جلیلی از باقری فرار کردی؟

[ad_1]

سعید جلیلی پای مخالفت خود با برجام ایستاد. این فعال ضد برجام در نامه ای به رهبری گفت که با نحوه تسری قوانین دولت به برجام مخالف است.

یکی از آشنایان که نخواست نامش فاش شود، مفاد نامه را به «شرق» توضیح داد که جلیلی در ادامه به انتقاد از برجام رفته و از ایران خواسته است که از برجام خارج شود و از حمایت های بیشتر حمایت کند. دیروز سعید خطیب زاده وزیر امور خارجه از اظهار نظر مستقیم در مورد این نامه خودداری کرد و گفت: «من اطلاعی در این مورد ندارم، شایسته است در این مورد از آنها بپرسیم.» می توانم بگویم که در صحبت وین با اجماع ملی مذاکرات را پیش می بریم. و با استفاده از تمام توانمندی های داخلی خود، و این ابزار عالی است که نیاز به احترام دارد.»

این نامه حرف های زیادی دارد، یکی تصمیم جلیلی دور از خودش با نتیجه تلاش های دولت است که در چشم همه مردم دیده می شود، اما حرف های او همچنان باقی است، هرچند دوست قدیمی اش ولی است. محتوا تغییر نکرده است. قابل ذکر است که در نامه جلیلی به گفتگوهای مستقیم با آمریکا نیز اشاره شده است، اما از جهت و تاریخ کاملاً متفاوت با آنچه قبلاً ذکر شد. نگاهی به اتفاقات گذشته از جمله این اطلاعیه خطاب به «شرق» نشان می‌دهد که احیا و برنامه‌های جلیلی در این زمینه چگونه پیش رفت و البته آگاهی از مسابقه‌ای که دولت سید ابراهیم رئیسی نگران آن بود.

جلیلی درباره فرهنگ چه نوشته است؟

بر اساس این گزارش، سعید جلیلی نامه‌ای نوشت که فکر می‌کرد برای حل مسئله تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران مفید باشد. وی در این نامه به صراحت اعلام کرد که به مسیر فعلی معترض است و ایران باید از برجام خارج شود. بر اساس سیاست آن، در گام بعدی سایر طرف‌های آژانس برای یافتن مکانیزم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای مسائل حقوقی خواهند داشت و باید به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شوند، اما به گفته جلیلی بله. روسیه و چین حق دارند از وتو استفاده می کنند و تلاش اروپایی ها و آمریکا به نتیجه نمی رسد.

گام بعدی توافق جلیلی، افزایش 90 درصدی است. به گفته وی، پس ایران باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود و توافقات لازم را بگیرد و تحریم ها را از آمریکا بردارد. این در شرایطی است که جلیلی معتقد است ایران به اهداف خود می رسد و در این مسیر مشکلی وجود نخواهد داشت.

این نامه پس از تلاش ناموفق برای متقاعد کردن وزارت خارجه به رهبری رسید

به گفته این منبع، جلیلی پیش از ارسال این نامه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی باقریکانی رئیس سیاسی وی و رهبر گروه ایرانیان در مذاکرات احیای برجام در وین دیدار و گفتگو کرد که ناکام ماند. آنها را متقاعد کند. برای زندگی. پس از این بود که جلیلی به سمت رهبری این مرحله رفت.

از مصاحبه های حضوری

البته ایده گفتگوی مستقیم با ایالات متحده قبلاً توسط خود وزیر امور خارجه مطرح شده است، اما به عنوان بخشی از راه احیای برجام و تلاش برای پیشروی، گفتگو تا به نتیجه رسیدن. اما جلیلی پس از خروج از برجام و بعد از آن دیگر افزایشی در حجم و سطح ثروت ایجاد نشد، خواستار همکاری مستقیم با آمریکا در خارج از برجام بود. این در حالی است که طرف آمریکایی در گفت‌وگو با طرف اروپایی گفته است که اگر بیانیه برجام امروز به پایان نرسد، اجماع نظرات آنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بی‌فایده است. در واقع یکی از دلایل ارسال نامه جلیلی در این مرحله نزدیک به آخرالزمان است. به عبارت دیگر می توان گفت که بازگشت بعدی مذاکرات گروهی به وین برای تایید خواهد بود و از این رو جلیلی سعی کرده بود قبل از اینکه دیر شود موضع خود را در این خصوص نشان دهد.

جلیلی از سوی دولت اصلی و جناح باقری از خود دور است

باقری جلیلی درگیر دولت مهمی است». این رصدی است که از زمانی که نام باقریکانی به عنوان دفتر دولتی انتخاب شده برای تابستان امسال مشخص شد، در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اینکه همه کاندیداها پس از انتخابات حق دارند نامزد شوند، وی این گمانه را مطرح کرده است که جلیلی به دلایلی یا ناراضی بودن رئیس جمهور وارد دولت نشده است، اما به ویژه از زمانی که رئیس جمهور از وظایف خود برکنار شده است. اعطا شده اند. برای آوردن باقری به دولت است.

البته این فرض بیهوده نیست; چون باقری بیشتر تاریخ خود را با جلیلی گذراند و با جلیلی موضوع برجام را در زمان روحانی داشت. اما اکنون نامه جلیلی به این معناست که در خط مقدم زمانی که دولت کلیدی با احیای برجام موافقت می کند، هم در نظر دولت و هم در افکار عمومی، رهبری دولت به ویژه تیم قبلی خود را در نظر دارد. در حال گذر است، دستان خود را بشوئید و از این پس پرچم اعتراض را برافراشته و یا به عبارتی پرچم اعتراض برجام را بالا نگه دارید. این البته دغدغه بزرگی برای دولت است که البته به آن نیز توجه می شود.

مجریان به واسطه سخنرانان از خودشان دور هستند

زمانی که تصمیم بحث برجام در نهایت به دست صاحبنظران سپرده شد، دو اتفاق رخ داد که در خارج از دولت، در صورت برقراری مجدد برجام، کارشناسان می توانستند با آن مواجه شوند. یکی اینکه همه انتقادات قبل از برجام را نادیده بگیریم، دستاوردی را که به دست آمده را تبلیغ کنیم و اگر بعد از مدت ها اعتراض، علیرغم سیاست دولت، به نام اصول اصلی دولت تسویه حساب کنیم و … اعلام کنیم. با تحقق این امر، ارگان ها و رهبران خارج از حکومت به اعتراض و مخالفت خود ادامه خواهند داد.

به نظر می رسد در عمل یکی از دو گزینه مورد نظر برخی کارشناسان است، اما اکنون به نظر می رسد سعید جلیلی قصد دارد اساس حمله به برجام را حتی با بازگشت به یک دولت همگن از این پس و پس از آن پایه گذاری کند. خود کنترلی. این نامه بزرگترین و مهمترین اعتراض در خیابان های برجامی رئیسی، امیرعبداللهیان و باقری است که مبتنی بر اعتقادات مذهبی است و مشخص است که جلیلی از احیای برجامی از طریق آنها حمایت نخواهد کرد. این موضوع در کنار اعتراض حسین شریعتمداری از کیهان به طرح گفت‌وگوی مستقیم امیرعبداللهیان، موضوع دیگری را برجسته می‌کند: اصولگرایان که به دولت رفتند، با گزینه‌ها و شرایط مواجه شدند، تصمیم‌ها و انتخابات متفاوتی را پشت سر گذاشتند. این در حالی است که بیرون از دولت به دلیل خواسته ها و ترجیحاتی که دولت فکر می کند مدیون برجام هستند، قصد ندارند موضع و اعتراضات گذشته خود را کنار بگذارند یا با آمریکا مذاکره کنند و به رئیس جمهور بپیوندند. این نامه به این فرض اذعان دارد که علیرغم پیروزی قانون فدرال، جلیلی قصد دارد به ایدئولوژی “دولت سایه” خود ادامه دهد و مانند گذشته از دولت فعلی پیروی نکند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما