افزایش 80 درصدی قیمت ماهی

[ad_1]

رئیس آبزی پروری اتحادیه پرندگان و صیادان خاطرنشان کرد: کاهش صید و شیلات در کشور منجر به افزایش 80 درصدی ارزش ماهی در بازار شد.

به گزارش ایلنا، فخرالدین احمدی در خصوص کاهش غذای ماهی در بازار گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ماهی در بازار است. با کاهش محصولات، انتظار افزایش ارزش آن در بازار را نداریم. امسال قیمت صید نسبت به سال گذشته کاهش یافته است به طوری که قیمت برخی از انواع ماهی در بازار بین 70 تا 80 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، قیمت ماهی قزل آلا در بازار عمده بین 67 تا 69 هزار تومان است در حالی که قیمت آن در بازار بین 75 تا 80 هزار تومان است.

این کارشناس صنعت در خصوص بحران آب امسال خاطرنشان کرد: 2 ماهی سردابی و گرمابی در کشور توسعه و پرورش یافتند. ماهی های سردآبی شامل قزل آلا و سالمون می باشد. و کپور ماهی گرم آبی است.

این کارشناس آبزی پروری افزود: در سال جاری کمبود تولید آب به دلیل کاهش هزینه های تولید با مشکلات اساسی مواجه شده است. محل ماهی قزل آلا در آب سرد شفاف و روان است، بنابراین اگر کسی بخواهد این ماهی را پرورش دهد باید رشد کند. از آنجایی که کشور در سال جاری با کمبود آب مواجه شد، تولید این گونه کاهش یافته است.

احمدی بابیان اینکه صید امسال به دلیل تغییرات اقلیمی کاهش یافته است، افزود: صید دریایی در سال جاری کاهش یافته است که این مشکل به طور مستقیم بر قیمت ماهیان جنوب تاثیر گذاشته و قیمت ماهیان جنوب افزایش یافته است. ماهی لبنی کیلویی 150 هزار تومان، ماهی شوریده کیلویی 120 هزار تومان و ماهی حلوا کیلویی 140 هزار تومان در فروشگاه ها به فروش می رسد.

وی گفت: ماهی های استخوانی و ماهی های شمال هنوز وارد چرخه بازار نشده اند و ماهی های شمال به گفته ماهی های جنوب کاهش یافته اند.

وی بابیان اینکه گوشت مرغ نسبت به ماهی پروتئین بیشتری در سبد دارد، تصریح کرد: قیمت ماهی قزل آلا سال گذشته 30 هزار تومان بود اما در حال حاضر مصرف کنندگان باید این ماهی را کیلویی 75 هزار و 80 هزار تومان بخرند، بنابراین خرید ماهی برای مصرف کنندگان سخت است. در حقیقت.

احمدی می افزاید: اگر در یک خانواده چهار نفره همه بخواهند در یک وعده 300 گرم ماهی بخورند، برای یک وعده برنج باید یک و نیم کیلو ماهی بخرند که هزینه آن حداقل 120 هزار تومان باشد. زمان. خانواده می توانند مرغ منجمد را کیلویی 20 هزار تومان بخرند و نیاز پروتئینی شما را تامین کنند.

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست های دولت در زمینه صنعت طیور توانسته درد این بازار را کم کند. اما در بحث بر سر اقیانوس هنوز حل نشده است. فقدان مدیریت صحیح و رهبری حرفه ای در صنعت آبزیان باعث شده تا شاهد امنیت در صنعت آبزیان نباشیم و هر روز شاهد افزایش ارزش ماهی باشیم. اگر در این فعالیت ها قانون لحاظ شود، می توان پیش بینی کرد که با قیمت ماهی مانند مرغ رفتار شود.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما