بوسنی در معرض خطر انفجار است

[ad_1]

بوسنی در خطر انفجار ////سعید هاشمی *; کریستین اشمیت، نماینده ارشد بین‌المللی این کشور در بوسنی، در بیانیه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، کریستین اشمیت، هشدار داد که این کشور در صورت بروز یک بحران مخرب است و ایده «بسیار واقعی» بازگشت به جنگ وجود دارد. تعارض. آی تی.

به گفته وی، اگر جدایی‌طلبان صرب تهدید خود را مبنی بر بازسازی ارتش خود و تقسیم ارتش ملی به دو گروه مطرح کنند، باید نیروهای حافظ صلح در سراسر جهان برای جلوگیری از جنگ جدید در این کشور اعزام شوند. صرب ها نه تنها صلح و امنیت کشور و منطقه را به خطر می اندازند، بلکه اگر جامعه جهانی به آن واکنش نشان ندهد، می تواند منجر به لغو توافقنامه صلح دیتون و در نهایت جنجال پلیس ملی بوسنی شود. خوب. پلیس صرب بوسنی به وقوع پیوستن.

اگر قرار بود ارتش بوسنی و هرزگوین به دو یا چند ارتش تقسیم شود، سطح نیروهای بین المللی در این کشور باید تکرار می شد.

هشدارهای اشمیت در پی بیانیه‌های جداگانه صادر شده توسط میلوراد دودیک، رهبر صرب‌های بوسنی است که تهدید کرده است سازمان‌های دولتی، از جمله ارتش ملی را که در 25 سال گذشته با کمک‌های بین‌المللی کار می‌کند، ترک می‌کند و قدرت صرب‌ها را دوباره برقرار می‌کند. در 14 اکتبر، دودیک اعلام کرد که حمله پادگان‌های نظامی بوسنیایی او را مجبور به عقب‌نشینی از بخشی از صرب‌های بوسنی می‌کند و اگر غرب بخواهد ارتش را مختل کند، دوستانی خواهد داشت که به حمایت مأموریت صرب‌ها متعهد هستند. حقیقت در مورد صربستان، روسیه و چین است.

دودیک در روزهای اخیر همچنین گفته است که اگر با تحریم های کشورهای غربی و اتحادیه اروپا مواجه شود، روسیه و چین به او کمک خواهند کرد.

وی در نشست بعدی با ولادیمیر پوتین گفت: من به عنوان یک ظالم انتخاب نشده ام و نمی ترسم و به دلیل خشم لندن، واشنگتن، برلین و بروکسل عقب نشینی نمی کنم. باید از چین برای سرمایه گذاری بخواهد، و من منتظر هستم تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به درخواست من به سرعت پاسخ دهد، او همیشه می گفت: “من اینجا هستم. چه کمکی می توانید دریافت کنید؟” و رئیس جمهور چین نیز همینطور بود. “

اعمال و جنبش های دودیک را می توان تحت تأثیر اقدامات و ایدئولوژی سیاسی-نظامی ولادیمیر پوتین برای ایجاد خشونت نژادی- مذهبی و حتی ظهور مجدد دانست.دودیک پس از جنگ در بوسنی نقاشی های بزرگی طراحی کرد و یک صفحه شطرنجی برای شناسایی ایده های مهم ساخت. روس ها در این منطقه ژئواستراتژیک اروپایی.

رهبر صرب‌های بوسنی همچنین امیدوار است که با کمک دولت چین، رقابت بزرگ آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، از جمله روس‌ها، از ایدئولوژی دودیک و ایده‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی جلوگیری کرده و از آن حمایت کند. منافع نظامی روسیه و چین در بالکان خواهد بود.

اعتقاد بر این است که محدوده اقدامات و تحرکات چین و روسیه در تمامیت ارضی بالکان، به عنوان منطقه حفاظت فیزیکی و انسانی حافظ هدف و ایده های ایالات متحده است، بسیار گسترش یافته و به اشتراک گذاشته شده است.

وقوع رویدادهای مهم بین‌المللی ابرقدرت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی جهانی را می‌توان در «جنگ سرد» شرق و غرب جستجو کرد که شاید با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1991 به پایان نرسید.

ذکر این نکته ضروری است که دولت بریتانیا روسیه را مسئول درگیری در بوسنی می داند. در همین راستا به گفته این کارشناس انگلیسی: روسیه به تهدید رهبر صرب های بوسنی مبنی بر جدایی از این کشور پیوسته و نگرانی خود را برای امنیت این کشور در بالکان ثابت می کند.

* متخصصان بهبود روابط بین بوسنی و هرزگوین و دانشجویان دکترا در جامعه شناسی سیاسی

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

پاربرگ سایت

تماس با ما