دریافت دو دوز واکسن امیکرون کافی نیست

[ad_1]

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: دو دوز واکسن کرونا به ویژه در واکسن برکت و سینوفارم برای واکسیناسیون امیکرون بی خطر است.

به گزارش ایرنا، سید محمد علوی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا خوزستان گفت: در حال حاضر 3 میلیون و 80 هزار واکسن کرونا در خوزستان به توسعه دهندگان تزریق شده است که از این تعداد 2 میلیون و 356 هزار واکسن 2 دوز و 96 هزار و 445 نفر دریافت کرده اند. سه دوز دریافت کرد.

وی گفت: تا به امروز 81 درصد از نوجوانان 12 ساله خوزستان یک نوبت و 62 درصد از دوز نیر 2 واکسن کرونا دریافت کرده اند که تقریباً 20 درصد بعد از نوبت دوم است. تا به امروز 79 درصد افراد 12 تا 18 سال در خوزستان یک نوبت و 55 درصد دو نوبت دریافت کرده اند که 24 درصد در دریافت نوبت دوم با تأخیر مواجه شده اند، البته 90 درصد افراد بالای 12 سال در استان هستند. واکسن گرفت و مجبور شد هزینه آن را بپردازد. واکسن دوم خود را نیز تکمیل کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: متأسفانه بعد از آبی‌های خوزستان روی کرونا، عادی‌سازی در جامعه سپری شده که خطرناک است؛ از طرفی دکترین خوبی هم در تلویزیون دیده می‌شود و مجری‌ها می‌نشینند. در مقابل یکدیگر بدون ماسک و تماس چشمی، و انجام دهید.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بیمارستان های عروق کرونر در خوزستان کاهش یافته است، افزود: روز گذشته تنها هفت تا هشت بیمارستان در شهرهای شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشتیم و یک مورد فوتی بر اثر سکته در خوزستان گزارش شد. “

علوی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین وضعیت را در خوزستان در زمینه مدیریت بیماری کرونا داریم، اما نمی توان این وضعیت را ایمن تلقی کرد، ادامه داد: رسانه ها نمایش هایی را پذیرفته اند که شیوع اومیکرون در دنیا وجود داشته و اکنون این بیماری به شرق و شرق رسیده است. مرزهای غربی ایران و مواردی در ترکیه و سایر کشورهای همسایه گزارش شده است. متأسفانه برخی تصور می کنند که اومیکرون باعث بیماری های جزئی می شود و به تدریج دلتا را تغییر می دهد و بیماری پایان می یابد، اما این فرض نادرست است.

وی افزود: گفته می شود که امیکرون ها نمرده اند اما دیروز شاهد اولین مرگ و میر ناشی از این بیماری در آفریقا بودیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: استفاده از نرخ ارز امیکرون سه تا پنج برابر دلتا و خروجی آن دو تا سه برابر دلتا است. بر اساس این مطالعه، کسانی که یک دوز واکسن omicron دریافت کرده‌اند، و آن‌هایی که دو دوز دریافت کرده‌اند، 30 درصد و کسانی که سه دوز یا بیشتر از محافظت دارویی دریافت کرده‌اند، بیش از 70 درصد ایمنی دارند. .

وی با بیان اینکه هزینه پایبندی به نظام سلامت در خوزستان کاهش یافته است، افزود: اکنون هزینه پایبندی به نظام سلامت در خوزستان به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است که بسیار خطرناک است.

علوی اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا را عنصری کلیدی در مدیریت کرونا دانست و گفت: امیدواریم این طرح صرفا در شکل نباشد و اصلاح شود.

در حال حاضر بیش از پنج میلیون و 500 هزار واکسن کرونا در خوزستان واکسینه شده است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما