از اداره دولتی، 161 دفتر تقریباً کاملاً برقی بودند & زومیت

[ad_1]

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری بررسی دوره دولت الکترونیک از دستیابی به 40 درصد از خدمات دولت الکترونیک تا کنون و 60 درصد خدمات همچنان در پیچ و خم سازمان ها و فرآیندهای سنتی خبر داد. گفتی گفتی رضا باقری، تضاد منافع و امضاهای طلا و هنجارهای نظارتی دولت الکترونیک را هنوز ناشناخته ساخته است.

به گزارش زومیت، باقری اصل گفت: در زمان انجام این سنجش از 5989 خدمات دولتی تنها 161 برنامه (بیش از 90 درصد) در برق تکمیل و به اطلاع عموم رسیده است، فکر کنید برق وجود دارد. این در حالی است که هنوز هیچ سرویس یا سازمانی با برق کامل در کشور ما شناخته شده نیست.

به گفته باقری اصل، مرحله بعدی بعد از رابطه دولت الکترونیک وارد فاز هوشمندسازی می شود. یعنی به جای یافتن افراد به منظور ارائه خدمات برق، سازمان ها از مردم می خواهند که خدمات برق خود را دریافت کنند. وی افزود: اکنون 161 سرویس می توانند وارد این فاز شوند.

مهمترین سازمان ها از 163 سازمان عبارتند از: وزارت تعاون، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، بیمه مرکزی، سازمان فناوری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید، سازمان ملی استاندارد، وزارت اقتصاد و دارایی و پژوهشکده ارتباطات. این آزمون هر سه یا شش ماه یکبار انجام می شود.

این نمودار عملکرد سازمان های دولتی را در انطباق با دولت الکترونیک نشان می دهد

اکثر خدمات دولتی 3309، بیش از 0 تا 50 درصد، 325 خدمات بین 75 تا 90 درصد، 1913 خدمات بین 50 تا 75 درصد و 260 خدمات غیر آتش نشانی کاملاً صاعقه است. یک ارزیابی دولت الکترونیک با یک مدل سیاسی کلیدی انجام شد که شامل چهار عامل بود:

  • دولت کاربر محور
  • دولت شفاف
  • دولت یکپارچه
  • دولت درگیر

باقری اصل گفت: تمامی این سایت ها به ترتیب 40، 25، 25 و 10 درصد تکمیل شده است. خدمات الکترونیکی عمدتاً در حوزه فعالیت های عمده مرتبط با سلامت و سپس آموزش، بهداشت و خدمات عمومی، اشتغال و اشتغال، محیط زیست و عدالت است. اما این رویه خوب باعث نشده این سازمان ها خدمات لازم را به گروه های ضعیف ارائه دهند. برای مثال در گزارش زیر متوجه می‌شویم که کیفیت خدمات وزارت تعاون به افراد فقیر کمتر از درصد آن برق است.

نمودار برنامه های دولتی برای جوامع ضعیف در دولت الکترونیک را نشان می دهد

در زیر وضعیت برخی از خدمات پرطرفدار مانند درخواست شناسنامه، درخواست پروانه ساختمانی، درخواست جواز کسب و کار و درخواست گواهینامه رانندگی را بر اساس کیفیت و خدمات مشاهده خواهید کرد. منابع و آژانس ها

پیام قبوض برق دولتی بلند است

اسامی اضافی مانند درخواست فروش، درخواست سند ازدواج، درخواست کارت ملی، درخواست ویزا و پرداخت جریمه:

پیام قبوض برق دولتی بلند است

باقری اصل گفت: رتبه ایران در رده‌بندی جهانی دولت الکترونیک تا سال 2020 به 65 درصد می‌رسد و در بین 193 کشور جهان در رتبه 89 قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه چرا شورا قدرت ترغیب دستگاه به استفاده از دولت الکترونیک را ندارد، گفت: دولت الکترونیکی فاقد پاسخگویی به رهبری است و خدماتی که در حال حاضر تنها از ابزارهای مشارکتی ارائه می شود.

اما گویا دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای بررسی موضوع در یکی از آرشیوهای ملی و ایجاد داده (پایداری) جلسه تشکیل داده و در صورت تصویب طرح، هیچ دخالتی از تجهیزات وجود ندارد. در ارائه اطلاعات به خدمات آب و برق ممکن است غیرقانونی باشد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما