این ماهی ها روزی 20 دندان از دست می دهند و دوباره به دست می آورند! تات

[ad_1]

اگر جایی در جهان وجود دارد که نمی خواهید انگشتتان در آن گیر کند، آن دهانه ی نفت اقیانوس اطلس برای مدت طولانی است. این ماهی خطرناک که می تواند تا 1.5 متر رشد کند و بیش از 35 کیلوگرم وزن دارد، حدود 500 دندان سوزنی مانند در آرواره های خود دارد و این دندان ها به قدری قوی هستند که می توانند سخت پوستان را بشکنند.

دندان های تیز به این موجود مخفی این توانایی را می دهد که همه چیز را از ماهی مرکب گرفته تا خرچنگ های زره ​​پوش به دست آورد. مدت زمانی است که روغن ماهی لبه تیز دندان های خود را نگه می دارد، مدت ها ناشناخته بود. اما یک مقاله اخیر در Proceedings of Royal Society B ادعا کرد که روغن ماهی اقیانوس آرام با تعویض روزانه دندان های خود را تیز و براق نگه می دارد. روغن ماهی دراز 20 دندان در روز تغییر می دهد. اگر می‌خواهید با این سرعت دندان‌های خود را جایگزین کنید، باید هر روز یکی از آن‌ها را از دست بدهید و دوباره آن را به دست آورید.

بیشتر دانشمندان با نحوه برگشت دندان های ماهی به کوسه ها آشنا هستند، کوسه هایی که دارای چند ردیف دندان هستند که دائماً برمی گردند. ماهی های دیگری با دندان های غیرعادی وجود دارند. اما دندان های کوسه با بیشتر ماهی ها متفاوت است. به همین دلیل است که روغن ماهی با عمر طولانی می تواند به دانشمندان در درک اثرات پوسیدگی دندان در ماهی کمک کند.

کدام نوع کوسه تیزترین دندان ها را دارد؟  تحقیقات تجربی در مورد آن وجود دارد - کوارتز
خمیر دندان کوسه

حدود 20 درصد روغن ماهی با عمر طولانی در اقیانوس آرام دارای گوشت سبز یا آبی فلورسنت است و دانشمندان مطمئن نیستند که چرا. گوشت این ماهی از غذاهای دریایی خوبی است و اگر له شود و سرخ شود طعم مطبوعی خواهد داشت. اما در غیر این صورت یک غذای بسیار مقوی است. کارلی کوهن، پزشک دانشگاه واشنگتن و یکی از نویسندگان این مقاله، می‌گوید که دندان‌های این ماهی‌ها شبیه دندان‌های ماهی‌های دیگر است و این یکی از دلایلی است که «آنها الگوی خوبی برای یادگیری هستند. دندان های ماهی.” »

برای تعیین فراوانی جایگزینی دندان با روغن های با عمر طولانی، خانم. کوهن و همکارانش 20 روغن با ماندگاری طولانی را از آزمایشگاه فروید در دانشگاه واشنگتن جمع آوری کردند و چگونگی از بین رفتن و ترمیم دندان های آنها را در چند روز بررسی کردند. ماهی ها را در ظرف قرمز مایل به قهوه ای قرار دادند تا زمانی که دندان هایشان قرمز شد، سپس به مدت 10 روز به ظرف معمولی بازگردانده شدند. در پایان روز دهم، ماهی ها را در جعبه سبز رنگ قرار داده و سپس خارج کرده و مورد بررسی قرار دادند. دندان هایی که از ابتدای آزمایش باقی مانده بودند قرمز و سبز بودند در حالی که دندان های جدید فقط سبز بودند.

پس از جمع آوری و بررسی 10000 دندان، دانشمندان می توانند تعیین کنند که روغن سرخابی چه مدت دندان های خود را تغییر داده است و کدام دندان ها بیشتر تغییر کرده اند.

امیلی کار، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه فلوریدا جنوبی و مدیر این مقاله می گوید: «تعداد دندان هایی که تغییر کرده اند دیوانه کننده است. کار، که به تنهایی 10000 دندان را شمرد، متوجه شد که تغییر فرکانس در فک های ماهی های چرب طولانی ناهموار است.

این ماهی ها هر روز 20 دندان جدید در می آورند
روغن بلند با رنگ های فلورسنت. ماهیچه های داخلی ماهی در شکل نشان داده شده است.

روغن ماهی بلند مانند بیشتر ماهی ها دارای دو نوع آرواره است: دهان، فک و گلو. از فک های دهان برای به دام انداختن و له کردن حیوانات استفاده می شود، در حالی که آرواره های گلو که در گلو هستند برای هضم غذا و رساندن آن به معده استفاده می شود. اماس. کار و همکارانش دریافتند که دندان‌ها معمولاً در وسط دهان جابه‌جا می‌شوند. جایی که بیشترین کار خرد کردن و خرد کردن انجام می شود.

به گفته کوری ایوانز، کارشناس ماهی در دانشگاه رایس در هیوستون، نحوه جایگزینی روغن ماهی با عمر طولانی برای شکار ماهی بسیار مهم است. “هرچه دندان های روغن ماهی کندتر باشد، نگه داشتن ماهی برای ماهی سخت تر است.” بنابراین توانایی برداشتن دندان ها و جایگزینی آنها مهم است. برای اینکه روغن ماهی به مدت طولانی دوام بیاورد تا کامل شود، باید دندان های بسیار تیز داشته باشید که همگی هیچ ضرری ندارند. ایوانز گفت.

دانشمندان همچنین دریافتند که مانند انسان، پوسیدگی دندان در روغن ماهی با عمر طولانی یک مشکل از پیش تعیین شده است. این بدان معنی است که دندان ها با دندان های هم نوع و نه بزرگتر در طول زمان تغییر می کنند.

کوهن و همکارانش امیدوارند که تحقیقات آنها به دانشمندان کمک کند تا دنیای دندان های ماهی را رمزگشایی کنند و از تلاش های آنها برای مطالعه بیشتر گونه های ماهی حمایت کنند. دکتر. ایوانز امیدوار است که در آینده دانشمندان تحقیقاتی در مورد دهان گوسفند انجام دهند. او گفت: «آنها مانند دندان های انسان دندان های عجیب و زشتی دارند و ما باید بدانیم چه اتفاقی برای آن می افتد.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما