همه چیز درباره یک ضدافسردگی معروف فلوکستین

قرص فلوکستین ۱۰ و ۲۰ برای چیست , قرص فلوکستین برای چاقی و لاغری ، قرص فلوکستین در شیردهی را کی بخوریم ، قرص فلوکستین خارجی برای چه بیماری است ، قرص فلوکستین ۵۰ چه عوارضی دارد ، ساعات مصرف قرص فلوکستین در سایت پارسی زی. در نتیجه اغلب خانم ها از قرص فلوکستین برای لاغری استفاده می کنند. پس بیماران مبتلا به دیابت لازم است در صورت مصرف این دارو، سطح قند خون خود را به صورت مرتب چک کنند. آنچه اهمیت دارد این است که مهمترین و شایعترین عارضه ممکن برای هر دارو را بشناسیم تا در صورت بروز با پزشک خود مشورت کنیم. فلوکستین در ابتدای درمان ممکن است سبب بروز افکار خودکشی شود، حتما مراقب علایم هشداردهنده باشید. گفته میشود که مصرف فلوکستین ممکن است سبب افزایش افکار و میل به خودکشی شود. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید . دکتر رنجبر درباره صحت و سقم این مطلب و چرایی آن توضیح میدهد: «حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین ممکن است در آغاز روند بهبودی، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند.

فلوکستین برای چیست

مصرف فلوکستین ممکن است باعث ایجاد بیماری افزایش سطح کیوتی QT شود که بر ریتم قلب تاثیر میگذارد. دکتر رنجبر درباره کاهش وزن با فلوکستین نیز توضیح میدهد: «یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته میشود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت میشود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده میکنند دیده شود. عوارض جانبی فلوکستین تهوع خواب آلودگی سرگیجه اضطراب مشکل در بینایی کاهش اشتها خستگی عرق کردن و یا خمیازه کشیدن ضعف کاهش وزن تغییر در میل و توانایی جنسی گلو درد گرفتگی عضلات خشکی دهان اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع خونی و سیاه، استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

قرص فلوکستین ۲۰

توجه: خیلی از افرادی که این دارو را مصرف مینمایند با مشکل و عوارض جانبی جدی روبرو نمیشوند اما اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع سیاه و خونی، استفراغی که شبیه دانههای قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راشهای پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید. اما قرص فلوکستین فقط برای درمان افسردگی نیست، بلکه برای درمان اختلالهای روانی متداول از جمله اختلال وسواس، پرخوری عصبی و اختلال هراس هم استفاده میشود. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشکلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود.

کپسول فلوکستین ۲۰

پیش از شروع مصرف هر دارویی در صورتی که پنج هفته قبل از آن فلوکستین مصرف کردهاید با پزشک خود مشورت کنید.بعضی از داروهایی که ممکن است با فلوکستین تداخل دارویی ایجاد کنند عبارتاند از:داروهایی که از بدن شما بعضی از آنزیمهای کبدی را پاک میکنند، مانند وینبلاستینداروهای ضد آریتمی مثل پروپافنون و فلکاینیدداروهای ضد افسردگی سه حلقهای مانند دزپیرامین و ایمیپرامینداروهایی که میتواند باعث کبودی و خونریزی شود مانند داروهای ضد پلاکت از جمله کلوپیدوگرلداروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفنداروهای ضد لخته شدن خون مانند وارفارینبازدارندههای مونوآمین اکسیدازمصرف بازدارندههای مونوآمین اکسیداز با داروی فلوکستین ممکن است کشنده باشد. قرص فلوکستین دارویی برای درمان افسردگی و اختلالات روحی و روانی است و به هیچ وجه نباید بدون نسخه پزشک مصرف شود. از سمتی شواهد با قطعیت پایین نشان میدهند که فلوکستین بدون تایید (off-label) ممکن است وزن را در مقایسه با دارونما کاهش دهد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بتوان از فلوکستین بهعنوان یک درمان برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی یا به عنوان قرص لاغری استفاده کرد. اما این کاهش وزن بهعنوان یک عارضه جانبی مطرح میشود. اما مدت زمان طول کشیدن عوارض ترک آن، بیش از عوارض ترک داروهایی با نیمه عمر کوتاه تر هستند.

بیمار را از نظر بروز واکنشهای حساسیتی و راش و کهیر تحت نظر بگیرید. در روش های غیرانتخابی ، استفاده از داروهای ضد تشنج پیشگیری کننده را در نظر بگیرید. مدیریت: گزینه های دیگری را برای این ترکیب در نظر بگیرید. فلوکستین یا پروزاک یکی از انواع این داروها است که توسط پزشکان برای کنترل علائم و درمان بیماری در مبتلایان به افسردگی به کار میرود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و بهترین زمان مصرف کپسول فلوکستین 20 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. از دکتر داروخانه نحوهی استفاده از داروها را سوال کنید. دکتر فاطمه رنجبر درمورد مصرف این دارو توسط کودکان و زنان باردار میگوید: «اگر نیاز به مصرف باشد، از دو سال به بالا ممکن است فلوکستین تجویز شود و اتفاقا جزو داروهای منتخب روانپزشکان است. مصرف آن باید با تجویز پزشک بوده و در بعضی از زنان با عوارضی مثل کاهش میل جنسی، افزایش اضطراب و… زنان باردار بایستی تنها در صورت ضرورت داروی فلوکستین را مصرف کنند، چراکه ممکن است به جنین آسیب برساند.

عوارض فلوکستین ۲۰

مدیریت: در صورت امکان از مصرف همزمان اکسی کدون و بنزودیازپین ها یا سایر داروهای سرکوب کننده CNS خودداری کنید. مدیریت: در صورت استفاده همزمان از داروهای سرکوب کننده CNS و بلونانسرین ، احتیاط کنید. مدیریت: تنظیمات دوز داروی لمبورکسانت و همزمان سرکوب کننده های CNS ممکن است هنگام تجویز با هم به دلیل اثرات مهارکننده بالقوه CNS لازم باشد. مدیریت: گزینه های دیگری را برای این ترکیب دارویی در نظر بگیرید. بیماران مسن و بیماران حساس به عوارض دارویی میتوانند با ۱۰ میلی گرم آغاز میکند. فلوکستین (Fluoxetine) دارویی ضدافسردگی (Anti-depressant) از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. یک عارضه ی خاص: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه ی خاص مربوط به داروهای موثر برروی سطح سروتونین می باشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی می تواند تهدیدکننده ی حیات باشد. مصرف قرص فلوکستین در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند، پس فقط در صورت نیاز ضروری فلوکستین مصرف کنید. برای مصرف داروی فلوکستین در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید و در مورد فواید و مضرات آن از پزشک خود کمک بگیرید.

اگر در زمان شیردهی ، مادر این قرص را مصرف کند از طریق شیر به بدن نوزاد وارد می شود و می تواند مشکلاتی برای نوزاد ایجاد کند.اگر مجبور هستید این دارو را در دوران شیردهی مصرف کنید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. علاوه بر این آنها بیشتر در معرض خطر پایین آمدن سطح سدیم خون هستند، به ویژه در صورتی که قرصهای آب و ادرار آور مصرف کنند.بارداری و شیردهی:چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری قرص فلوکستین 10 و 20 را مصرف کنید. یکی از عوارض قرص فلوکستین ممکن است کاهش میل جنسی باشد که پزشک در صورت لزوم این موضوع را کنترل میکند. به علت مصرف این دارو نعوظ طولانی (بیشتر از چهار ساعت) یا دردناک در مردان به ندرت پیش میآید اما در صورتی که دچار این مشکل شدید مصرف فلوکستین را قطع کرده و به سرعت به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است اثرات سوء مصرف دارو ماندگار شود. پس از مشاهده این نشانهها لازم است به سرعت با مرکز فوریتهای پزشکی تماس گرفته و راهنمایی تخصصی دریافت کنید.

فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. فلوکستین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. پیش از مشورت با روانپزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. بعضیها فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی مصرف میکنند. داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماریها ازقبیل افسردگی و سایر بیماریها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار میگیرند. بیشتر از سایر عوارض ممکن است دیده شود. ممکن است تغییر دوز یا تعداد دفعات مصرف نیاز باشد. دوز معمولی: 60 میلی گرم در روز که صبح مصرف میشود. معمولا قرصهای فلوکستین که در ایران وجود دارد ۱۰ و ۲۰ میلیگرم بوده که معمولا درمان با ۱۰ میلی گرم آغاز شده و پس از طی مدتی با توجه به نیاز بیمار یا پاسخ او نسبت به فلوکستین میتوان آن را افزایش داد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

خطر در طی چند ماه اول درمان با این دارو بیشتر است. MAOI را زمانی مصرف کنید که ۱ ماه از مصرف فلوکتسین گذشته باشد. حداقل 24 ساعت پس از عمل صبر کنید تا چنین داروهایی از سر گرفته شود. حداقل دوز تجویزی این دارو ۱۰ میلیگرم است که اغلب برای درمان کودکان و نوجوانان هشت تا هجده ساله مبتلا به وسواس فکری و عملی، اختلال هراس، اختلال پرخوری یا بولیمیا تجویز میشود. با این حال اگر پزشک شما تشخیص داده که برای جلوگیری از حملهی قلبی یا پیشگیری از سکته آسپرین را، معمولا در دوزهای ۸۱ تا ۳۲۵ میلیگرم، مصرف کنید به استفاده از دارو ادامه دهید، مگر اینکه پزشک شما طور دیگری صلاح ببیند. مصرف بیش از یکبار در روز وابسته به تشخیص پزشک معالج شما خواهد بود. فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شده است. فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شدهاست.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

پاربرگ سایت

تماس با ما