پمپ آب خانگی چیست؟ طرز کار و کاربرد

هواگیری یک فرآیند مهم است که در پمپ‌ آب انجام می‌شود تا هوای موجود در سیستم پمپاژ آب حذف شود.

پمپ آب

همچنین پمپهای خانگی دارای قدرتهای متفاوتی به ترتیب 1، 2، 3، 4، 5/5 و 5/7 اسب، انواع پمپ های پروانه ای و مدل های مختلف بر اساس اینچ هستند. به‌طورکلی شباهت‌ها آن‌قدر مهم و قابل‌ذکر نیست و هر دوی این پمپ‌ها استفاده‌های معمولی و غیر صنعتی دارند. می‌توان از پمپ آب یک اسب و نیم اسب برای افزایش انتقال و جریان فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد.

پمپ‌های سانتریفوژ دارای یک محفظه هستند که حلزونی شکل است و پوسته یا کِیسینگ نامیده می‌شود و درون آن یک یا چند چرخ قرار دارند که روی یک محور (شفت) نصب شده‌اند. برای اینکه از محل خروج شفت از کِیسینگ پمپ سیالی خارج نشود و اصطلاحاً نشتی به خارج نداشته باشیم از ابزاری به نام مکانیکال سیل استفاده شده‌است.

در نتیجه اگر قبل از خرید این را بخوان، میزان خروجی مورد نیاز یا دبی را بدانیم، می تواند در انتخاب بهترین و مناسب ترین پمپ بسیار مفید باشد.

پمپ آب خانگی مختلفی با درجه کیفیت‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود.

قیمت بهترین پمپ آب خانگی ایتالیایی پنتاکس

علاوه بر این اگر مخزن یا منبع پمپ آب کوچک باشد یا از آن استفاده نشود، باعث سوختن الکتروپمپ می شود. سپس از نقطه اتصال یک خط افقی رسم کرده و میزان هد پمپ را بدست آورید.

پمپ آب

برای نصب پمپ آب، در اولین مرحله شما باید به سراغ کنتور آب بروید.

برای مشاوره درباره خرید پمپ آب با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید. آن‌ها در مورد انتخاب بهترین پمپ آب خانگی، راهنمایی‌های لازم را انجام خواهند داد.

به طور کلی پمپ از الکتروموتور، پروانه، بدنه و اجزاء دیگری تشکیل شده که عموما در انواع این دستگاه ها، یکسان هستند. با توجه به نوع کاربری و مدل جنس و ابعاد قطعات در مدل های مختلف، متفاوت است.

الکترو پمپ خانگی

به میزان حجم آبی که پمپ توانایی جابه‌جایی آن را دارد، دبی می‌گویند.

این پمپ‌ های آب که با نام پمپ آب سانتریفیوژ نیز شناخته میشوند کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی دارند. پمپ آب را به مخزن اصلی ذخیره سازی آب وصل می کنند و کار آن افزایش سرعت فشار آب کمک میکند.

این برند علاوه بر تجهیزات آب‌رسانی خانگی در زمینه تجهیزات صنعتی و آب و فاضلاب نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

که در آن η راندمان پمپ، ρ چگالی آب، g شتاب ثقل، h ارتفاع نظیر فشار آب و q دبی آب می‌باشد. امروزه این پمپ‌ها جای خود را به پمپ‌های شناور داده‌اند و استفاده از آنها کمتر شده‌است.[۳] شفت بلند این پمپ‌ها یک عیب بزرگ محسوب شده و نصب آنها را دشوار می‌کند.

با روشن شدن الکتروموتور، سیال وارد قسمتی به نام ایمپلر (پروانه) می‌شود. آب داخل پره‌های پروانه چرخیده و مانند چرخش یک جسم در دستگاه سانتریفیوژ با سرعت از آن به بیرون پرت می‌شود.

با جست و جو در میان هزاران محصول و پس از گفت وگوی مستقیم با تامین کنندگان پمپ آب خانگی می توانید سفارش خرید خود را به روش مستقیم و یا از طریق خرید امن ویترین نت ثبت کنید. به طور طبیعی، دمای موتور پمپ حین کار کردن تا 40 درجه سانتی گراد می رسد و بخاطر همین بدنه پمپ نیز کمی داغ می شود.

اکثر قریب به اتفاق افرادی که تجربه خرید پمپ ، استفاده و یا نصب آن را نداشته اند بیشتر به خود پمپ توجه میکنند. در ساختمان ها، به دلیل وجود شبکه برق شهری، تامین برق پمپ آب به راحتی با استفاده از پریزها صورت می گیرد.

به این ترتیب تقاضا برای انواع مختلف پمپ های آب ساختمان در کشور ما بسیار بالاست. پمپ های آب از ضروریات خانه های امروزی هستند که باید به عنوان بخشی مهم در زندگی از آنها یاد کرد. اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب ساختمان دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر فونداسیون مستحکم نباشد یا روتور بالانس نباشد باعث سر و صدا و لرزش زیادی خواهد شد، دیگر عوامل موثر در کاهش صدای پمپ آب در مقاله ی نصب پمپ آب خانگی و منبع و صدای پمپ آب خانگی به طور کامل شرح داده شده است.

دستگاه هوشمند کنترل آب هدفیکس مدل PC1

پمپ آب ساختمان در سولار مکانیکال، برای دوام بیشتر و عملکرد ثابت با مصرف انرژی کم طراحی شده‌ است. افزایش فشار آب خانگی از مهم ترین وظایف آن بوده که اگر به همراه منبع ذخیره از آن استفاده شود، هیچگونه تاثیر منفی روی فشار همسایه ها نیز نمی گذارد. به این شکل، آب با حجم مورد نیاز و فشار مناسب به هر طبقه ساختمان یا هرنقطه ای دیگر انتقال می یابد.

ممکن است سیستم آب شهری فشار لازم برای گردش آب در لوله کشی منازل شما را ایجاد کند، اما اینکه در دنیای وب به دنبال پمپ آب می گردید، نشانه عدم داشتن فشار مناسب شهری است.

این پمپ جریان آب را می تواند تا ارتفاع 60 متر و جریان آب را از 3.2 متر مکعب تا 4.8 مترکعب پمپاژ کند . طراحی پروانه این پمپ که به صورت بشقابی است سبب شده تا این پمپ عملکرد بهتری داشته و البته صدای کمی هم دارد . این پمپ می تواند جریان مایعات از 5.5 تا 21 متر مکعب را در ساعت پمپاژ کرده که تا ارتفاعی 56 متر ایت کار صورت می گیرد. این شرکت روزانه 4000 دستگاه تولید می کند و از سرتا سر جهان استقبال زیادی برای خرید این پمپ وجود دارد.

تولید انواع کف کش های آبار با عمق های متفاوت به منظور استفاده در کاربردهای متفاوت از جمله محصولاتی است که ارس رود افتخار تولید آن را به خود اختصاص داده است. هر پمپ آب دارای مشخصات فنی اصلی است که بر اساس آنها باید پمپ مد نظر خود را انتخاب کنید.

در قسمت بعدی، آیتمی که نوشته شده حداقل ارتفاع پمپاژ آب است که تو بخش قبل هم اشاره شد که در مورد این پمپ 34 متر می باشد و تو این بخش با قرار دادن عبارت minimum در کنار نماد هد نشان داده شده است. باید به این نکته اشاره نمود که فرقی نمی کند پمپی که خریداری می کنید از چه برندی باشد، همه پمپ ها، پلاک دارند و اطلاعات روی این پلاک پمپ آب را می توانید به همین ترتیب به پلاک بقیه برندها تعمیم بدهید. کاربرد پمپ آب زیاد است و اینکه چگونه کار می کند هم یک حرفه مهم و کاربردی است با وجود این اطلاعات می شود بخش مهمی از چگونگی کار کردن این دستگاه یاد گرفت. جهت اطلاع از چگونگی کار کردن پمپ آب می توان به مجموعه آراد برندینگ مراجعه و از راهنمایی های آنها کمک گرفت چرا که دارای تیمی متخصص و آگاه در این زمینه می باشد.

پمپ آب سانتریفیوژ یکی دیگر از انواع پمپ های آب می باشد که در موارد مختلفی استفاده می‌شود که یکی از مهم ترین آن ها، موتورخانه ها می باشد. به دلیل اینکه در موتورخانه ها به طور دائمی به فشار آب نیاز است، از پمپ اب سانتریفیوژ استفاده می گردد تا فشار آب مورد نیاز برای موتورخانه تامین شود. پمپ آب انواع بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها توسط شرکت های مختلف تولید می گردد. معمولاً با توجه به مساحت ساختمان و همچنین تعداد طبقات آن انواع پمپ های آب مورد استفاده قرار می گیرد.

اما باید در نظر گرفت منبع آب دست دوم نسبت به نو این محصول دارای کیفیت پایین تری میباشد و نسبت به آن بسیار زودتر خراب میشود . این نوع پمپ های آب در گروه پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز قرار دارد.

هرچقدر که عدد این واحد بالاتر باشد شما می توانید حجم بیشتری از آب را در یک زمان معین منتقل کنید. برای انتقال سریع آب، ممکن است نیاز به نرخ جریان بالا داشته باشید. بعضی از مواد شیمیایی یا آب آلوده مانند آب نمک و فاضلاب می تواند به پمپ های خاص آسیب برساند.

درجه حفاظت پمپ آب استخری نوید موتور IP54 است که در برابر هرنوع پاشش آب محافظت شده و قابل‌نفوذ نیست. پمپ آب با توجه به دبی (حجم آب در واحد زمان ) و ارتفاع آبرسانی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، به علت کم بودن فشار آب ورودی ساختمان ها برای تامین نمودن آب مصرفی اغلب ساکنین دچار مشکل می شوند. پمپ های آب که در ساختمان های بزرگ و مجتمع های مسکونی استفاده می شود. به طور معمول بوستر پمپ های آبرسانی است که بیشتر از دو عدد پمپ خانگی را شامل می شود.

کار آب‌بندی به وسیله اورینگ مرتبط با هر یک از طبقات انجام می‌شود. دو بلبرینگ گریس شده در اطراف پروانه‌ها کار تحمل نیروی شعاعی و محوری وارد بر محور پمپ را تقبل می‌کنند.

پمپ های آب مدرن در سراسر جهان برای تامین آب برای مصارف شهری ، صنعتی ، کشاورزی و مسکونی استفاده می شود . همچنین پمپ های آب نیز برای انتقال فاضلاب در تصفیه خانه های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد . در خصوص قیمت پمپ آب کوچک باید گفت که معمولاً اینگونه پمپ ها با در نظر گرفتن قدرت عملکرد نسبتاً پایینی که دارند، میتوانید آنها را با پمپ آب محیطی کوچک جایگزین کنید.

برند Speroni نیز همانند اکثر برندهای شناخته شده جهان، در کشور ایتالیا و در سال 1946 فعالیت خود را آغاز کرده و از شهرت و اعتباری جهانی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند را مي‌توان این مورد در نظر گرفت که پمپ‌های اسپرونی می‌توانند روزانه بیشتر از 4000 پمپ آب تولید کنند. این پمپ یکی دیگر برترین پمپ های آب ماسب مصارف خانگی می باشد و برای ساختمان هایی با بیش از 8 طبقه بسیار مناسب است . پمپ بشقابی مدل CM پنتاکس از نوع سانتریفیوژ تک پروانه می باشد .این پمپ از نیم اسب بخاز تا 5.5 اسب بخار را تولید تولید و در بازار عرضه می کند.

یکی دیگر از تولیدکننده‌های مطرح بهترین پمپ آبی خانگی شرکت گراندفوس است که در سال 1945 در کشور دانمارک تأسیس شده و امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی دارای شعبه است.

عملکرد در سمت چپ BEP باشد، باعث افزایش سرعت شده و در زاویه ۲۴۰ درجه شاهد مشکل خیزش شفت خواهیم بود. پس در صورتی که پمپ انتخابی بزرگتر از ظرفیت مورد نیاز باشد، نه تنها خوب نیست بلکه سبب افزایش هزینه و اتلاف انرژی میشود. سپس از نوار تفلون استفاده کنید و روی رزوه‌های لوله فاصله انداز را بپوشانید این کار باعث می‌شود تا از نشت آب جلوگیری شود. سپس با استفاده از یک آچار لوله فاصله‌انداز را به ورودی پمپ متصل کنید.

عملکرد این منبع به این صورت است که وقتی پمپ روشن می شود، آب وارد منبع شده و بعد از پر شدن منبع ، خاموش خواهد شد . سپس با باز و یا بسته شدن شیر آب، زمانیکه منبع هنوز پر از آب است، دیگر نیازی به روشن شدن پمپ آب نیست.

اگر اینگونه نباشد پمپ به تنهایی نمی تواند برای مصارف مسکونی قابل استفاده باشد. در حالت کلی ممکن است در برخی از ساختمان ها نیاز باشد تا پمپ آب درون واحد یا درون آشپزخانه نصب شود. البته پمپ اب بی صدا یا همان پمپ آب کم صدا توان کمتری نسبت به سایر پمپ ها دارد. یکی از ویژگی های اصلی که در خرید الکتروپمپ ها مورد توجه قرار می گیرید، حداکثر و حداقل ارتفاع آبدهی است.

همچنین پمپ مناسب مجتمع‌های مسکونی بزرگ و پر جمعیت، بوستر پمپ نیز می‌باشد. پمپ‌های آب خانگی در انواع پمپ آب یک اسب، پمپ آب بشقابی، پمپ آب جتی، پمپ آب سانتریفیوژ، پمپ آب با کلید اتوماتیک و پمپ آب با مخزن انبساط یا منبع تحت فشار، در بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله درباره هرکدام از این مدل‌های پمپ آب خانگی توضیح دادیم. در درجه اول باید بدانید که الکتروموتورهای به‌کاررفته در انواع پمپ آب خانگی و صنعتی بر حسب توان دسته‌بندی می‌شوند.

در این راستای پمپ های 2 اسب دو پروانه برای طبقات بالاتر از 4 طبقه استفاده می شوند. این نمونه پمپ آب که در برخی موارد با نام پمپ های آب توربینی یا بازیافتی نیز شناخته می‌ شوند، نسبت به سایز خود دارای سرعت بالا و دبی مناسبی هستند.

پمپ آب خانگی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم میشود که هرکدام از آنها مزایای خاص خود را دارند. برای مثال طول عمر پمپ آب خانگی سه فاز از پمپ آب خانگی تکفاز بیشتر است و دارای مصرف برق کمتر است یا پمپ آب خانگی تکفاز از سه فاز ارزان تر است. پمپ آب خانگی سه فاز برای مکان هایی که از برق سه فاز استفاده می کنند مناسب تر است.

این مشکل جدا از اینکه با ایجاد سر و صدا برای ساکنین طبقات اول و دوم ایجاد مزاحمت می کند، به موتور پمپ نیز آسیب رسانده و عمر مفید آن را کوتاه می کند.

اما پمپ های آب کم مصرفی نیز وجود دارند که می توانند نیاز خانه ها را از بابت مصرف برق یک پمپ آب تامین کنند. پمپ آب لوارا ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ در جهان می باشد. تنوع محصولات این شرکت تولید کننده پمپ، مجموعه ای از نیازهای سیالات در تمامی صنایع را پوشش می دهد.

این عدد که در واحد متر (m) می باشد به حداکثر ارتفاع عمودی پمپ می تواند آب را جابجا کند اشاره دارد. ویژگی که یک پمپ از مجموع ارتفاع مکش بعلاوه ارتفاع پمپاژ آب به سمت بالا می توان داشته باشد. از جمله نکاتی که هنگام خرید دستگاه کارواش خانگی حائز اهمیت هستند، میتوان به سایز، وزن، طول شلنگ و قدرت پمپاژ کارواش اشاره کرد. پمپ آب با موارد استفاده کشاورزی، صنعتی و تجاری بسیار قوی تر از پمپ خانگی است.

این برند از ابتدا تاکنون به صورت متمرکز به تولید انواع پمپ های آبی پرداخته است و همین موضوع باعث شده است تا این برند در میان برترین برندها در زمینه تولید پمپ های آب قرار بگیرد. برند گراندفوس، انواع مختلفی از پمپ های آبی را تولید می‌کند و همچنین قیمت های بسیار مقرون به صرفه‌ای را برای محصولات خود در نظر می گیرد.

بیشتر پمپ هایی که امروزه در بازار یافت میشوند، صدا دار بوده و این اصطلاح رایج در بازار از ریشه اشتباه است و شما تنها تعداد کمی از پمپ های آب با صدای بسیار کم را میتوانید پیدا کنید.

در صورتی که هرگونه اختلالی در عملکرد پمپ پیش بیاید، میتوانید از خدمات تعمیر پمپ آب خانگی در اصفهان استفاده کنید. یکی از مشخصات مهم پمپ های تامین فشار آب در مجتمع های مسکونی سطح صدای کارکرد آن ها است. پمپ های بشقابی دو پروانه با توجه به ایجاد فشار بالا و سطح صدای پایین بطور گسترده در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

بوستر پمپ برای آب‌رسانی از الگوی خاصی استفاده می‌کند تا همه طبقات به فشار آبی یکسان دسترسی پیدا کنند. بعضی از پمپ‌ها مصرف برق بالایی دارد و هزینه‌های زیادی را برای شما خواهد داشت.

در مکان های دورافتاده یا خارج از شبکه که دسترسی به شبکه برق وجود ندارد، برق مورد نیاز برای پمپ آب توسط ژنراتورها تامین می‌شود.

شرکت آبروان با بهره‌گیری از کادری مجرب و سال‌ها فعالیت در زمینه تولید پمپ‌های صنعتی تلاش دارد تا خدمات شایسته‌ای در حوزه تعمیر پمپ صنعتی ارائه دهد.

  • پمپی که می خواهیم خریداری کنیم، باید چقدر دبی داشته باشد؟ برای محاسبه بهترین و مناسب ترین دبی پمپ برای استفاده، به روش زیر عمل می کنیم.
  • این قطعه که پمپ را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می کند، کمک می کند تا پمپ دستگاه زمانی روشن شود که فشار آب به حداقل ممکن رسیده است.
  • وجود پمپ آب برای آپارتمان‌ها و مناطقی که نیاز به تقویت و افزایش فشار آب دارند، ضروری و لازم است.
  • این پمپ ها دارای پروانه ای برنجی و باکالیتی هستند و با توان یک و نیم اسب بخار کار می کنند که از این نظر این مدل از پمپ ها در مقایسه با پمپ های یک اسب بخار دو پروانه قوی تر هستند.
  • هنگامی که به دنبال نوع پمپ آب مناسب برای کار خود هستید ، باید مکان ، اندازه درج و مسافتی که طول می کشد را در نظر بگیرید .

با توجه به اینکه ارتفاع این ساختمان ها نسبتا زیاد است ، بهتر است فشار خروجی پمپ بالای 5 بار تنظیم شود. در صورتیکه فشار در طبقات پایینی بیش از حد باشد می توان از شیر فشار شکن در لوله ورودی به واحد استفاده کرد. در جدول زیر قیمت پمپ آب برای ساختمان های 7 طبقه 1 الی 2 واحدی نمایش داده شده است. پمپ آب در ساختمان های دو یا سه طبقه طبقه معمولا در پارکینگ ، پشت بام یا فضای زیر راه پله نصب می شود.

پمپ آب

پمپ یک اسب بخار بشقابی برای ساختمان‌هایی با حداکثر سه طبقه و دو نوع دیگر این پمپ‌ها برای ساختمان‌های بیشتر از ۵ طبقه کاربرد دارد و در صنایع کشاورزی نیز استفاده می‌شود. از طرفی برای ساختمان‌های ۴ طبقه و ۸ واحد نیز استفاده می‌شود و معمولاً باید متراژ هر واحد حداکثر ۷۵ متری باشد. یکی دیگر از انواع پمپ های خانگی پمپ های نیم اسب هستند؛ که محبوبیت بالایی دارد. این پمپ ها در ظرفیت های پایین ساخته می‌شوند و برای مصارف خانگی و ویلاهای کوچک کاربرد دارند.

به طور علمی حداکثر ارتفاعی که پمپ برخلاف نیروی جاذبه، آب را هل می دهد، هد پمپ نامیده می شود.

پمپ آب

در این نوع پمپ ها پیستون در داخل سیلندر بالا و پایین حرکت کرده و هنگام حرکت پیستون، درون سیلندر مکش ایجاد می شود که موجب حرکت سیالات خواهد شد. پمپ‌های پیستونی، پمپ‌های پیستون شناور و پمپ‌های دیافراگم از جمله ی رفت و برگشتی هستند. نحوه عملکرد پمپ در رابطه با فشار و جریان فشار را منحنی عملکرد نمایش می دهد.

بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی محصولات این برند کیفت بالای تولید و صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف انرژی است. به همین دلیل همواره در فهرست پرفروش‌ترین پمپ های آب خانگی در جهان حضور داشته است. متداول ترین پمپ های آب پمپ های مورد استفاده در ساختمان است که به پمپ آب خانگی معروف می باشند.

امروزه، ایران به دلیل تحریم‌های موجود، کمتر به برندهای مختلف دسترسی دارد و به همین دلیل نمی‌توان به خرید هر برند یا محصولی بپردازید؛ اما خوشبختانه می‌توانید برندهای موجود و با کیفیت را از سایت سولار مکانیکال تهیه کنید.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما
تمامی محتوای این سایت با استفاده از محتوای اینترنتی و ترکیبی از آن با کمک هوش مصنوعی تولید شده است و ما هدف ما ارائه تبلیغات یا اظهار نظر درباره خوب یا بد بودن محتوا نیستیم و مسئولیتی در قبال صحت محتوا نداریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.