زباله های برقی سنگین تر از دیوار چین & زومیت است

[ad_1]

امسال ، کل تولید زباله های الکترونیکی در سراسر جهان ، از لوازم خانگی ارزان قیمت تا تلفن های قدیمی ، به 57.4 میلیون تن رسید. یعنی بیشتر از وزن سنگین ترین جسم جهان یعنی دیوار چین.

اما خبرهای بد به همین جا ختم نمی شود. زیرا طبق تحقیقات انجام شده ، این کوه آوار نیاز به بزرگتر از تجهیزات الکتریکی دارد. بر اساس گزارش جدیدی که توسط سازمان بین المللی ، کنفرانس WEEE منتشر شد ، زباله های الکترونیکی سالانه 4 درصد افزایش می یابد و تا سال 2030 به 74 میلیون تن می رسد.

به گزارش Zdnet ، یکی از دلایل اصلی انفجار تولید زباله های الکترونیکی در جهان ، مصرف بالای برق است که به گفته انجمن WEEE ، سالانه 3 درصد افزایش می یابد. این امر به ویژه هنگام نگاه به صنعت تلفن های هوشمند صادق است. به طور متوسط ​​، مصرف کنندگان هر سه سال یکبار تلفن همراه خود را عوض می کنند و سالانه تا هزار تلفن همراه در سراسر جهان به فروش می رسد.

برق را هدر دهید

مشکل این است که تعداد کمی از کاربران می دانند با دستگاه قدیمی خود چه کنند ، و اغلب ، این تلفن ها در انتهای کشو فراموش می شوند یا مستقیماً به محل تخلیه می روند. تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​در هر خانه اروپایی 11 دستگاه وجود دارد که استفاده نشده یا آسیب دیده است. در حقیقت ، هر شهروندی بر روی پنج کیلوگرم تجهیزات الکتریکی بلااستفاده می نشیند.

وقتی وسایل در جعبه ای با برچسب “لوازم الکتریکی قدیمی” قرار نمی گیرند ، اغلب مانند دیگر زباله ها با آنها برخورد می شود. طبق کنفرانس WEEE ، سالانه 151 میلیون تلفن همراه دفع می شود و در ایالات متحده سوزانده یا دفن می شود. در این کشور ، تا 40 درصد فلزات سنگین در محل های دفن زباله از ضایعات تجهیزات الکتریکی بازیافت می شود.

مقالات مرتبط:

یکی از راه های مقابله با چالش زباله های الکترونیکی بازیافت ، استفاده مجدد از تجهیزات است. اما گزینه ساده حذف یا پنهان کردن وسایل الکترونیکی با عوامل زیادی مانند ترس از افشای اطلاعات و موارد مشابه همراه است. این بدان معناست که هزینه استفاده از تجهیزات انرژی تجدیدپذیر هنوز در سراسر جهان بسیار پایین است.

در حالی که تخمین زده شده است که تقریبا نیمی از زباله های الکترونیکی هنوز قابل استفاده هستند ، واقعیت بدتر است. برآورد شده است که تنها کمی بیش از 17 درصد از وسایل برقی در سال 2019 تعمیر و بازسازی می شوند.

با این حال ، بازیافت نقش مهمی در کاهش تأثیرات زیست محیطی صنعت دارد. به عنوان مثال ، تلفن های همراه برای توسعه نیاز به سرمایه زیادی دارند و تحلیلگران تخمین می زنند که کل رد پای کربن در فرایند تولید برابر با رد پای کربن سالانه در یک کشور کوچک است. اگر بتوان بخشی از سرمایه را از تجهیزات قدیمی بازیابی کرد ، این مقدار بسیار کاهش می یابد.

به عنوان مثال ، به گفته کارشناسان WEEE ، بازیافت برخی از مواد مانند طلا ، با بازیافت ، انتشار دی اکسید کربن را در مقایسه با زمانی که از زمین حذف شده اند ، کاهش می دهد.

پاسکال لرویمدیرعامل انجمن WEEE می گوید:

هر تن WEEE تمدید می شود تقریباً دو تن آزاد شد جلوگیری از دی اکسید کربن اگر همه ما با زباله های الکترونیکی خود برخورد کنیم ، به کاهش انتشار CO2 کمک می کنیم.

این مزایا محدود به محیط زیست نیست. مواد تجدیدپذیر در تجهیزات الکتریکی قدیمی نیز از نظر مالی مقرون به صرفه است. به عنوان مثال ، یک تن تلفن همراه ضایعاتی دارای مقدار بیشتری طلا نسبت به یک تن زباله طلا است. یک میلیون تلفن همراه می توانند 24 کیلوگرم طلا ، 16000 کیلوگرم مس ، 350 کیلوگرم نقره و 14 کیلوگرم پالادیوم تولید کنند. در سال 2019 ارزش این نوع مواد اولیه در زباله های الکترونیکی 57 میلیارد دلار برآورد شده است که تنها 10 میلیارد دلار آن بازیافت شده است.

سازمان WEEE گفت که اکنون مصرف کنندگان باید مسئولیت زباله های الکترونیکی خود را بر عهده بگیرند. لروی می گوید:

مسئله مهمی است ؛ تا زمانی که مردم بازنگردند ، تجهیزات خود را ندهند یا اهدا نکنند و یا خراب شود ، ما باید به نوآوری ادامه دهیم و آسیب جدی به محیط زیست وارد کنیم.

این بدان معناست که لازم است آگاهی مصرف کننده افزایش یابد و روش های لازم ارائه شود تا بتوانند راحت تر از قبل از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده کنند.

بنابراین ، شرکت ها هنوز باید نقش ایفا کنند. بسیاری از تولیدکنندگان ، مانند اپل یا سامسونگ ، قبلاً تصمیم گرفته اند عملیات خود را از سر بگیرند که کاربران را تشویق می کند تلفن قدیمی خود را به مکان جدیدی ارسال کنند. همچنین سیاست های دیگری نیز وجود دارد زیرا افراد می توانند از مزایای دستگاه های گذشته در خریدهای بعدی خود استفاده کنند.

برق را هدر دهید

Fairphone ، یک شرکت تلفن کوچک هلندی ، روش ساده تری را در پیش گرفته است. به جای تمرکز بر بازیافت ، این شرکت دستگاه هایی را می فروشد که در سه سال گذشته عمر بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند داشته اند.

محصولات ارائه شده توسط Fairphone قابل تعویض هستند ، به این معنی که کاربران می توانند به راحتی در صورت خراب شدن یا خراب شدن برخی از تلفن ها ، آنها را تعویض ، تغییر یا تعمیر کنند. این شرکت امیدوار است که این مدل به صاحبان اجازه دهد تلفن خود را تا پنج سال نگه دارند.

متیو کاکرلوی گفت:

آنچه بیش از تمدید تصمیم گرفته شده است ، استفاده مداوم از مواد است. آیا باید محصولات خود را دور بریزیم و محصولات جدیدی را برای تکمیل آنها توسعه دهیم یا می توان به مواردی مانند نوآوری فکر کرد؟ در طراحی مجدد ، تلفن همراه برای افزایش طول عمر دستگاه اصلاح و اصلاح شده است.

عمر بیشتر تجهیزات الکتریکی در نهایت به این معنی است که کربن کمتری برای تولید تجهیزات جدید تولید می شود و برق کمتری تولید می شود. بنابراین ، قبل از خرید یک گوشی جدید و انتقال دستگاه قدیمی خود به گوشه کشو ، در مورد آن فکر کنید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

پاربرگ سایت

تماس با ما