راهنمای جهت گیری غیر چرخه ای (DAG) در امور مالی چیست و چگونه کار می کند & زومیت

[ad_1]

نمودار جهت دار غیر چرخه ای یا DAG طرح یا مدلی است که معمولاً در ارز دیجیتال استفاده می شود. برخلاف بلاک چین که از بلوک‌ها تشکیل شده است، اطلاعات غیر چرخه‌ای با رئوس و لبه‌ها نمایش داده می‌شود. بنابراین، ارزهای رمزنگاری شده به عنوان راس بسته می شوند. این تغییرات روی هم قرار گرفتند. با این حال، در این روش، مانند بلاک چین، معمولاً در گره ها به آن DAG می گویند. برای ارسال مبادلات، اثبات عملکرد (PoW) گره ها مورد نیاز است.

به زبان ساده، زمانی که یک سیستم بلاک چین مانند یک زنجیره عمل می کند، سیستم DAG شبیه یک نقشه است. به دلیل موفقیت در ذخیره سازی داده ها و بازاریابی آنلاین، مدل DAG اکنون در صنعت کریپتو به عنوان جایگزینی برای بلاک چین در آینده در نظر گرفته می شود.

به گفته کوین تلگراف، مدل DAG به عنوان راه حلی برای توزیع فعلی در نتایج دیجیتال دیده می شود. با این مدل، ماینرها هیچ چالشی برای برداشتن بلوک های جدید و اضافه کردن زنجیره نخواهند داشت.

با استفاده از گره هایی که به طور همزمان ایجاد می شوند، عملیات می تواند سریعتر انجام شود. توسعه دهندگان از DAG به عنوان یک راه حل بهتر و مطمئن تر یاد می کنند که می تواند پس از افزایش مقیاس پذیری، استفاده از شبکه را بهبود بخشد.

DAG چگونه کار می کند؟

روش عملیات DAG

همانطور که گفته شد، نمودارهای غیر چرخه ای در داده های آرشیو شده بهتر عمل می کنند. ساختار این سازه درخت مانند است که خطوط به هم پیوسته آن شاخه های این درخت را تشکیل می دهند.

از آنجا که هر گره می تواند بیش از یک والد ریشه داشته باشد، این مدل اجازه می دهد تا چندین عملیات را به طور همزمان تکمیل و استفاده کنید، زیرا کاربران مجبور نیستند قبل از تکمیل به روز رسانی منتظر تکمیل باشند.

بنابراین، در یک بیانیه غیر چرخه ای، هر تغییر جدید باید قبل از پذیرش در شبکه به تغییر قبلی اشاره کند. این روش تفاوت چندانی با تعداد بلوک های موجود در بلاک چین به بلوک های قبلی ندارد. این به این دلیل است که یک صنعت تنها زمانی می تواند به حقیقت دست یابد که صنعت دیگری آن را ذکر کند.

در DAG، هر رأس یک مبادله را نشان می دهد. هیچ بلوکی در این بین وجود ندارد، بنابراین هیچ فرآیند حذف مورد نیاز نیست. بازارها به جای اینکه به صورت بلوک نوشته شوند، روی هم ساخته می شوند. سپس، همانطور که قبلا ذکر شد، هر بار که یک گره یک تبادل ارسال می‌کند، برای شناسایی تغییرات گذشته و جلوگیری از هرزنامه، اثبات عملکرد گرفته می‌شود.

اساساً در نتایج دیجیتال مبتنی بر DAG، تغییرات جدیدی روی نتایج قدیمی ایجاد شده است. تفاوت اصلی این سیستم با بلاک چین در این است که در یک DAG به جای انجام یک تراکنش، می توان چندین عملیات را به طور همزمان انجام داد.

برخی از ماشین‌ها از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که «اطلاعات» را انتخاب می‌کنند یا بر اساس وزن (یا تعداد گواهی‌هایی که ظاهر می‌شوند) معامله می‌کنند. حفاظت دو هزینه ای در DAG با گره هایی کار می کند که تغییرات قدیمی را با اندازه گیری مسیر عملیات اصلی DAG تشخیص می دهند. این بررسی می کند که آیا تامین کننده موجودی کافی دارد یا خیر. اگر تغییر به روش اشتباه ایجاد شده باشد، آن تغییر خطر نادیده گرفته شدن را دارد.

تعارض از بسیاری جهات توسط الگوریتم انتخاب حل می شود. الگوریتمی که با وزن اضافه به کسب و کار می‌پردازد.

کاربرد DAG

کاربرد DAG

مدل DAG به دنبال حل دو مشکل در فناوری بلاک چین است: عدم تمرکز و مقیاس پذیری. این فناوری همچنین به دنبال بهبود امنیت و قابلیت استفاده است. اما چگونه

در پلتفرم بلاک چین بیت کوین یا پلتفرم اتریوم، ماینرها می توانند هر بار تنها یک مورد جدید ایجاد کنند. به همین دلیل، تغییرات جدید تنها زمانی قابل شناسایی هستند که آخرین تغییر تکمیل شده باشد. مدل DAG این بلوک ها را حذف می کند و تغییرات را مستقیماً به بلاک چین اضافه می کند.

مقاله مرتبط:

در پلتفرم بلاک چین یا اتریوم بیت کوین، ماینرها می توانند هر بار فقط یک بلاک ایجاد کنند. بنابراین، تغییر تنها زمانی قابل شناسایی است که آخرین تغییر تکمیل شود. مدل DAG این بلوک ها را حذف می کند و تغییرات را مستقیماً به بلاک چین اضافه می کند.

با حذف بلوک ها در DAG، هیچ فرآیند حذف مورد نیاز نیست. این بدان معناست که برای پشتیبانی از شبکه به توان کمتری نیاز است. DAG مزایای زیادی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • سرعت بالا بدون محدودیت با تشکیل بلوک ها تغییر می کند
  • بدون ماینر نیز به معنای عدم نرخ ارز است
  • مصرف کم انرژی و مزایای زیست محیطی در مقایسه با معدن

با این حال، در حال حاضر، استفاده از DAG در ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه است. برخلاف بلاک چین، DAG هنوز به طور کامل پیاده سازی نشده است. بنابراین این سیستم ها بیشتر برای راه اندازی شبکه ها استفاده می شوند و هنوز از این ابزارها به عنوان سیستمی برای ایجاد یک شبکه امن استفاده نکرده اند.

کدام مزایا از DAG استفاده می کنند؟

تقریباً غیرممکن است که بدون فکر کردن به بلاک چین به مزایای دیجیتال فکر کنید. با این حال، برخی از ارزهای رمزپایه وجود دارند که توسط فناوری DAG توسعه یافته اند. پیشنهادات دیجیتال مبتنی بر DAG شامل IOTA، Obyte و Nano است. اگرچه چارچوب DAG یک ابزار نسبتاً جدید است، اما پتانسیل بالایی دارد. همانطور که گفته شد برخی از پروژه ها مدتی است که از DAG استفاده می کنند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

بخور

Obyte یا ByteBall یک پلتفرم دیجیتال است که مستقل از بلاک چین عمل می کند و از چارچوب DAG استفاده می کند. با این حال، صنعت Obyte هنوز بهای آن را می پردازد.

دلیل هزینه Obyte این است که پروژه از گارانتی با قابلیت تحلیل بازار استفاده می کند. این نتایج دیجیتالی از الگوریتمی استفاده می‌کنند که به شاهدان قابل اعتماد متکی است. این شاهدان کاربران قابل اعتمادی هستند که شبکه را اثبات می کنند. Obyte همچنین از قراردادهای غیرقابل مذاکره و غیرقابل دسترسی پشتیبانی می کند.

IOTA

اپلیکیشن اینترنت اشیا (IOTA) شبکه بدون بلاک چین خود را در سال 2016 پیاده سازی کرد. ایده اصلی این پروژه این است که همه کاربران می توانند ماینرهای خوبی باشند. به عنوان مثال، برای شناسایی یک تجارت، کاربر باید دو بازار را شناسایی کند.

آیوتا شبکه ای از گره ها یا گروه هایی از گره ها است که فرآیند را سریعتر و کارآمدتر می کند. هر کاربر بخشی از قدرت شبکه را به اشتراک می‌گذارد و هر کاربر جامعه را به اشتراک می‌گذارد. این ویژگی به شبکه اجازه می دهد تا درجه بالایی از عدم تمرکز و مقایسه را ارائه دهد.

نرخ ارز در شبکه آیوتا تقریبا صفر است. به همین دلیل این پروژه به عنوان هزینه استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت های خرد و خرد در نظر گرفته می شود.

نانو

نانو مزایای دیجیتالی مبتنی بر خروجی فناوری DAG است. این مزایای دیجیتال از بلاک چین های مستقل متصل به گره ها استفاده می کند. این ساختار همچنین “فناوری شبکه بلوک” نامیده می شود. از نظر نفی، این مدل ترکیبی از DAG و بلاک چین است.

هر کاربر کیف پول و بلاک چین مخصوص به خود را دارد. فقط کاربر می تواند کیف پول یا بلاک چین خود را مبادله کند. این تراکنش شبکه زمانی انجام می شود که فرستنده و گیرنده هر دو وظیفه را در زنجیره بلوکی خود انجام دهند. هزینه تراکنش های نانو صفر است و علاوه بر آن سرعت تحلیل و تحلیل تراکنش ها در این شبکه بسیار سریع است.

نقش DAG در بلاک چین

اگرچه DAG هنوز کارهای زیادی برای انجام دارد، اما می توان این فناوری را جایگزین خوبی برای بلاک چین دانست. مدل DAG به دنبال رسیدگی به مسائلی است که در فناوری بلاک چین ایجاد می شود، مانند هزینه بالا، سرعت کم و مقیاس پذیری.

هر دو فناوری تغییرات در محیط دیجیتال را به تصویر می کشند و هدف یکسانی را دنبال می کنند. تفاوت بین این دو فناوری اغلب در طراحی آنها اختلال ایجاد می کند زیرا هر مدل از روش خاص خود برای ذخیره داده ها استفاده می کند.

DAG در مقابل بلاک چین

مقایسه DAG و بلاک چین

بازار بلاک چین و DAG در یک نقشه کلی توضیح داده شده است، اما تفاوت ها در این دو فناوری است. در زیر به طور کلی این دو سیستم را با هم مقایسه می کنیم.

مقاله مرتبط:

مزایای DAG

  • مناسب برای مشاغل کوچک و محصولات با حجم بالا
  • بدون نیاز به تجهیزات استخراج
  • کاهش های قابل توجه
  • مصرف برق کم

معایب DAG

  • با توجه به حجم کم بازار، مقابله با آن آسان است
  • او هنوز در مراحل ابتدایی است و هنوز به بالاترین سطوح تمرکززدایی دست نیافته است

مزایای بلاک چین

  • به خوبی توسعه یافته و به طور گسترده توسط ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم استفاده می شود
  • شفافیت بالا و انعطاف پذیر و بسیار امن
  • مقرون به صرفه برای دارایی های بالا

معایب بلاک چین

  • الزامات کلیدی فضای ذخیره سازی و پهنای باند شبکه
  • مصرف برق بیش از حد
  • هزینه های عملیاتی بالا

در نهایت، تعیین اینکه کدام طراحی به اهداف تجاری کاربر بستگی دارد. همانطور که توضیح دادیم هر مدل نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و کاربران می توانند هر کدام از این سیستم ها را به دلخواه خود انتخاب کنند.

نظر شما در مورد فناوری DAG چیست؟

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

پاربرگ سایت

تماس با ما