داستان در خارج از کشور بازتاب پیدا می کند

[ad_1]

روآرو- بر خلاف رویکرد معمول، دولت تعرفه ها را برداشته است. اما درآمد دولت از این گوشی ها 1500 میلیارد تومان برآورد شده است. در این میان برخی اخبار بازار نیز با انگشت شماری از افزایش 14 برابری قیمت ها خبر می دادند. اگرچه دولت گفته است که بدهی منصفانه نیست، اما نگفته است که بدهی جدید چقدر خواهد بود.

به گزارش فرارو، بر اساس این محاسبات هزینه مالیات به 5 میلیون و 200 هزار تومان می رسد. اعلام این عدد در چهل و هشت ساعت گذشته انتقاد دولت های سیزده گانه را به همراه داشته است.

امسال هزینه حرکت اول 400000 تومان، حرکت دوم 600000 تومان و سوم 800000 تومان است.

آن مبلغ در سال 1399 برای سه سفر ما به ترتیب 264 هزار تومان، 396 هزار تومان و 528 هزار تومان بوده است. این داده ها نشان می دهد که در دسامبر 1400 حدود 51 درصد افزایش مالیات ایجاد شده است. اما مهم این است که دولت قبل با وجود افزایش 51 درصدی، 110 میلیارد تومان درآمد را برآورد کرده است.

اما اکنون دولت حدود 14 برابر درآمد این تسهیلات یعنی 1500 میلیارد تومان برآورد می کند. با این حال، بودجه مشخص نکرد که این هزینه ها برای سومین بار برای تکمیل درآمد فدرال خواهد بود.

اشتباه محاسباتی دولت در موضوع فرار مالیاتی

تکذیب مسئولیت 5 میلیون و 200 هزار تومانی

منتقدان دولت سیزدهم برای حذف شفاف تعرفه های کاهش مالیات از بودجه برای جلوگیری از انتقاد، به دلیل استفاده بی سر و صدا از محدودیت های درآمدی خود.

اما پس از آن دولت ایستاد و گفت این ارقام صحت ندارد.

رئیس اداره کار و بودجه و یک کارشناس دولت گفت: پیشنهادهایی برای افزایش مالیات دارند، اما هنوز آن را به دولت ارائه نکرده اند. بنابراین تصمیمی گرفته نشده است.

البته جنجال دو رئیس دولت سیزدهم برای تحقق درآمد 1500 میلیارد تومانی از خروجی اگر با کاهش، مواد غذایی همچنان افزایش پیدا کند. بنابراین مکان تخمینی نیز مشخص است.

علاوه بر این، برخی از اعضای حزب حاکم نیز از دولت حمایت کردند. الیاس نادران و محسن دهنوی نمایندگان تهران معتقدند برآورد دولت از درآمد این منبع لزوما به معنای افزایش مالیات بر مالیات نیست. در عوض، دولت انتظار دارد با افزایش تورم، درآمد آن در سال آینده افزایش یابد.

با این حال، آنها همچنین اطلاعات زیادی در مورد هزینه خروج و افزایش هزینه ندارند. فقط نادران تخمین زده است که این تعداد 30 درصد افزایش یابد.

اشتباه محاسباتی دولت؛ هزینه آن چقدر است؟

اکنون دولت تخمین زده است که با کاهش محدودیت های سفر، تعداد سفرها 14 برابر خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال خروج از کشور تغییر چندانی نخواهد داشت. اما حتی با بیماری کرونا، سفر با تایید 300 درصد افزایش می یابد. در نتیجه می تواند با افزایش 300 درصدی سفر، تعداد سفرهای اول تا سوم یک میلیون و 200 هزار تومانی را به ترتیب به 2 میلیون و 400 هزار تومان برساند. در چنین شرایطی 440 میلیارد تومان درآمد شناسایی می شود و همچنان بیش از یک هزار میلیارد تومان کسری مالی وجود خواهد داشت.

اما هنوز مشکلاتی برای دانستن سرمایه 1500 میلیارد تومانی وجود دارد. اما اگر دولت همچنان ادعای درآمد 1500 میلیارد تومانی داشته باشد و افزایشی در سفر وجود نداشته باشد، باید 1400 درصد هزینه را به نفرات اول تا سوم افزایش دهد.

در چنین حالتی رقمی بین 5 میلیون و 200 هزار تومان تا 11 میلیون و 200 هزار تومان برای تکمیل درآمد برآورد شده تعیین می شد. اما در عمل از رغبت به سفر کاسته می شود و هیچ گاه درآمد 1500 میلیارد تومانی حاصل نخواهد شد.

در حالت سوم، اگر طبق فرهنگ، تقریباً 50 درصد به نرخ مالیات سالانه اضافه می شود. عدد اول تا سوم به 600 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان می رسد. اما آیا نرخ خروج از کشور نسبت به شرایط فعلی 14 برابر افزایش می یابد تا دولت سرپا بماند؟

اشتباه محاسباتی دولت در موضوع فرار مالیاتیمهدی پازوکی، مدیر مالی به این سوال پاسخ می دهد در گفت و گو با فرارو وی گفت: هیچ کشوری در دنیا رشد گردشگری و مالی را در بحث مالیات مد نظر ندارد. به نظر من این موضوع به نفع دولت نیست مگر اینکه بیمار روانی باشد و بر افزایش قیمت تاکید کند. از سوی دیگر رقم 1500 میلیارد تومانی در بودجه عدد زیادی نیست که برای دولت ناکافی تلقی می شود. اما این درآمد هرگز دیده نمی شود.

او معتقد است که این افزایش فقط روی روان تاثیر می گذارد و باعث مهم شدن و بازگشت نژاد ایرانی می شود. ما امروز به تغییر فناوری نیاز داریم و برای این منظور، کسب و کارهای خصوصی ما باید به مشاغل خصوصی خارجی متصل شوند. اما در عمل نمی‌توانستند با چنین هزینه‌هایی به جلسه بروند. در چنین مواردی رابطه دانشمندان، متخصصان و شرکت های خصوصی با دنیای خارج بسیار کاهش می یابد و یک پیشرفت پیشگیرانه است.

این اقتصاددان همچنین معتقد است که معافیت های مالیاتی باید تا 10 درصد در بخش عمومی کشور افزایش یابد. به دلیل تخلفات خودرو، 5 درصد افزایش جریمه اعمال می شود، یعنی اگر فردی مرتکب جرم شود، 5 درصد بیشتر جریمه می شود، بنابراین برای خروجی بیش از 10 درصد سودی ندارد. از سوی دیگر، مقررات مناسب کمک های مالیاتی به هوانوردی و تجارت ایران کمک می کند. به ایرانیان اجازه می دهد به ایران مهاجرت کنند و سالانه بین 2000 تا 3000 دلار هزینه کنند که برای اقتصاد داخلی مفید است.

وی معتقد است اگر افزایش 14 برابری معافیت‌های مالیاتی مشخص شود، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که فکر تعطیلی، نظام تصمیم‌گیری اقتصاد ایران را توسط مجلس تعیین کرده است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما