مثالی که از والدینمان دریافت کردیم؛ از افکار گرفته تا رنگ چشم!

[ad_1]

همه ما از والدین خود بهره مندیم. اما چه خوب؟ ما نتیجه هر دو ژن هستیم و استثناهایی هم داریم.

چیزی که می خواهیم حل کنیم ریزش موی مردانی است که با مادرشان کاری ندارند. به عنوان مثال، هر نوع کاهش وزنی که داشته باشید چیزی است که از والدین خود دریافت می کنید.

ویژگی هایی که از ژنتیک بدست می آوریم

موهای مجعد کودک شما که نسل‌ها در خانواده شما نبوده از کجا آمده است؟ این سوالات ممکن است ساده به نظر برسند، اما پاسخ ها سریع و دشوار است. چرا؟

داون آلن، مشاور ژنتیک و مدیر برنامه مشاوره تحصیلات تکمیلی در مرکز پزشکی دانشگاه وکسنر در اوهایو، می‌گوید: «از آنجایی که علم ژنتیک ساختار ژنتیکی خاص خود را دارد، نمی‌توان مطمئن بود که همه ویژگی‌های شما از کجا می‌آیند. .

معمولاً کیفیت تحت تأثیر ژن های مختلفی است که از والدین خود به ارث برده اید. علاوه بر این، بر محیط شما نیز تأثیر می گذارد.

فقط به این دلیل که برای یک رویداد خاص دانه دارید، همیشه به این معنی نیست که باید به پایان برسید. بنابراین ویژگی هایی وجود دارد که انتظار می رود به ارث برده شود; اما این طوری نیست.

مثالی که از والدینمان دریافت کردیم؛  از افکار گرفته تا رنگ چشم!

یه همچین چیزی از پدر و مادرمون

پرسیدن این سؤالات بسیار جالب است، و اگرچه پاسخ های دقیقی وجود ندارد، آلن می گوید: «چند نکته کلیدی وجود دارد که ژنتیک می تواند مشخص کند که ما از مادرمان گرفتیم و از پدرمان گرفتیم.

اما ابتدا باید بدانیم که ارث چگونه کار می کند. وی توضیح می دهد: سه راه مهم وجود دارد: اول اینکه از طریق دانه های ضروری، اگر دانه های ضروری را بدست آوریم، آن خیر در ما ایجاد می شود.

مثلا رنگ چشم. اگر هر دو والدین چشمان قهوه ای دارند، ممکن است چشمان شما قهوه ای باشد. زیرا این یک ویژگی مهم است.

دوم این که اگر توسط ژنتیک انجام شود، هر دو والدین باید ژنتیکی داشته باشند تا آن اثر را داشته باشند. به عنوان مثال، اگر چشمان آبی دارید، والدین شما باید دانه های چشم آبی را حمل کنند، حتی اگر چشمان آنها آبی نباشد.

توانایی کاهش وزن

دو نوع چربی در بدن وجود دارد: «چربی قهوه‌ای یا چربی خوب، که متابولیسم را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند وزن بدن ایده‌آل و سالمی داشته باشیم، و چربی سفید یا چربی بد، که بیش از حد از آن استفاده می‌شود، می‌تواند باعث چاقی و بیماری شود.

طبق تحقیقات منتشر شده در Nature Communications، هر فرد مقادیر متفاوتی از هر نوع چربی دارد. اما هر چه چربی بدن شما رنگ بیشتری داشته باشد، متابولیسم بدن شما بالاتر می رود. در اینجا نحوه یافتن برنامه کاهش وزن مناسب برای شما آورده شده است.

چقدر وزن

اگرچه ژنتیک مادر می تواند به شما کمک کند تا از شر چربی قهوه ای خلاص شوید، اما ما می توانیم پدرمان را به خاطر چربی سفیدمان سرزنش کنیم.

دانشمندان گفتند: “چربی بدن شما تا حدی توسط ژن هایی که از پدرتان منتقل می شود تعیین می شود.” بهتر است بدانیم که اگر به جای ژنتیک اضافه وزن داریم، انتخاب سبک زندگی ما نقش بیشتری دارد.

توانایی تمرکز روی موضوعات

بر اساس تحقیقات منتشر شده در JAMA Psychiatry، اگر ژن‌های مادرتان ژن‌هایی هستند که کمتر از حد معمول سروتونین (همان داروی مغزی که با احساسات تداخل می‌کند) پنهان می‌کنند.

ممکن است در زندگی نتوانید گوش کنید و صبور باشید. ژن هایی که از مادر به فرزند منتقل می شوند تأثیر مستقیمی بر تولید سروتونین یا توانایی تمرکز دارند. دلایل ابتلا به یک بیماری روانی و راه های رفع آن را بیابید.

بلوغ زودرس

بلوغ و همه چیزهای ضروری همراه با آن، مانند آکنه، تغییرات صدا، یا سبک زندگی که بسیاری از کودکان در راه رسیدن به بزرگسالی از آن عبور می کنند.

طبق تحقیقات ژنتیکی، ژنتیک هر دو والدین نقش مهمی در این تغییرات دارد. اما اگر بلوغ زودرس دارید، قبل از هشت سالگی دختران و نه سالگی در نوجوانی، مجله پزشکی نیوانگلند دریافته است که جهش ژنتیکی باعث بلوغ زودرس می شود، به این معنی که اگر تغییری دارید، ابتدا باید صحبت کنید. به دوستان خود، با همه چیز کنار بیایید.

بین لب هایمان خط بکش

این خطوط گاهی نشان دهنده واقعیت سن و گاهی بیشتر از حد معمول است. این باکتری‌ها با ایجاد آسیب‌های تهدیدکننده حیات به DNA میتوکندری، ژنی که فقط از مادرتان دریافت می‌کنید، در صورت شما یافت می‌شوند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در نیچر، عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب می‌توانند باعث mtDNA شوند، اما برخی از آسیب‌ها می‌توانند بر ژن‌های شما و سپس از مادرتان تأثیر بگذارند. شما پیر هستید و به نظر می رسد چین و چروک و موهای خاکستری است.

روح ما

مادران می توانند از طرق مختلف بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارند، و نه فقط با غذا دادن یا خوردن کلم سه بار در هفته.

ساختار بخشی از مغز به نام سیستم کورتیکولیمبیک که کنترل احساسات را تنظیم می کند و درگیر احساسات منفی مانند افسردگی است، بیشتر از مادر به پسر و دختر از پدر به پسر منتقل می شود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله علوم اعصاب، دختران حداقل برخی از ارزش های اخلاقی خود را از مادران خود دریافت می کنند.

جنسیت فرزندان ما

واضح است که ژن های شما و همسرتان تعیین کننده جنسیت فرزندان شما هستند. اما آیا می دانید کدام جنسیت از شما عبور می کند؟

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Evolutionary Biology، مردی که تعداد زیادی خواهر و برادر دارد، بیشتر احتمال دارد پسر داشته باشد، در حالی که مردی که بیش از یک خواهر دارد، بیش از یک دختر خواهد داشت.

سطح حافظه

سابقه خانوادگی بیماری آلزایمر مدتهاست که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. اما یک مطالعه جدید که در Biological Psychiatry منتشر شده است، نشان می دهد که خطر ژنتیک به دلیل مادر شماست.

بیماری آلزایمر علت اصلی زوال عقل در زندگی است و شش میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی باعث خطر زوال عقل می شود. تاریخچه پزشکی تنها یکی از سؤالاتی است که باید قبل از اینکه دیر شود از والدین خود بپرسید.

باروری

طبق تحقیقات منتشر شده در Science، بارداری یک زن می تواند تحت تاثیر ژن هایی باشد که از پدرش به ارث می برد.

در یک سلول تخمک طبیعی، بخشی از سلول به نام سانتریول به عنوان بخشی از رشد طبیعی از بین می رود. با این حال، اگر مجرای ریشه که اغلب به دلیل وراثت از پدرش می گذرد، از بین نرود، دانشمندان توضیح داده اند که یک زن نمی تواند بچه دار شود و نمی تواند باردار شود.

موهای ما

شاید شنیده باشیم که وقتی مردی موهایش را می ریزد، می گوید: “این یک بارداری توسط مادر است.” با این حال، یک مطالعه منتشر شده در PLoS Genetics در آزمایشات بیش از 55000 مرد نشان داد که این یک افسانه است.

محققان دریافتند که 287 رادیکال آزاد در طاسی الگوی مردانه دخیل هستند، در حالی که 40 رادیکال تنها در کروموزوم X یافت شدند، به این معنی که از مادر به ارث رسیده بودند.

جالب اینجاست که به نظر می رسد برخی از ژن های دخیل در ریزش مو با افزایش خطر بیماری قلبی در مردان مرتبط هستند. اگرچه برخی از رفتارها رخ داد، برخی دیگر تحت تأثیر قرار گرفتند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما