مدیر عامل مبین نت بدون تغییر نرخ تلفن های همراه ، اینترنت خانگی بهبود نمی یابد & زومیت

[ad_1]

رئیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته اعلام کرد که توافقنامه تامین 5 میلیون بندر محقق نشده است. اینترنت VDSL و 5G به عنوان موضوعی برای کاربران خانگی باز شده است. در 9 مارس 1999 ، مبینت شبکه 5G را برای استفاده با مشتریان تجاری خود راه اندازی کرد. اینترنت 5G مشابه FWA است که به کاربران امکان می دهد به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوند.

همزمان ، مبینات اعلام کرد که خدمات 5G را برای دو سازمان فناوری ، شهرداری تهران و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) راه اندازی می کند. اما به نظر می رسد ارائه اینترنت 5G به کاربران خانگی کارساز نیست. در زیر ، وضعیت استفاده از اینترنت 5G خانگی در کشور و مسائل مربوط به آن را بررسی می کنیم.

چرا 5G Home منتشر نمی شود؟

حسین تهرانیمدیر عامل Mobinet در مصاحبه با Zomit گفت: “دلایل زیادی وجود دارد که چرا 5G در شرایط فعلی نیست. از یک سو ، هزینه بالای مودم 5G هنوز این سرویس را برای کاربران خانگی تضمین نکرده است و Mobinet با تولیدکننده داخلی ما همکاری کرده و هزینه های مودم را کاهش داده و به پایان رسانده است. تهرانی به خبرنگار زومیت گفت مودم های 5G موجود در بازار داخلی بیش از 500 دلار هزینه دارند و بعید نیست که کاربران خانگی فعلی با اینترنت 4G یا TD-LTE تحت تأثیر قرار بگیرند.

هزینه بالای دستگاه های خانگی 5G هنوز این سرویس را تأیید نکرده است

تهرانی می گوید تنها راه توسعه فناوری و ارائه خدمات 5G ، شروع سرمایه گذاری با فروشندگان با دید بلندمدت و امیدوارکننده از سیاست دولت از جمله کاهش هزینه های مودم است. تهرانی شباهت اکثر خدمات فناوری جدید را در مراحل راه اندازی و توسعه آنها شرح می دهد:

در 1995 ما TD-LTE را معرفی کردیم. یعنی هزینه خرید بیشتر از قدرت خرید انسان است. در نتیجه ، ما هزینه خود را پرداخت کرده و دستگاه های ایمن را در اختیار کاربران خانگی قرار داده ایم تا آنها بتوانند تجربه کرده و احساس کنند از جدیدترین فناوری استفاده می کنند. پس از مدتی ، اکنون می بینیم که مردم هزینه مودم را از جیب خود پرداخت می کنند و از سرویس TD-LTE استفاده می کنند. این نشان می دهد که این فناوری درک شده است و قدرت خرید انسان کمی افزایش یافته است. هزینه CPE (لوازم الکترونیکی مصرفی) نیز از آنجا که این فناوری مناسب است ، مناسب است.

تهرانی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فناوری مشابه است ، گفت: وقتی انسانها از فناوری گذشته پیروی می کنند ، نیازی به پرداخت هزینه ندارند. عمده فناوری جدید. به گفته وی ، ایده استفاده از حیات فناوری (یا نحوه مناسب شدن محصولات یا فناوری های جدید در بازار) به تدریج به کاربردهای جدید نیاز دارد. اما او گفت که ما در ایران هنوز با گسترش 5G فاصله داریم و دلیل اصلی این امر تفاوت چشمگیر جهش ها و محدودیت ها در خانواده است. درآمد مربوط به این هزینه.

باز هم ارزش دلار

حسین تهرانی ، مدیرعامل مبین نت در دفتر با پرچم مبین نت

مدیر Mobinet در این مورد توضیح می دهد:

افزایش نرخ ارز باعث افزایش سرمایه کارفرما می شود. با این حال ، تحت کنترل شدید قیمت توسط دولت ، هزینه اینترنت به اشتباه پایین نگه داشته شده است ، که تفاوت زیادی در درآمد و افزایش هزینه ها ایجاد کرده است. اپراتور در این منطقه نمی تواند شرایط لازم را برای نصب و نگهداری تجهیزات در دراز مدت فراهم کند. زیرا بین خدمات فروش و سرمایه گذاری مورد نیاز برای خرید محصولاتی که پرداخت هزینه آنها به صورت جداگانه امکان پذیر نیست ، فاصله عمیقی وجود دارد. بنابراین مشکل فناوری اطلاعات ، به ویژه تلفن همراه و FWA این است که سرمایه گذاری ها با تفاوت زیاد در درآمد کارکنان و نرخ دلار افزایش چشمگیری داشته است. این فقط به معنای درآمدی است که مردم می توانند برای مودم با ارزان ترین قیمت بپردازند. در نتیجه ، این بزرگترین مشکل در توسعه و استفاده از 5G در ایران است.

Home 5G چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

مدیرعامل Mobinet در پاسخ به اینکه چقدر طول می کشد تا 5G در بین کارآفرینان محبوب شود اگر سرمایه گذاران روی مدل های غیر انتفاعی سرمایه گذاری کرده و طراحی کنند؟ او در گفتگو با زومیت گفت: “در حقیقت ، مسیر فناوری جدید همان 4G است.” او اضافه کرد:

ما آماده سرمایه گذاری در این زمینه هستیم. در این راستا ، ما به شرکت خود اعلام کردیم که خرید محصولات را تضمین می کنیم ، از شما پشتیبانی می کنیم ، شبکه شما را به عنوان اقدام لازم برای توسعه دستگاه های 5G قرار می دهیم. با این حال ، این فرایند تولید 100 نیست و بیشتر موادی که برای تولید محصولات بستگی دارد به ارزش دلار بستگی دارد. با این حال ، مشکل اصلی سرمایه گذاران کنترل نرخ مالیات است.

تهرانی: خدمات آنلاین نمی تواند گرانتر از تلفن همراه باشد. قبض های تلفن همراه ابتدا باید تنظیم شود

مدیر عامل Mobinet توضیح داد که این چرخه بدون تعدیل نرخ مالیات انجام نمی شد و در شرایط فعلی ، هیچ اپراتوری نمی توانست آن را تکمیل کند. توجه داشته باشید که هر فناوری معایب و معایبی دارد ، وی گفت که با قانون فعلی ، سرمایه گذاری در این زمینه برای اپراتور هزینه بر نیست. مگر اینکه ما از وضعیت هیجان زده باشیم و در نظر بگیریم که تغییر ایجاد شده است.

تهرانی گفت که در تغییر خط مشی ، ابتدا باید فشار جمع آوری قبوض تلفن همراه معمولی را وارد کرد. زیرا هر شرکت دیگری که در سرویس اینترنت کار می کند ، کاملاً تحت تأثیر این هزینه قرار گرفت. تهرانی تصریح می کند که خدمات اینترنتی پایدار نمی تواند گرانتر از تلفن همراه باشد. در حال حاضر ، علیرغم اینکه دولت فدرال تعرفه های تلفن همراه را پایین نگه داشته است ، مالیات بر کلیه خدمات مخابراتی پایین نگه داشته شده است و روند اصلاح فناوری در حال تغییر است. خوب پیش نمی رود. تهرانی درباره اصلاح قوانین در این زمینه بحث می کند:

در هر صورت ما باید قوانین محلی را تغییر دهیم ، مانند اینکه اپراتور بتواند نرخ مالیات را تعیین کند ، یا باید توسط دولت تشویق شویم تا نرخ مالیات در نهایت به ارزش پیشنهادی نزدیک شود. این انگیزه می تواند به صورت کاهش توزیع حقوق و دستمزد اپراتور به دولت یا به عنوان معافیتی باشد که روند تغییر فناوری را کارآمدتر می کند.

مشکل فرکانس

“ارائه دسترسی سریع به اینترنت برای ارتباطات جدید” تعهدی است که در سالهای اخیر بارها از سوی رهبران ملی اعلام شده است. وعده هایی که همیشه به نسل بعدی یا فناوری جدید موکول می شود و نتیجه این است که بسیاری از مردم به اینترنت تلفن همراه روی می آورند. در آن زمان جریان داده در این زمینه در دسترس بود و تأیید شد با ظهور کنگره فضای مجازی ، ایران باید حداقل 10 درصد از ارتباطات خود را به ارمغان بیاورد و تا سال 1403 به فناوری های ارتباطی جدید با فناوری پیشرفته مانند 5G متصل شود.

با توجه به اولویت های حاکمیت ، مدیر Mobinet به Zomit گفت که کشور در نهایت به همان مکان نقل مکان می کند. اما اگر قانون قانونی باشد ، روند سریعتر انجام می شود و وقتی قانون دیر شد ، روند نصب اینترنت کندتر می شود. تهرانی در پاسخ به سوال یکی از روزنامه نگاران زومیت گفت:

ما انتظار داریم که فرکانس امسال تعیین شود و ما به عنوان اپراتور قصد داریم امسال فضای 5G را افزایش دهیم. در نتیجه ، ما در زمینه فناوری و تجهیزات بسیار عقب نیستیم. ما نقطه روشن 5G را در تیم همراه اول داریم و توسعه شبکه آماده است. من فکر نمی کنم تصمیم دولت بیش از 6 ماه طول بکشد زیرا کشور به آن نیاز دارد. بنابراین اگر همه چیز خوب پیش رفت ، ما کمتر از یک سال تجربه ارائه خدمات اینترنت عمومی مبتنی بر 5G را داریم. قیمت نهایی این سرویس و تعداد افرادی که قادر به خرید این سرویس هستند ؛ طبیعتاً این کار زمان بیشتری نسبت به مسائل آموزشی و مسکن می برد.

جملات دیگر:

باند فرکانس 3500 مگاهرتز ، که به بهبود شبکه 5G اختصاص داده شده است ، هنوز توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نشده است. مدیر Mobinet گفت که اگرچه دولت تلاش کرده است در این زمینه اقدامی انجام دهد ، اما در نهایت ، دولت قبلی در مورد باند طلایی تصمیم نگرفته است یا تنظیم فرکانس و فرکانس 3.5 مشخص نیست. وی در مورد اهمیت تخصیص این فرکانس ها برای بهبود 5G ، گفت:

Mobinet و ایرانسل در حال حاضر 60 مگابایت پهنای باند دارند که از آنها برای شبکه فعلی خود استفاده می کنند ، اما برای ارتقاء 5G ، 100 مگابایت پهنای باند مورد نیاز است. یعنی حداقل پهنای باند که اپراتور می تواند برای تولید 5G FWA استفاده کند. هنوز مشخص نیست که کدام گروه در اختیار معامله گران ، به چه شکل و در چه شرایطی و با چه هزینه ای قرار خواهد گرفت. البته در دولت قبل نامه ای در این باره نوشته شد که برخی شرکت ها از جمله مبین نت با آن مخالفت کردند و در نهایت به پایانی نرسید.

با توجه به اینکه کاربران تلفن همراه توسط دولت ارائه شده اند و اولین شریک Mobinet Investor است ، حسین تهرانی اشاره کرد که این منطقه برای پیشرفت 5G در Mobinet مناسب است. وی خاطرنشان کرد که Mobinet هیچ مشکلی برای رقابت با سایر مالکان ندارد و همچنان با سایر اپراتورهای TD-LTE به خوبی رقابت می کند.

به استثنای ایرنا و م Instituteسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران ، این شرکت از سازمانهای جدیدی استفاده کرده است که بسته به منطقه تحت پوشش خود در شبکه 5G ، از طریق رادیو یا تلویزیون روی آنها کار می کنند.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما