مسابقه ساخت مدرسه ای که یادآور کمترین شریک زیست محیطی ایران باشد

[ad_1]

در فوریه 2016، زکریا، جوانترین فعال محیط زیست ایران، در تصادف با سوخت خودرو کشته شد. در 8 سالگی پیراهن بلوچی خود را شجاعانه و سخاوتمندانه دور سر گاندو کوچولو پیچید و با نجات گاندو از رودخانه نیمه باهوکلات او را نجات داد و مردم کمترین کمکی به محیط زیست کرد.

زیبایی و بدبختی بلوچستان در زمستان دوستان کوچکتر خود را از دست داد و با تأسیس دبیرستانی در شهر ریکوکش، زادگاه زکریا بشیر، جوانترین شریک محیط زیست ایران، نام خود را جاودانه کرد.

اگر زکریا را برای زمستان از دست نداده‌ایم، شجاعت و عشق او به اوضاع می‌تواند برای سال‌ها الگوی صدها هزار پسر و دختر ایرانی باشد. از مردم آن است و پیام خود را با همه به اشتراک می گذارد که “به منظور حفاظت از محیط زیست، همه ما در هر سنی می توانیم به طبیعت و اکولوژی خود کمک کنیم.”

با ما همراه باشید تا با ایجاد یک محیط آموزشی نمونه، جسارت و عشق به طبیعت را در دل و ذهن دختران و پسران روز کشور جاودانه کنیم که قانون اساسی همه کودکان این کشور است.

ما در انجمن حامی معتقدیم اگر کودکان ایرانی تحصیلات خوبی داشته باشند می توانند در هر کجای این قاره که هستند از مهارت ها و توانایی های خود برای بهبود محیط زندگی خود استفاده کنند. امیدواریم با حمایت خیرین گرانقدر، اعتبارات مورد نیاز برای شروع ساخت این مدرسه تا قبل از تابستان جمع آوری شود، لذا تا مهرماه 1401 مدرسه زکریا بشیره «کوچکترین شریک محیط زیستی ایران» همتایان خود را برگزار خواهد کرد.

به امید صبحی آرام برای همه بچه های ایران زمین چرا در ریککش مدرسه ساختیم؟

وقتی به سیستان و بلوچستان رفتیم روستایی به نام ریکوکش در منطقه دشتیاری بود. روستای ریکوکش از روستاهای دهستان باهوکلات در نزدیکی رودخانه باهوکلات است. در این رودخانه گوشه کوتاهی از کروکودیل ایرانی به نام گاندو وجود دارد و این گونه به ظاهر در خطر انقراض و کمیاب به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم محلی و فرزندان آنها تبدیل شده است.

ریکوکش دویست و پانزده خانوار با یک هزار و صد نفر جمعیت داشت. با افزایش جمعیت این روستا مدارس قدیمی جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست. به خصوص اینکه دانش آموزان شهرهای دیگر نیز برای تحصیل به این مدرسه می آیند. با احداث پردیس برای این مدرسه، دانش آموزان از سراسر جامعه از امکانات و خدمات آن بهره مند خواهند شد.

آوردن لوازم خانگی به ریکوکش دشوار است زیرا از مرکز ایالت دور هستند و دسترسی به آنها دشوار است. با این حال، با کمک جوامع محلی، حامیان مالی و سازمان های اصلاحی، این امر امکان پذیر است. در حمایت از این کار چشم امید به مردم خونگرم ریکوکش است چرا که مردم این روستا مانند خانواده های بزرگ درگیر همه چیز هستند و همکاری بانوان و جوانان این شهرستان بسیار باشکوه است. مدارس خیلی دور هستند.

مسابقه ساخت مدرسه ای که یادآور کمترین شریک زیست محیطی ایران باشد

شاید متوجه شوید که فاصله بین روستاهای سیستان و بلوچستان خوب است و کودکان و جوانانی که در شهر خود مدرسه ندارند، به دلیل این فاصله، نمی توانند از مدرسه در روستاها استفاده کنند. بنابراین آنها مجبور شدند به زودی آزاد شوند. ریکوکش یکی از این روستاهاست. مخصوصا برای دبیرستان. دانش آموزان این منطقه باید چهار یا پنج مایل پیاده روی کنند تا به نزدیک ترین مدرسه برسند. زمانی که فاصله استاندارد طبق اصل مکان کاربری شهری و روستایی بین هشتصد تا هزار متر باشد. منطقه دشتیاری که ریکوکش یکی از آن هاست، از نظر امکانات آموزشی با مشکلات جدی مواجه است، به همین دلیل در مهرماه امسال مدارس زیادی در تحول ما شروع به کار کردند. در شهرستان دشتیاری میزان فضا برای دانش آموز حداقل و کمتر از یک متر مربع است. این رقم کمتر از میانگین کشوری 5 متر مربع برای هر دانش آموز است.

بر اساس گزارش نهایی انجمن حامی، مبلغ 2.339.000.000 تومان برای این کمپین توسط انجمن حامی توسط ذی نفعان و ذی نفعان جمع آوری شد که 75 درصد کل نیازها می باشد. امیدواریم با همکاری و مساعدت شما همسایگان، مابقی اعتبارات هر چه سریعتر برای تکمیل ساخت مدرسه فراهم شود.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما