افزایش حقوق معلمان در سال چطور؟

[ad_1]

روآرو- سوابق تغییرات آموزش و پرورش در سال 1390 منتشر شد. یکی از فرم های بخش ششم به رتبه بندی معلمان می پردازد. اما اکنون پس از ده سال و اعتراضات فراوان، 11 جلسه اعلام کردند که در حال تصمیم گیری در مورد رتبه بندی معلمان است که جزئیات آن توسط رئیس شورای آموزشی و پژوهشی اعلام شد. وی حداقل حقوق معلمان را تا 8 میلیون و 20 هزار تومان عنوان کرد. اما یکی از اعضای هیئت امنا گفت که این هیئت این طرح را رد کرده و آن را نمی پذیرد.

به گزارش فرارو، دولت در بودجه سال 1401 در جدول 9 (برآورد نمرات سایر ردیف ها در سال 1401) این عدد را برای رعایت رتبه بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. در این طرح معلمان 80 درصد حقوق معلمان یکی از مدارس تهران را دریافت خواهند کرد.

به گفته علیرضا منادی سفیدان، رئیس هیئت آموزشی و پژوهشی، اعضای هیئت علمی در پنج گروه قرار گرفتند. در گروه اول حداقل حقوق به هشت میلیون و حقوق پنجم که گروه حق محسوب می شود نیز به 15 میلیون تومان می رسد.

وی همچنین گفت: گروه های 2، 3، 4 نیز بین 8 تا 15 میلیون حقوق ما را دریافت کردند. قبلاً فقط معلمان مدارس در سیستم نمره دهی گنجانده می شدند. اما اکنون نمایندگان هیئت مدیره می گویند آموزش مدیریت به این گروه اضافه شده است.

اکنون با این تعداد، همه معلمان باید از 503000 به 760000 برسند.

فرآیند رتبه بندی؛  آیا حقوق افزایش می یابد؟

آیا معلم هزینه اضافی می دهد؟

ساعاتی بعد جزئیات طرح های جدید رتبه بندی معلمان در جلساتی توسط منادی سفیدان رئیس هیئت مدیره و مهرداد ویسوکرامی یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره اعلام شد. در ویدئویی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، اعلام کرده است که نمی تواند حقوق معلمان را تا 80 درصد حقوق معلمان مدارس تهران افزایش دهد.

گمان می رود اجرای این طرح به 170 تا 200 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشته باشد. این در حالی است که دولت در سال 1401 میلیارد 25 هزار میلیارد تخصیص داده است.

مهرداد ویس کرمی همچنین گفت: دولت دوازده هزار میلیارد تومان از 170 تا 200 هزار میلیارد تومان بار مالی را پذیرفته است. اما نظر ما این است که با روی کار آمدن آقای. دولت رئیسی فرجی، 13 دولت تنها 25 هزار میلیارد تومان از این سرمایه را دریافت کردند.

یکی از اعضای شورای آموزش و پژوهش می گوید که دولت که موظف به تامین مالی معلمان است، معتقد است که بودجه اضافی برای این پروژه وجود ندارد.

وی با این حال پیش بینی کرد که در صورت عدم تغییر در طرح فعلی به دلیل عدم حمایت دولت به شورای موقت بازگردد.

وی معتقد است در حال حاضر با اعتبارات دولت در بودجه 1401 افزایش عمده ای در این لایحه وجود ندارد.

علاوه بر این، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش معتقد است که این طرح بیش از آنکه رتبه بندی شود، ادغام است.

وی گفت: برای دریافت نمره باید نامه ای ارسال و در پرونده ثبت شود تا بر کیفیت تدریس و کیفیت معلمان تأثیر بگذارد.

وزارت آموزش و پرورش توان پرداخت شهریه ویژه معلمان بازنشسته را ندارد چه برسد به رتبه بندی!

فرآیند رتبه بندی؛  آیا حقوق افزایش می یابد؟مهدی پازوکی، کارشناس مالی، درباره توانایی انجام طرح‌های رتبه‌بندی معلمان با بودجه وزارت آموزش و پرورش به فرارو گفت: صندوق 1401 یکی از صندوق‌هایی است که پول بزرگترین ارز ایران از بدو تأسیس تاکنون نیست. در حال حاضر بودجه دانشگاه تهران را نمی دانید که با بودجه دانشگاه شریف مقایسه کنید. یا بودجه مدارس دولتی تحت تاثیر نمایندگان شهرستان نامشخص است. دانشکده هایی که با دخالت نمایندگان تشکیل شد و اکنون به کارخانه سلسله مراتبی تبدیل شده است.

وی در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور جداگانه بودجه این سازمان مشخص نیست که برای هر پروژه چقدر اعتبار داده می شود. اما اینکه شورای آموزش و پژوهش گفته است برنامه رتبه بندی را تکمیل می کند و حقوق معلمان را افزایش می دهد، غیرواقعی است. اما اگر چنین است، چرا معلمانی که سال گذشته بازنشسته شده اند، هنوز جایزه خود را دریافت نکرده اند؟

خزانه دار افزود: در حال حاضر معلمان بازنشسته 31 شهریورماه سال جاری باید حقوق سال آینده خود را پرداخت کنند. بازنشستگان ریاست جمهوری در اولین ماه خدمت جوایز خود را دریافت می کنند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما