بدافزار GriftHorse بیش از 10 میلیون دستگاه Android & Zomit را آلوده کرده است

[ad_1]

گوگل همیشه سعی کرده است فروشگاه Play را از برنامه های آلوده پاک کند. اما چندان موفق نبوده است. این شرکت به طور مرتب برنامه های آلوده را حذف می کند و در استفاده اخیر خود حدود 200 برنامه کاربردی در دسته های مختلف را از فروشگاه Play حذف کرده است که همه آنها بد افزار آبشش ها مسری هستند. تروجان تاکنون بیش از 10 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است.

طبق آمار ، اندروید به دلیل وضعیت منبع باز خود مقایسه کرد iOS تا 47٪ موارد بیشتر بدافزار هستند. اما اخیراً اپل در زمینه امنیت دستگاه های تلفن همراه خود دچار اختلاف نظر شده است. البته نمی توان انکار کرد که پلتفرم اندروید انتخاب بهتری برای توسعه دهندگان بدافزار است و این افراد از هر فرصتی برای راه اندازی برنامه های آلوده در اکوسیستم تلفن همراه گوگل استفاده می کنند.

جملات دیگر:

گزارش اسپات اسپات و طبق تحقیقات Zimperium Zilebes ، a تروجان اندروید جدید با نام Grifthorse شامل بیش از 200 برنامه کاربردی در دسته بندی های مختلف است که همه آنها در Play Store و همچنین فروشگاه های شخص ثالث تأیید و منتشر شده اند. این ویروس بیش از 10 میلیون دستگاه اندرویدی را در 70 کشور آلوده کرده و میلیون ها دلار از قربانیان آن را به سرقت برده است.

دانشمندان در گزارش خود توضیح دادند که برنامه Grifthorse از نوامبر 2020 تا آوریل 2021 کار می کند. هنگامی که افراد یکی از برنامه های کاربردی بیماری Grifthorse را ایجاد می کنند ، این بدافزار هشدارهای مختلف و پنجره های بازشو ، از جمله تخفیفات ویژه و پاداش های مختلف افرادی که تبلیغات و نظرات خود را ارسال می کنند وارد وب سایت می شوند و باید برای دسترسی به هدایا و تخفیفات ثبت نام کرده و سپس شماره تلفن خود را تأیید کنند.

گزارش تاثیر بدافزار Grift Horse

با این حرکت ، قربانیان گریفیتس می توانند به خدمات پولی بپیوندند که باید ماهانه 35 دلار بپردازند. توسعه دهندگان بدافزار با استفاده از این مدل ها بین 1.5 تا 4 میلیون دلار در ماه درآمد دارند. بنابراین ، اولین قربانیان این تروجان در صورت عدم استفاده از آن ، ممکن است بیش از 230 دلار از دست بدهند.

یاسوانت و نیپون گوپتا دانشمندان Zimporium اشاره می کنند که GridHorse یک کمپین ضد ویروس خوب است و توسعه دهندگان آن از شماره های خوب و بسیاری از وب سایت ها و برنامه های مخرب برای انتشار اکثر آنها استفاده کرده اند. برنامه در دسته خود. Zimprium گوگل را در مورد ویروس هشدار داده و این شرکت برنامه را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف کرده است. البته ، می تواند ویروس ها را در فروشگاه های شخص ثالث نیز از بین ببرد.

این اولین بار نیست که چنین حمله ای روی اندروید رخ می دهد. در سال 2018 ، شرکت امنیتی Vandra ویروس مشابهی را کشف کرد که پیام های متنی را به خدمات پولی ارسال می کرد. با توجه به پیچیدگی کمپین Griffiths ، به نظر می رسد سازندگان این بدافزار مدت زیادی است که آن را ارائه می دهند.

در مورد این بیماری چه احساسی دارید؟

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

پاربرگ سایت

تماس با ما