سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده رونمایی شد مرجع پاسخگویی به سوال

[ad_1]

برنامه درسی سیاست حمایت از خانواده و جوانان برای استفاده بهتر و موثرتر از خانواده ایرانی توسط این سیاست ارائه شده است. مردم به عنوان نماینده مجلس می توانند با مراجعه به این وب سایت از وضعیت و حقوق قانونی خود مطلع شوند.

صبح امروز در راستای اجرای قانون حمایت از جوانان و خانواده ها، «راهنمای قانون حمایت از خانواده» با حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارائه شد.

«علیرضا سلیمی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از گزینه های جدید این جلسه را استقلال دانست.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای مجلس برای مردمی کردن مردم ارائه راهکارهای جلسات به مردم ساده است، در گام اول قانون حقوق شهروندی را برای عموم و حمایت از خانواده ارائه می کنیم، اکنون مردم می توانند از تفاوت های حقوقی با دسترسی به این سامانه آگاه هستند.» این رویداد مهم برای سایر قوانین مشابه طراحی می شود تا مردم بتوانند به راحتی به قوانین مصوب دولت دسترسی داشته باشند.

وی معتقد است: ایجاد رسانه ای برای قانون به مردم این امکان را می دهد که به راحتی نظرات و انتقادات خود را بیان کنند در صورت وجود کمبود، می توانند آن را رفع کنند. سلیمی ابراز امیدواری کرد که توسعه این فرآیندها گامی در جهت تحقق باشد.

مقدمه ای بر حقوق مردم

«فاطمه محمدبیگی» رئیس کمیته حمایت از جوانان و خانواده نیز درباره تصویب قانون حمایت از جوانان و خانواده گفت:

این سیاست در 74 ماده و حداقل 240 فرمان به منظور پرداختن به اهمیت خانواده و حمایت، حمایت و حمایت از خانواده مقرر شده است. این قانون برای حمایت از خانواده هایی است که با ازدواج، فرزندآوری و ایفای نقش خود به عنوان پدر دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر اینها جزو 24 موضوع اصلی است که در ابتدای سیاست مشخص شد.»

وی با بیان اینکه قانون حمایت از جوانان مدنی و خانواده نیاز به علنی شدن دارد، افزود: در این صورت به مردم نسبت به حقوق خود هشدار داده می شود. و در واقع، نقش آزادی و هوش این است که قوانین درست را آموزش دهد.»

محمدبیگی با بیان اینکه از ابتدای قانون‌گذاری تاکنون همواره مورد سوال خانواده‌ها بوده است، گفت:

خانواده‌هایی که می‌خواهند برای آینده خود برای زایمان و مدیریت زندگی برنامه‌ریزی کنند، باید از حقوق و مزایای خود آگاه باشند تا بتوانند بر اساس نیاز برنامه‌ریزی کنند، بنابراین دولت باید از تاریخ ابلاغ قانون از همه اطلاعات به‌درستی استفاده کند، هرچند برخی از بندهای آن نیز در صندوق امسال گنجانده شده است.» به عنوان مثال، وام های بانکی و بینش کیفیت خدمات دیگر توسط هیأت بیمه سلامت ارائه نمی شود.

وی با بیان اینکه قانون قابل اجرا است، افزود: هر چه بیشتر حقوق خود را بشناسید و برای احقاق حقوق خود بر اساس قانون اقدام کنید، دولت تلاش بیشتری برای پاسخگویی و رعایت قانون خواهد کرد. از سوی دیگر دولت باید هر 6 ماه یکبار گزارش نحوه و نحوه اجرای قانون را به جلسه ارائه کند.»

زهره سادات لاجوردی، عضو هیأت امنا نیز نظارت بر یکی از وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و گفت: این رویه برای نظارت بر اجرای قانون به عنوان حق اعمال خواهد شد.

«امیرحسین یزدان پناه» سردبیر خبرگزاری خانه ملت یکی از سخنان کلیدی مجلس یازدهم را شفاف و مردمی خواند و گفت:

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم، عدم اطلاع مردم از قوانینی است که توسط دولت تصویب شده است، یعنی بعد از تصویب همه قوانین، همان مردم نمی‌دانند چه قانونی هستند و چه قانونی. نهادهایی که می توانند از آنها استفاده کنند، به همین دلیل روزنامه به لینک “ما آن را ایجاد کرده ایم تا مردم بتوانند در این مورد دانش لازم را کسب کنند.”

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما