پروژه Google Starline امکان تماس تصویری سه بعدی در یک مرحله & زومیت

[ad_1]

اگر از داستان‌های تحقیقاتی ژانر لذت می‌برید، باید در این ویدیوها می‌دیدید که مانند ما امروز با تیمز یا واتس‌اپ یا اسکایپ با مردم تماس می‌گیرند و بهتر و مقرون به صرفه‌تر هستند. در این ویدیو فردی که پشت خط خوانده می شود انگار جلوی ما در مقابل هولوگرام کاغذی ایستاده و مثل حقیقت با ما صحبت می کند و فکر می کنیم اگر دست دراز کنیم می توانیم آن را لمس کنیم.

همانطور که مشخص است، ما بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم به این صحنه علمی تخیلی نزدیک شده‌ایم و این را مدیون تلاش‌های گوگل برای ایجاد کمپین Starline هستیم. در یک مطالعه جدید، گوگل از جزئیات فناوری مورد استفاده در پروژه Starline رونمایی کرد، ویژگی که در کنفرانس I/O امسال شاهد آن بودیم. کمپین Starline چیزی شبیه به یک اتاق تماس ویدیویی سه بعدی است که تماس ویدیویی دو بعدی را تبدیل می کند تا به نظر برسد شخصی که با آن تماس می گیریم روبروی ما نشسته است.

در یوتیوب تماشا کنید

ایده او ممکن است ساده به نظر برسد. اما تحقیقات داده‌های گوگل نشان می‌دهد که فرآیند دستکاری مغز انسان به گونه‌ای که فکر می‌کند کسی روبروی آن نشسته است، چقدر دشوار است. بدیهی است که در این تماس ویدیویی سه بعدی، تصویری که از فرد می بینیم باید بسیار واضح باشد و اندازه و زاویه این تصویر سه بعدی باید با وضعیت نشستن ما در این اتاق مطابقت داشته باشد. گفتگوی صوتی موضوع دیگری است. زیرا سیستم باید صدایی مانند کلماتی که از دهان خارج می شود را بازسازی کند. مشکل دیگر دقت بینایی است.

تفاوت بین چیز واقعی و تصویر باعث ایجاد یک پروژه Starline می شود

واقعیت را با نقشه های سیستم Starline گوگل مقایسه کنید

هدف نهایی از ایجاد یک پروژه Starline این است که بتوانیم درک مشابهی با واقعیت مجازی یا واقعیت مجازی ارائه دهیم. کاربران نیازی به استفاده از هدفون سنگین یا حسگرهای صوتی ندارند.

Starline به جای هولوگرام از سیستم نورپردازی استفاده می کند که حس حجم و عمق را به بیننده می دهد. این دستگاه ها نیازی به عینک یا هدفون واقعی ندارند و شبیه آینه هایی هستند که می توانید فردی را که با آن تماس می گیرید ببینید. به نظر می رسد آن طرف صفحه نشسته بود و در زمان واقعی با شما صحبت می کرد. گوگل در توضیح این پروژه گفت:

وقتی روی صندلی می نشینید و شروع به صحبت می کنید، فناوری پشت سر شما ناپدید می شود و می توانید روی مهم ترین چیز تمرکز کنید: شخصی که روبروی شما نشسته است.

اگر بخواهیم پروژه Starline را به شکلی خاص ارائه کنیم، باید بگوییم که این سیستم شامل یک پنل 65 اینچی 8k با نرخ رفرش 60 هرتز است که توسط فایل بسته “داده” ما احاطه شده است که می تواند تصاویر رنگی و اطلاعات عمیق را ثبت کند. . این سیستم همچنین به چهار دوربین نظارتی، چهار میکروفون، دو بلندگو و پروژکتور مادون قرمز مجهز شده است. در کل، این سیستم تصاویر رنگی را از چهار زاویه و سه نمودار عمق می گیرد تا هفت جریان ویدئو ایجاد کند. صدا با فرکانس 44.1 کیلوهرتز ضبط شده و با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه پخش می شود.

پروژه Google Starline

بدیهی است که همه این دستگاه های پیشرفته داده های زیادی را تولید می کنند که برای ارائه پهنای باند کافی لازم است. به گفته گوگل، پهنای باند انتقال داده از 30 تا 100 مگابیت بر ثانیه بسته به “محتوای داده ها در لباس کاربر و میزان حرکت فیزیکی” متغیر است. اگرچه این پهنای باند بیشتر از پهنای باند مورد نیاز برای تماس های ساده اسکایپ است، اما به اندازه کافی برای اداره یک اداره بزرگ شهری بزرگ نیست.

کمپین Starline همچنین به چهار کارت گرافیک رده بالای Nvidia برای پردازش این داده ها مجهز شده بود، از جمله دو کارت Quadro RTX 6000 و دو کارت Titan RTX. میانگین تاخیر سرتاسر در شماره گیری 105.8 میلی ثانیه است. گوگل می گوید که “هزاران ساعت را صرف آزمایش پروژه Starline کرده” و اطلاعاتی در مورد برنامه های کاربردی و فناوری آن از شرکت های وابسته و پخش کننده دریافت کرده است. مرحله آزمایش این پروژه با شرکت های وابسته به گوگل باید به زودی آغاز شود.

پروژه Google Starline

پروژه Starline هیجان انگیز و متعهد به نظر می رسد. اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار می شود. علاوه بر این، بسته به هزینه سخت افزار مورد استفاده در این پروژه، داده های کوچک در دسترس است. اما در مجموع می توان انتظار داشت که در آینده با پروژه Starline، تجربه کمی با متاوارز داشته باشیم.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

پاربرگ سایت

تماس با ما