پاسخ به همه پرسی؛ مصافحه با نامحرم در صورت اجبار چیست؟

[ad_1]

یکی از موضوعاتی که سوالات زیادی را مطرح می کرد، موضوع رابطه با نامحرم و موضوع دست دادن با زن یا مرد نامحرم بود.

به گزارش مهر، یکی از مهمترین نقش های دین مبین اسلام که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بررسی اصول دین است. کسی که اسلام را بر اساس عقاید خود انتخاب می کند، باید همه برنامه های خود را در تمام زمینه های زندگی خود دریافت کند و رفتار خود را کنترل کند و به احکام دین که به آن نیاز داشته و به آن رسیده است، پایبند باشد تا بداند تا انجام شود. از آن در زندگی خود استفاده کند پاسخ به سوالات حقوقی که قبلا در اینجا گزارش شده است را می توانید بیابید.

حضرت آیت الله خامنه ای

سؤال: آیا مصافحه یا تماس بدنی با کتاب مردم حرام است؟

پاسخ: مصافحه مرد با زن نامحرم هر چند از اهل کتاب باشد حرام است و مصافحه مرد مسلمان با مرد دیگر حرام نیست حتی از طرف مردم باشد. . از کتاب.

سوال: اخیرا متوجه شدم یکی از دوستانم دوجنسه است. تعیین رابطه با این شخص را بر اساس مذهب و فرهنگ نشان دهید.

پاسخ: اگر دوجنسیت واقعی او ثابت شده باشد، اصل ارتباط و مشارکت در آن اشکالی ندارد، اما باید از آنچه شرعاً در شرکت مرد با زن و زن با مرد حرام است، مانند دست زدن، پرهیز کند. و تماشای حرام ها

سوال: لطفا رابطه زن و مرد مسلمان در جامعه را توضیح دهید.

پاسخ: رعایت موازین شرعی و شرعی در تماس و ملاقات و ایستادگی با تفاوت های جنسیتی و پرهیز از تبعیض، اعمال و رفتارهایی که با رباخواری همراه است و یا منجر به خشونت و فساد می شود، بر همه مردان و زنان واجب است.

سوال: در برخی از کشورهای اسلامی مرسوم است که مرد با زن همبستر شود و جلوگیری از این امر توهین به دیگران محسوب می شود. از شما خواست که در این زمینه حکم شرعی را ذکر کنید.

پاسخ: دست زدن به مرد با زن اجنبی و دست زدن به بدن زن مرد خارجی شرعاً حرام است و امتناع از انجام این کار با بیان این که چنین رفتاری جزء دستورات دینی اسلام است، نمی تواند توهین به مردم باشد. . سایر خارجی ها و مسلمانان باید کارهای دینی خود را انجام دهند مواظب شرایط خود باشید و قانون را رها نکنید و از اقرار منع نکنید.

حضرت آیت الله سیستانی

سؤال: در کشورهای اروپایی مصافحه را پسندیده می دانند، گاهی اوقات آن را به عنوان حواس پرتی ترک می کنند و از کارخانه و مدرسه و مانند آن خارج می شوند، آیا زن یا مرد در شرایط خاص می توانند با نامحرم مصافحه کنند؟

پاسخ: در صورت امکان، باید دستکش و غیره بپوشد و در صورت عدم امکان، می تواند دست خود را در جایی که بریدگی آسیب جدی وارد می کند، بگیرد.

سوال: آیا دست دادن مرد مسلمان با زن کافر ذاتاً حرام است؟

پاسخ: ممنوع است.

سوال: شراکت با زن نامحرم امتناع از ایجاد ناراحتی یا جدایی از خانواده یا ایجاد کینه توزی است؟

پاسخ: مصافحه با نامحرم اگر دستکش یا مانع باشد جایز نیست و اشکال ندارد.

سوال: آیا دست دادن با زن خارجی که مسلمان نیست بدون نظر میل، اشکال دارد یا خیر؟

پاسخ: دست دادن با نامحرم بدون دستکش و امثال آن جایز نیست، مگر اینکه موجب ضرر زیاد یا ناراحتی شدید شود، در این صورت در صورت لزوم اجازه می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

س: منظور از دست دادن با دختر چیست؟

پاسخ: با وجود اینکه بیش از شش سال سن دارد، نگاه کردن به او منعی ندارد.

سوال: منظور از مصافحه با مرد غیر محرم با دستکش چیست؟

پاسخ: ترک کردن بهتر است؛ فقط در صورت لزوم.

سوال: آیا دست دادن با نامحرم لباس نیست؟

پاسخ: تماس با لباس بدون تصور ربا اشکالی ندارد.

سوال: در منطقه ما مرسوم است که گاهی برادر دست پسر برادر شوهرش را می گیرد و او را می بوسد یا برادر و خواهر زن خود را خواهر و برادر محرم می دانند و یا دست در دست هم می گیرند، مخصوصاً سر را می بوسند. دست در هنگام بازگشت از مسافرت و روز عید زیاد شده است و هرچه گفته می شود را قبول نمی کنند اما گاهی ناراحت می شوند، مسئولیت ما چیست؟ اگر منجر به سقط شود چه حکمی دارد؟

پاسخ: این گونه کارها حرام و مخالف شرع و ناشی از جهل عده ای است. این وظیفه شماست که آن را کشف کنید و آن را به وجود آورید.

سوال: در مطالعات فرانسه، هنگام صحبت با معلمان مرد یا دانش آموزان پسر باید دست بدهیم، در غیر این صورت برای دانش آموزان مسلمان یک امر اخلاقی است، پس دست دادن با مردان غیر مسلمان چطور؟

پاسخ: این وظیفه شرعی شماست که دست نزنید و باید به این فرهنگ اسلامی یاد بدهند که اهل حق نباشند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما