پایان پارتی افغانستان در ایران از کاغذ تا لبه ها

[ad_1]

انتخاب های برتر: اینها محتوای گزارش هشتگ پایان پارتی است که در سایت فارسی زبان منتشر شده است.

مصاحبه 50 دقیقه ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با طلوع نیوز افغانستان جنجال زیادی به پا کرده است. برخی او را نماینده سیاسی یک کشور نمی‌دانند و سعی می‌کنند با هشتگ پایان مهمانی پاسخ دهند و از مهاجران افغانستانی در ایران بخواهند به وطن خود بازگردند. قطعیت. گروهی دیگر نژادهای هشتگ نام دارند.

افغان ها

مهرداد درویش پور، محقق و کارشناس دانشگاه ملارد سوئد در سوئد با اشاره به هشتگ “پایان یک مهمانی” می گوید: کلمه مهمان به سال ها قبل برمی گردد، حتی در جامعه غربی این واژه برای پناهجویان و پناهندگان صدق نمی کند. کسانی که به دلیل سیاست یا جنگ داخلی یا ملی از کشور خود فرار کرده اند. کارگران مهاجری که به غرب می روند اغلب به عنوان “کارگر مهمان” شناخته می شوند. عبارتی که امروزه به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد، زیرا بسیاری از این کارگران به طور موقت از خانه خارج شده اند. در عوض، زندگی جدیدی در آن منطقه ایجاد کردند.

فرزندانشان در آن سرزمین ها به دنیا آمدند و مردند. کم کم مشخص می شود که کلمه جاهل به این افراد اطلاق می شود. زیرا دعوت از فردی که به دلایلی ابدی مهاجرت کرده است غیرممکن است. حتی کلمه مهاجر امروزه در برخی از کشورها مورد انتقاد قرار می گیرد، زیرا خودسوزی با گذشت زمان از شغل قبلی آنها (هنگام ورود به کشور جدید) جاودانه است.

افغان ها

وی با اشاره به این مقدمه تاریخی کلمه مهمان، نادرست بودن این ترجمه را برای افغانستان، سلسله ایرانی الاصل (که خیلی ها مثل ظریف به اشتباه آن را «افغان» واحد پول افغانستان می نامیدند، گفت: خیلی چیزها هست. . برای این .. کلمه مهمان به این معنی است که شخص مورد اشاره باید دیر یا زود به کشور خود بازگردد. در این عصر جهان، میلیون ها نفر در سراسر جهان در آنجا حرکت می کنند و کار و تحصیل می کنند، یا در کودکی در آنجا بزرگ می شوند و زندگی می آفرینند و در آنجا دفن می شوند.

مهرداد درویش پور به طور خاص به انواع تبعیض علیه افغان ها در حوزه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: از سخت ترین شرایط کار، مسکن و سرپناه برخوردار شوید.

افغان ها

باید ماجرای رفتار چند سال اخیر منطقه اصفهان را به خاطر بسپارید تا با ورود افغان ها به پارک طبره محیطی امن و سالم برای بازدیدکنندگان ایجاد شود. بسیاری از حوادث هولناک جنایت و خشونت که در ایران رخ داده است، به سرعت به جامعه افغان افغانستان اشاره می کند. آیا تا به حال در مورد جنایات یک ایرانی یا گروهی در کشور به نام همه ایرانی شنیده اید؟ اما تغییر در درک جرم و پاسخگویی در قبال جنایاتی که افغانها در آن دست دارند، پدیده ای است که نمونه ای از نژادپرستی است.

آقای درویش پور در ادامه با بیان اینکه استفاده از هشتگ اهداف تک حزبی نژادپرستانه است، ادامه داد: این گونه رفتارها در حیطه «نژادپرستی مدرن» قرار می گیرد که بیگانه هراسی، ضد نژادپرستی، مهاجرت و مبارزه با پناهندگان نمونه هایی از آن هستند.

ماجرای هشتگ مهمانی چیست؟

افغان ها

یکی از کاربران در توییتی نوشت که بعداً مهاجران افغان در ایران را اخراج کرده و به خاطر آن از آنها عذرخواهی کرده است: سلام برادر و خواهر افغان، لطفا به خانه برگرد.

کاربر دیگری که با این هشتگ موافق است در توییت قبلی خود نوشت: برادران و خواهران افغان ما در کشور خود با مشکلات بزرگ اقتصادی و بیکاری روبرو هستند. لطفا بیا خونه

تعداد هشتگ هایی با این مضمون محدود بوده است، اما در مقایسه با هشتگ هایی که به او توهین می کردند و از حضور افغان ها در ایران دفاع می کردند، هر از چند گاهی بیشتر می شد.

علی عبدی، فعال ایرانی که از آمریکا در افغانستان زندگی و کار کرده است، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: افغان ها را در موقعیتی شبیه ایران نبینید. از چشم و گوش خود استفاده کنید.

افغان ها

یکی از کاربران افغان توییتر نیز در مورد کار سنگین مهاجران افغان در ایران اظهار نظر کرد و نوشت: ما شده ایم و مهاجرت ما درآمد ما را نداشته است، اما برای شما فقط به بهبود روند شهر شما منجر می شود، چه برسد به شما. باید چک حقوق بگیری، گاهی اوقات #مهمانی را به پایان برسان».

افغان ها

مهاجرت افغان ها به ایران و مشکلات بهداشتی آنها مشکل جدیدی نیست اما در حال حاضر راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. امیدواریم برنامه این مسائل به زودی قطعی شود.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما