شرایط مقرر در ماده 18 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری است. یکی از آسان ترین و بهترین راه های مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری مشاوره تلفنی می باشد. با استفاده از مشاوره تلفنی افراد می توانند سوالات کوتاه خود را از وکیل بپرسند. همچنین آشنایی نسبی با وکیل پیدا کرده و در صورت تایید و نیاز با مراجعه حضوری وکالت پرونده خود را با خیالی آسوده تر به او بسپارند.

وکلای دیوان عدالت اداری

از جمله وظایف هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، رسیدگی به شكایات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آئین‌نامه‌ها و سایر مقررات دولتی و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی در مواردی كه مقررات با شرع یا قانون مغایرت داشته و یا سوء استفاده از اختیارات در اجرای  قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایف كه منجر به تضییع حقوق اشخاص شود. هیأت عمومی نیز نظر موافق یا مخالف خود را بیان ‌می‌کنند و پس از آن رأی‌گیری می شود و مشخص می‌گردد که رأی وارد بودن شکایت صحیح است یا خیر و در نهایت منتهی به صدور رأی وحدت‌رویه می‌شود. و همچنین ساختار تشکیلات قضایی دیوان عدالت اداری مشتمل بر شعب بدوی، شعب تجدیدنظر، شعب اجرای احکام، هیأت عمومی دیوان و هیأت‌های تخصصی است. رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیز  به صورت غیر حضوری بمی باشد ، فلذا حضور یک وکیل با تجربه در پرونده های دیوان عدالت اداری می تواند کمک شایانی در نتیجه پرونده داشته باشد. یکی از مواردی که حضور یک وکیل دیوان  را در دعاوی مرتبط با دیوان ضروری می کند تشخیص صلاحیت دیوان است، در عبارت تصمیمات و اقدامات های مقامات دولتی که در ماده ۱۱ قانون دیوان عدالت اداری قید گردیده از نکات مهم در تشخیص صلاحیت دیوان  میباشد و باعث خروج. یک وکیل متخصص در حوزه دیوان عدالت با بررسی اولیه مدارک تشخیص میدهد که امکان مراجعه به دیوان برای موکل وجود دارد یا نه ؟

زببا معانی وکیل پایه یک دادگستری

به میزان ده میلیون تا ۱۰۰ میلیون ۴ درصد مبلغ خواسته از صد میلیون تومان تا پانصد میلیون تومان ۳ درصد از ارزش خواسته بیش از ۵۰۰ میلیون دو درصد از قیمت و ارزش خواسته. دیوان عدالت اداری ایران در تهران مستقر بوده و دارای ۳۳ شعبه می باشد که در هر شعبه یک نفر قاضی به عنوان رئیس و دو نفر مستشار در زیر مجموعه وی در حال انجام امور می باشند. شاکی در دیوان عدالت ادارای می تواند هر کسی باشد که مدعی است حق وی تضییع شده است.همچنین مطابق قوانین دیوان ادارات دولتی نمی توانند در این نهاد شکایت نمایند و باید شکایت خود را در دادگستری مطرح نمایند. شما می توانید از سازمان های دولتی، وزارتخانه ها و دهها ارگان دولتی شکایت نمایید و همچنین در زمینه اراضی نیز دیوان عدالت اداری رسیدگی می کند و برخی از آنها کمیسیون ماده 100، کمیسیون ماده 99  و قانون های مربوط به شهرداری را نیز شامل می شود.

تهیه طرح جامع سرزمین یا طرح آمایش سرزمین یا طرح کالبدی سرزمین و هر عنوان دیگری به این معنی، به دنبال اجرای برنامه های عمرانی مختلف که از سال ۱۳۲۷ تاکنون ادامه داشته، با هدف اصلی توزیع عادلانه ثروت کشور در مناطق مختلف سرزمین با برنامه ریزی توسعه به منظور تمرکز زدایی و اسکان جمعیت در حال رشد کشور در مکان های مناسب سرزمین می باشد. محکم و کامل بودن مستندات برای قانع کردن دیوان و گرفتن حقوق بسیار مفید است؛ در نتیجه طی مراحل نیازمند صرف وقت و انرژی می باشد. در صورت تمایل می توانید مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز نمایید و  اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا وات ساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد. یکی از موارد شکلی که می‌تواند مورد رعایت واقع نشود همان بحث ابلاغ نشدن موارد مهم به شخص مالک می‌باشد، به‌طوری‌که فرم تخلف ساختمان به مالک ابلاغ نشده باشد تا او بتواند دفاعیات خود را به‌موقع ارسال نماید.

  • مطابق با ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، این دیوان در موارد مشخصی صلاحیت رسیدگی دارد.
  • جهت حضور در دفتر حقوقی و دریافت مشاوره تخصصی با دفتر وکالت میرشاه، قبل از مراجعه هماهنگی های لازم را انجام دهید.
  • اگر در بند ۱ ماده ۱۰ به جای رسیدگی به شکایات، اعتراضات یا تظلمات از عنوان دادخواهی استفاده می گشت هر ۳ مفهوم را دربرمی گرفت و مدعی حق می تواند برای گرفتن حق یا شناسایی آن در دیوان پرونده تشکیل دهد.

همچنین اصولا رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری انجام می شود. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران مانند بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران، باید از دانش و تخصص بالایی برخوردار باشد و بر روی کلیه دعاوی های مربوطه تخصص داشته باشد. همچنین باید نسبت به قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، آگاهی کامل داشته باشد. معمولا پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می گیرند، دارای پیچیدگی و حساسیت زیادی هستند و فقط باید آن ها را به یک وکیلی با تجربه که در حوزه دیوان عدالت اداری فعالیت دارد واگذار کرد. در واقع یک وکیل متخصص در امور دیوان عدالت اداری اصولا در مقام تظلم خواهی یک شخص حقیقی یا حقوقی در برابر تصمیمات و یا اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارت خانه ها یا سازمان ها و موسسات دولتی و شهرداری ها و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آن  فعالیت و قبول وکالت تخصصی می نماید .

بدون شک مشکلات مربوط به ادارات شهرداری تهران جزو پرتعدادترین پرونده‌های دیوان عدالت اداری هستند. شهرداری برای صدور مجوزهای مختلف مثل ساخت، تخریب یا پایان کار قوانین خاص خودش را دارد. همچنین در برخی ادارات شهرداری انجام کارهای مراجعین با کندی مواجه شده یا حتی بدون دلیل منطقی به پایان نمی‌رسد. شاکی می تواند دادخواست خود را قبل از وصول پاسخ طرف شکایت توسط وکیل دیوان عدالت اداری مسترد کند و در این صورت، شعبه قرار ابطال دادخواست صادر می کند.

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تهران است که در حوزه های مختلف وکالتی مانند ملکی، ثبتی، شهرداری، کیفری، خانواده، معاملات و غیره فعالیت تخصصی دارد و به عنوان یکی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران مشغول به فعالیت می باشد. همچنین ایشان مشاور حقوقی شرکت های معتبری را مانند شرکت نگین خودرو و شرکت ایرتویا را بر عهده داشته است. دیوان عدالت اداری، یکی از مراجع قضایی است که رسیدگی به شکایات مردم، علیه ارگان ها و ادارات دولتی را بر عهده دارد. از آنجایی که برای هر نوع پیگیری حقوقی، باید به سراغ وکیل متخصص در آن حوزه رفت، در این خصوص هم باید به سراغ یک وکیل دیوان عدالت اداری برویم. پس همانطور که بیان شد و در نمونه آرای مثبت که در همین سایت نیز قابل مشاهده است، در چنین موردهایی و در اکثر مواقع شعبات رسیدگی می کنند. اگر رأی صادر شده توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ اشکال زیادی داشته باشد، با صدور حکم ورود به موضوع، پرونده شکایت را جهت طرح در کمیسیون به شهرداری باز می فرستد.

تاریخ ابلاغ اوراق قضائی (دادنامه و اخطار رفع نقص) از زمان رؤیت در سامانه مذکور می باشد. با توجه به اینکه ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری منوط به درج کد ملی می باشد، لذا افرادی که کد ملی آنها به هر دلیل غیر فعال شده است، ابتدا جهت فعال سازی کد ملی باید به سازمان ثبت احوال مراجعه و پس از فعال شدن کد ملی اقدام به تقدیم دادخواست نمایند. آراء و دادنامه های صادره از دیوان عدالت اداری توسط شعبات بدوی قابل تجدیدنظر خواهی در شعبات تجدیدنظر دیوان عدالت اداریمی باشد که مستلزم تشریفات خاص خود توسط شاکی یا وکیل رسمی دادگستری در امور دیوان عدالت اداری با تصریع « مراجعه و انجام وکالت در دیوان عدالت اداری » در قسمت حدود اختیارات وکیل در وکالتنامه میباشد . دستور موقت در دیوان عدالت اداری معمولاً در خصوص توقیف اجرا اقدامات و سازمان مشتکی عنه می باشد . تقاضای دستور موقت در دیوان عدالت اداری می بایست همزمان با ثبت دادخواست و یا قبل از ختم رسیدگی به دیوان ارئه شود ؛ دستور موقت در دیوان عدالت اداری بلافاصله بعد از صدور قابل اجرا میباشد . ما وکالت تضمینی پرونده های شما را در دیوان عدالت اداری قبول وکالت نموده و با حق الوکاله بسیار پائین ، ارزان و بسیار فوری پرونده های شما را توسط وکیل تضمینی دیوان عدالت با مشاوره وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری به نتیجه میرسانیم.

دادخواست شما به یکی از معاونت های قضایی- معاونت امور اراضی و یا معاونت اداری و استخدامی، جهت ارجاع به یکی از شعب بدوی ارسال می گردد. این موضوع در جامعه ما یک معضل است، زیرا بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با این قوانین به سادگی فریب می‌خورند. یک ایده‌ی مطلوب برای کاهش این معضل، افزایش آگاهی از  طریق مطالعه مجلات و مقالات حقوقی است. در راستای اين دغدغه های اجتماعی، تيم حقوقی دفتر دكتر عبادپور، متشكل از مجموعه دیوان ای از همكاران و وكلای با دانش حقوقی سطح قوی، باتجربه و با توانمندی های بالا و متعهد و دلسوز بوده و در حوزه های مختلف اعم از حقوقی، كيفری، ملكی، سرقفلی، ثبتی و … فعاليت دارند. شما می توانید برای جلوگیری از تمامی این امور و به جهت پیشگیری از تمامی این موضوعات از وکلای دیوان استفاده نمایید. بعد از این ارسال مدارک معمولا دادخواست فرد به همراه کلیه دلائل به دفتر کل دیوان ارسال شده و در آنجا مورد بررسی قرار می گیرد.

رای صادر شده از شعب بدوی قابل تجدیدنظرخواهی ظرف 20 روز و سپس رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری خواهد بود. وکلای مجرب دیوان عدالت اداری در شهر تهران با توجه به دانشی که در این حوزه دارند، احتمال موفقیت پرونده ما را تا حد زیادی بالا می برند. آن ها با تسلط بر قوانین و جزئیات پرونده، موجب پیگیری سریع روند پرونده می شوند. خانم زهره مفاخری وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با شماره پروانه ۲۷۲۱۹ و یکی از وکلای زن خبره در رسیدگی به انواع پرونده های حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، ثبتی و … می باشند. برای این موارد اگر حقوق فردی در این باره تضییع گردد و بخواهد در دیوان عدالت اداری در این باره طرح شکایت نماید باید  مراحلی را طی نماید. ساختمان دیوان عدالت اداری در تهران واقع شده و چون تنها جایی است که قادر به رسیدگی و صدور حکم در مورد موارد مطروحه فوق می باشد.

با مراجعه به دفتر می‌توانید ابتدا پرونده خود را شرح داده و سپس با خیال راحت وکالت خود را به آقا کریمی سپرده و از موفق شدن پرونده خود مطمئن شوید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به گروه وکلای دادیاران میباشد. چنانچه دیوان این رای را مورد بررسی قرار دهد و به درست بودن آن پی ببرد، آن را تایید می نماید در غیر این صورت آن را رد خواهد کرد. سند رسمی سندی است که در مراجع دولتی و مورد تأیید دولتی همانند اداره ثبت و یا دفاتر اسناد رسمی و دفاتر اسناد ازدواج و طلاق و ….

به مشکل حقوقی برمی‌خورند برای دریافت حقوق خود و همچنین رفع مشکلشان به وکیل دیوان عدالت ارائه اداری مراجعه می کنند. توجه داشته باشید که پرونده های دیوان عدالت اداری سختی های بسیار زیادی دارند بنابراین در هنگام انتخاب وکیل حتماً شخصی مسلط و مجرب انتخاب کنید. با عنایت به تخصصی بودن دعاوی دیوان عدالت اداری بهتر است قبل از هرگونه اقدام قانونی و یا ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری برای صرفه جویی در هزینه و اتلاف وقت ابتدائاً از وکیل پایه یک متخصص در دعاوی دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی تلفنی دریافت نموده و یا نسبت به انعقاد قرارداد وکالت اقدام فرمایید.

جهت دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید از وکیل آنلاین گروه حقوقی دادارمنش درخواست مشاوره داشته باشید. هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری از طرف گروه حقوقی دادارمنش در جدول بالا آورده شده است. به همین علت می تواند راهکارهای مناسبی را جهت رسیدگی شما به مطالبات قانونی ارائه نماید. بنابراین مهم ترین شرط گرفتن وکیل برای دیوان عدالت اداری آن است که وکیل مورد نظر به جزئیات قانون اساسی به طور کامل مسلط بوده و بتواند با کم ترین درصد خطا پرونده شما را پیگیری کند.

  • ایشان را با eight سال سابقه وکالت می توان به عنوان یکی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران معرفی کرد.
  • بنابراین برای اطلاع از شیوه شکایت در دیوان عدالت اداری، مدت زمان آن، هزینه دادرسی و… باید به قانون مراجعه نمود؛ مسلماً بهترین افرادی که از تمامی جزئیات این قوانین اطلاع و آگاهی کامل دارند و می‌توانند به مراجعان کمک کنند، وکلایی هستند که در دفتر وکیل دیوان عدالت به فعالیت مشغول می‌باشند.
  • پس از بررسی کامل بودن دادخواست قاضی شعبه دیوان عدالت اداری شروع به رسیدگی می نماید.
  • وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری
  • از این رو اخذ وکیلی که تخصص های لازم در این زمینه را دارد، تاثیر زیادی در احقاق حق متقاضی خواهد داشت.

چنانچه سازمان محکوم شده ، همچنان رای قطعی را اجرا نکند ، قاضی اجرای احکام دیوان عدالت ، به استناد ماده ۱۱۰ دیوان عدالت اداری ، موضوع را به رئیس دیوان گزارش میدهد . در عمل و بر اساس تقسیم کار داخلی ، موضوع استنکاف به معاون مربوطه دیوان عدالت اداری گزارش می شود و این معاون ، پرونده را به شعبه ای که رای قطعی را صادر کرده است ارسال میکند . شعبه ی صادرکننده رای قطعی می تواند، حکم به انفصال  بالاترین شخص آن سازمان تا پنج سال بدهد. پس از صدور رای بدوی ، شخصی که رای به ضررش صادر شده است ، می تواند به آن اعتراض کند .شعبه بدوی ، دادخواست تجدیدنظر را برای گرفتن دفاعیات طرف مقابل برای او ، ارسال میکند و پس از دریافت پاسخ او پرونده را به شعب تجدیدنظر دیوان اداری تهران ارسال میکند.

روش کار این موسسه به این صورت است که ابتدا برای مدت زمانی که می‌خواهید مشاوره دریافت کنید هزینه را پرداخت می‌کنید. یک وکیل خبره با شما بعد از 5 دقیقه تماس گرفته و شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد. علاوه بر آن تمامی جزئیات پرونده‌ و تک تک اقدامات وکلا پیش از اقدام و پس از انجام کار به موکل اطلاع داده می‌شوند. آگاهی شما از چگونگی روند پرونده برای ما بسیار اهمیت دارد و اولین نکته در تمامی کارها ایجاد حس رضایت برای موکلین عزیز است. مسئول رسیدگی به قوانین و مقررات دولتی خلاف شرع و یا خارج از صلاحیت قوه مجریه می باشند. بنابراین گرچه قانون، پایه و اساس تمدن را ایجاد کرد اما صرف وجود قانون نمی توان مدعی بود که دموکراسی و آزادی در جامعه وجود دارد.

وکلای دیوان عدالت اداری

تجدید نظر در طرح های جامع شهری و نیز تغییرات در آن چنانچه اساسی باشد، باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد. بررسی و اظهارنظر و تصویب نهایی طرح های جامع شهری نظیر طرح جامع سرزمین از وظایف و اختیارات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است که قانون تأسیس آن در سال ۱۳۵۱ به تصویب رسیده و مرکب از ۱۰ نفر وزیر و رئیس سازمان ها مملکتی و ریاست آن با وزیر راه و شهر سازی است. در مواردی که تصدیق اسناد و مدارک مربوط به واحدهای دولتی و عمومی از سوی شاکی ممکن نباشد و یا این که اساساً شاکی نتواند تصویری از آنها ارائه نماید، دیوان مکلف به پذیرش دادخواست است و باید تصویر مصدق اسناد را از دستگاه مربوطه مطالبه نماید. بدلیل تمرکز ما بر روی دعاوی مربوط به ملک و همکاری متخصصان در این حوزه و مطالعات مستمر، سرعت نتیجه گیری بسیار بالا بوده و عمده موکلان از خدمات ما رضایت دارند. هیاتها یا هسته های گزینشی بعضاً به استناد فقدان شرایط عمومی و اخلاقی متقاضیان استخدام یا ارتقاء رتبه یا وضعیت استخدامی،مبادرت به صدور رای منفی می نمایند.

البته لازم به توضیح م باشد که در صورت صدور این حکم کمیسیون ۱۰۰ الزام به تبعیت از رأی دیوان را ندارند. هرچند در بیشتر مواقع رای دیوان عدالت اداری را مد نظر قرار می دهند و مجددا اقدام به صدور رأی می کنند؛ اما می‌توانند رأی مشابه قبلی که نسبت به آن اعتراض شده است اقدام به صدور کنند. همچنین ازآنجایی‌که طرف شکایت در دعاوی حوزه دیوان عدالت اداری، دولت و رکن دولتی و یا نماینده‏‌های آنها است، همواره دست بالاتر در پرونده‌های شکایت در دیوان عدالت اداری، از آنِ آنها است، لذا تنظیم شکایت‏نامه به نحو صحیح، استناد به دلایل و مستندات متقن و غیرقابل‌انکار، ثبت شکایت در مهلت مقرر قانونی و انتخاب بهترین شعبه جهت طرح شکایت و… با توجه به آن که امور حقوقی دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و در صورت رخ دادن کوچک‌ترین اشتباه ممکن است شخص دچار ضرر و زیان فراوانی شود، لازم است که از اشخاص حقوقی که دارای تخصص کافی در حل دعاوی می باشند، برای حل پرونده های خود کمک گرفت. با پرداخت هزینه حق الوکاله می توانید به احقاق حقوق خود کمک کرده و جلوی متضرر شدن خود را بگیرید.

دیوان عدالت اداری بالاترین و عالی‌ترین مرجع عمومی اداری در خصوص شکایت از اقدامات و تصمیمات واحدهای دولتی است و یک مرجع عمومی برای احقاق حق افراد حقیقی و حقوقی به شمار می‌رود. به طور کلی وکیلی که تخصص لازم برای پیگیری پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری را ندارد، ممکن است نتواند حق و حقوق موکل خود را به طور کامل مطالبه کند. داشتن دانش، تجربه و مهارت لازم در این حوزه از فاکتورهای اصلی استخدام وکیل می‌باشد. این مرجع قضایی تحت نظر قوه قضاییه فعالیت دارد و وظیفه آن رسیدگی به امور مربوط به شکایت و اعتراض افراد نسبت به سازمان‌های دولتی است.

ما گروه تخصصی وکلای دیوان عدالت اداری حاضر به قبول تمامی پرونده ها بوده و انجام آنها به صورت تضمینی می باشیم. دیوان عدالت اداری یکی از سازمانهای تخصصی وابسته به قوه قضائیه می باشد که بر اساس اصل ۷۳ قانون اساسی تشکیل گردید. هدف از تشکیل دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراضات و شکایت تظلمات نهادهای اداری ، دولتی ، حکومتی ، تامین اجتماعی و نهادهای وابسته به آن می باشد. این سیستم قضایی تخصصی که رئیس ان توسط رئیس قوه قضائیه تعیین می گردد برخلاف سایر واحد های قضائی و اداری تنها یک شعب آن و آن هم در تهران وجود دارد . همه افراد می توانند شکایات و اعتراض خود را به تخلفات و تصمیمات نهادهای دولتی و همچنین ابطال آیین نامه های دولتی را در صورتی که موجب ایراد ضرر برای آنها شود را به دیوان عدالت اداری ببرند. رسیدگی به شکایات ،تظلمات و اعتراضات شروندان نسبت ببهمامورین واحدهای دولتی یا آیین نامه های دولتی و باز پس گیری حقوق آنها

به تبع در صورتی که فعالیت‌هایی که وکیل برای پیشبرد روند پرونده بیشتر باشد، دستمزد او نیز افزایش پیدا خواهد کرد. وکیل دیوان عدالت اداری به یک شخص حقوقی گفته می شود که دارای تحصیلات آکادمیک در رشته حقوق بوده و به طور تخصصی در زمینه بررسی و پیگیری پرونده های دیوان عدالت اداری مشغول به فعالیت است. به عبارت دقیق ‌تر یک وکیل خوب و کار بلد دیوان عدالت اداری پرونده های دیوان عدالت اداری بسیاری را وکالت کرده و با شرایط حاکم بر شکایت علیه سازمان‌ های دولتی و ارگان های خاطی آگاه می باشد. ممکن است این سؤال پیش آمده باشد که در چه شرایطی می‌توانیم برای دیوان عدالت اداری وکیل بگیریم؟ لازم است بدانید که یک وکیل خوب و کار بلد آن است که تا به حال پرونده های مشابه زیادی را وکالت نموده و با خم و چم شکایت موکل علیه سازمان‌ های دولتی خاطی آگاه باشد.

  • دعاوی ای که وقوع بسیاری از آن ها به علت عدم آگاهی و توجه خود شخص رخ می دهد و در بیشتر موارد نیز به زیان وی خاتمه می یابد.
  • با عنایت به اینکه در خصوص موارد انتسابی به شاکی از ناحیه گزینش به موجب قرار شماره …
  • وکلای پایه دو مرکز امور مشاوران ، صلاحیت تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری را ندارند‌.

یکی از وظایف رسیدگی به شکایاتی است که مردم علیه آرای صادر شده از این مراجع دارند. بر اساس بند دوم ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری، رسیدگی به شکایات از آراء و تصمیمات قطعی مراجع شبه قضایی از جمله کمیسیون های مالیاتی، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما و … بر عهده می باشد. در دیوان عدالت اداری، نحوه رسیدگی به دادخواست ها کاملا متفاوت با دادگاه های عمومی و انقلاب است. همینطور دیوان عدالت اداری، یک نهاد قضایی است که آیین دادرسی مختص به خود را دارد.

در صورتی که متقاضی نسبت به حکم صادره اعتراضی نداشته باشد، آن حکم قطعی شده و اجرائیه، از سوی دیوان صادر می گردد. وکلای گروه حقوقی دادور آشنایی و تسلط کافی به قوانین و مقررات مربوط به دیوان عدالت اداری داشته و در این زمینه آماده ارائه خدمات میباشند. طبق ماده 2 قانون دیوان عدالت اداری، دیوان در تهران مستقر است که البته دارای شعباتی نیز میباشد.

نکته کاربردی این است که دستور موقت را صرفا در مواقعی درخواست کنید که ضرورت داشته باشد . این روزهاتمامی کارها وشغل هایی که دردنیا وجوددارنددرحال اختصاصی شدن می باشندکه حرفه وکالت نیزیکی ازاین موردهاست. ۷-امضای دادخواست دهنده ودرصورت عجزازامضا،اثرانگشت او و در صورتی که دادخواست توسط وکیل تقدیم شود مشخصات وکیل نیز با درج گردد. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید. همواره از راه های مختلف مانند تماس تلفنی، واتساپ، جلسات حضوری و غیره از موکلین خود پشتیبانی می نماییم. ما مفتخر به همکاری اساتید دانشکده حقوق و همین طور قضات بازنشسته دادگستری هستیم.

لازم به ذکر است که در صورتیکه طرف محکوم نتواند در مدت زمان ذکر شده رضایت شاکی را جلب کند و یا اینکه نتواند حکم دیوان را اجرا کند، از سوی دیوان عدالت مورد جریمه قرار می‌گیرد. در این میان وکلای دیوان به عنوان متخصصین حوزه دیوان عدالت اداری آمادگی رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت را از صفر تا صد خواهند داشت. وکیل دیوان عدالت اداری باید صبور و شکیبا در روند پرونده باشد و از هوش بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند از موکل خود به بهترین نحو ممکن دفاع نماید. بسیار حائز اهمیت می باشد که وکیل از تمامی آرای دیوان عدالت اداری و قوانین مرتبط با آن آگاهی کامل داشته باشد. دیوان عدالت اداری بالاترین و عالی‌ترین مرجع عمومی اداری در خصوص شکایت از اقدامات و تصمیمات واحدهای دولتی است و یک مرجع عمومی برای احقاق حق افراد حقیقی و حقوقی به شمار می‌رود. همچنین آن را به‌عنوان یک مرجع قضایی می‌توان شناخت که در مقاله از دو عنوان نام‌برده  نیز برای آن استفاده خواهیم نمود.

  • دستور موقت در ماده 34 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری پیش بینی شده است.
  • او با بررسی دقیق و منصفانه هر پرونده، باعث می‌شود تا حقوق موکلانش در دیوان عدالت اداری تا جای ممکن تضمین شود.
  • تغییرات نقشه های تفصیلی اگر در اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد، باید به تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.

ترتیب و نحوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری با رسیدگی در دادگاه ها و دادسرا ها کاملا متفاوت است. در این صورت به منظور ثبت شکایت در دیوان، بهتر است از خدمات حقوقی که توسط وکلا و موسسات حقوقی معتبر ارائه می شود، استفاده گردد. قطعا پیگیری یک پرونده پیچیده در دیوان عدالت اداری تهران توسط افراد ساده امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل در انتخاب وکیل باید به خوبی عمل کنید تا در انتها به نتیجه مطلبی برسید. در واقع می‌توان گفت که تمامی این موارد جزو رایج‌ترین مشکلات مردم دیوان عدالت تهران هستند که پیگیری آن‌ها نیازمند آشنایی به قوانین و تجربه زیادی است.

دستور موقت در شعبات دیوان عدالت اداری می تواند همزمان با تقدیم دادخواست و یا بعد از آن باشد . دیوان عدالت اداری همچنین به شکایت مشمولین قانون استخدام کشوری پرداخته و در صورت مخالفت دستورالعمل ها و آئین نامه ها با قانون به نقض آن می پردازد . کمیسیون ها ، شوراها و هیات هایی که موضوعات خاص مانند ، توانایی ، ازکارافتادگی ، صلاحیت علمی ، صلاحیت امنیتی را بررسی میکنند ، در جریان رسیدگی و فرایند های بررسی می بایست قوانین را رعایت کنند و اگر نکنند ، تصمیم ایشان توسط دیوان عدالت نقض می شود . سازمان تامین اجتماعی در نهادهای دولتی ، شرایط ویژه ای دارد .مطابق ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی ، مطالبات سازمان ، مانند مطالبات در حکم اسناد لازم الاجرا محسوب می شود و توسط مامورین اجرای تامین اجتماعی اجرا می شود.

اینکه این دیوان به چه پرونده هایی رسیدگی می کند، چه حدود اختیاراتی دارد و به طور کلی روند اعتراض و شکایت از این مرجع چگونه است مواردی هستند که یک وکیل ماهر و متخصص در این حوزه به آن اشراف کامل دارد. در مسائل مربوط به دیوان عدالت اداری؛ نیاز افراد به یک وکیل مجرب و خبره بیشتر احساس می شود. چراکه قوانین موجود در دعاوی قابل طرح در دیوان عدالت اداری در عین سادگی، بسیار وسیع و پراکنده می باشند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، رسیدگی به پرونده های مختلف در دیوان عدالت اداری با دیگر مراجع قضایی، متفاوت می باشد. به طور مثال؛ جلسات رسیدگی به گونه ای که در عرف مشاهده می شود، برگزار نمی گردد و دفاع توسط خواهان، خوانده و یا وکیل آن ها باید به صورت کامل و مختصر باشد.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما