دانشمندان تداخل سنج کوانتومی ابررسانا جدیدی به نام زومیت را کشف کردند

[ad_1]

گفته می شود که تیمی از گروه فیزیک دانشگاه بث با بررسی برهمکنش دو لایه ابررسانا نیوبیم دیزلنید (NbSe2) و متعاقباً جداسازی پوشش و تابش آنها با فاصله 30 درجه از یکدیگر و تابش مجدد آنها، مواد ابررسانا (Sb) را کشف کردند. برقراری ارتباط. آنها، که می توانند ما را به آینده محاسبات و محاسبات کوانتومی امیدوار کنند. به عبارت ساده، تداخل سنج یک حسگر حساس است که برای اندازه گیری میدان های مغناطیسی کوچک استفاده می شود.

SQUIDها کاربردهای مهمی در زمینه هایی مانند پزشکی و معدن دارند. اما جالب است بدانید که SQUIDS همچنین بلوک سازنده کامپیوترهای کوانتومی صنعتی مدرن است. همان فناوری عظیم گران قیمت و پیچیده که نوید رهبری انقلاب بعدی را می دهد. البته محاسبات کوانتومی هنوز در مراحل اولیه است. اما او معتقد است که در ده سال آینده ناجی بسیاری از صنایعی خواهد بود که روند ارتقاء آنها به اشباع نزدیک شده است.

در بیشتر موارد، سالها طول می کشد تا کامپیوترهای کوانتومی به پتانسیل کامل خود دست یابند. در حال حاضر، کالج‌ها و حرفه‌هایی که در آنها فعالیت می‌کنند با کمبود دانشمندان ماهر در این زمینه و کمبود تأمین‌کنندگان با اهمیت مواجه هستند. با این حال، اگر این مصاحبه کنندگان خارق العاده به قول خود عمل کنند، می توانند کل اقتصاد و رفاه در سراسر جهان را تغییر دهند. به همین دلیل است که بسیاری از دولت ها و شرکت های فناوری برای برتری کوانتومی تلاش می کنند.

کامپیوتر کوانتومی

اکتشافات اخیر می تواند نقطه عطفی در توسعه کامپیوترهای کوانتومی باشد. معلم سایمون باندینگیکی از دانشمندان می گوید: دانه های کریستال به دلیل جرم کل اتمی خود که تقریباً هیچ نقصی ندارد، نقش مهمی در طراحی رایانه های کوانتومی آینده ایفا می کنند. علاوه بر این، SQUID ها برای تحقیقات بیولوژیکی ایده آل هستند. به عنوان مثال، اکنون از آنها برای ردیابی مسیرهای دارو از طریق معده استفاده می شود.

با این حال، فعالیت ماهی مرکب با استفاده از تکه های NbSe2 (نیوبیوم دیزلنید) هنوز در نوزادان آن وجود دارد. پروفسور Bending گفت: “این یک روش جدید و ناشناخته برای توسعه SQUID ها است، و هنوز باید تحقیقات، آزمون و خطاهای بیشتری انجام شود تا این مفاهیم کلیدی تا حد ممکن نزدیک شوند. خوب.” موادی که ابررساناهای دانشگاه بث از آنها ساخته شده اند نازک هستند (گاهی تا 10000 برابر نازکتر از موی انسان) که به راحتی خم می شوند. این ویژگی ها آنها را برای ادغام با محصولاتی مانند صفحه کلید کامپیوتر، نمایشگرهای نوری، سلول های خورشیدی و وسایل نقلیه مختلف ایده آل می کند.

مقاله مرتبط:

به دلیل فشردگی لایه‌های NbSe2، وقتی دوباره به هم فشرده می‌شوند، مواد با سطحی کاملاً صاف و بی‌عیب بریده می‌شوند و یک پیوند اتمی ایجاد می‌کنند که آنها را به انتخابی عالی برای دستگاه‌های کوانتومی تبدیل می‌کند.

البته لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که لایه‌های NbSe2 برای تشکیل یک پیوند ضعیف ابررسانا ترکیب می‌شوند. اما در واقع، این اولین نمایش از چنین اثر کوانتومی دو چنین اتصالاتی است که در یک جفت قطعه پیچ خورده از یک مدل تنظیم شده اند. این انعکاس کوانتومی به دانشمندان این امکان را داده است تا با استفاده از آهنرباهای کوچک، حداکثر ابر جریانی که می‌تواند از SQUIDهایشان عبور کند، اندازه‌گیری‌ها را به دقت تنظیم کنند. علاوه بر این، آنها می توانند با تغییر زاویه چرخش دو قطعه نشان دهند که ویژگی های دستگاه های خود را می توان تنظیم کرد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما