وای فای ۷ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ &

[ad_1]

بسیاری از کاربران هزینه زیادی برای لوازم خانگی خود نمی پردازند و کمتر آن را نصب می کنند. به عنوان مثال، روترهای WiFi 6 در سال 2019 وارد فروشگاه می شوند. اما اکثر کاربران هنوز از این نوع مودم استفاده نکرده اند. در حال حاضر استقبال از روترهای مجهز به Wi-Fi 6 و 6E زیاد نیست. اما حوزه ارتباطات بی سیم در حال آماده شدن برای معرفی WiFi 7 به عنوان نسل بعدی ارتباطات بی سیم است.

به گفته Android Authority، طراحی آینده WiFi 7 در مقایسه با نسل های قبلی این فناوری جهش مهمی نیست. WiFi 7 در باندهای فرکانسی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز کار می کند. با این حال به نظر می رسد این دستگاه ها از نظر امنیت و ایمنی نسبت به نسل های قبلی وای فای بهبود یافته اند. در ادامه به بررسی ویژگی های نسل بعدی وای فای می پردازیم.

وای فای 7 چیست؟

وای فای

WiFi 7 آخرین فناوری است که ما مشتاقانه منتظر نسل بعدی شبکه های بی سیم هستیم. در حال حاضر نام این شبکه از نظر فنی IEEE 802.11be است که نشان می دهد اصلاحی بر استاندارد قدیمی وای فای 802.11 خواهد بود. این مدل EHT نیز نامیده می شود و بر بهبود تدریجی بسیاری از ویژگی ها علاوه بر مدل قبلی از جمله WiFi 6 تمرکز دارد.

Wi-Fi 7 بیشتر بر روی اضافه کردن ویژگی‌ها به مدل قبلی، Wi-Fi 6 تمرکز دارد.

به عنوان مثال، اجازه دهید “دسترسی چندگانه تقسیم فرکانس متعامد” یا OFDMA را در نظر بگیریم. این ویژگی‌ها در وای‌فای 6 معرفی شده‌اند و به روترها این امکان را می‌دهند که دستگاه را بیشتر کنترل کنند و از دستگاه کارآمدتر استفاده کنند.

WiFA 7 قصد دارد با ادغام OFDMA توسعه محصول را یک قدم بیشتر ارتقا دهد. به زبان ساده، این فرآیندها را می توان برای انتقال داده ها، اجازه دادن به چندین نقطه دسترسی بی سیم (APs) برای برقراری ارتباط، و به طور کلی ارائه عملکرد بهتر در شبکه های بی سیم بزرگتر استفاده کرد.

WiFi 7 مانند 5G برای کاهش تأخیر در زمینه هایی مانند پخش زنده و بازی رایانه شخصی طراحی شده است. این تاخیر تنها به زمانی اشاره دارد که سیگنال توسط روتر شما یا دسترسی به دستگاه ارسال می شود و پاسخ به محل بازگردانده می شود. اگر در برقراری تماس تلفنی تاخیر زیادی داشته اید، ممکن است از این نوع تاخیر مطلع باشید. همانطور که انتظار می رود، با دور شدن از سیگنال، تاخیر سنگین تر خواهد بود. با این حال، ازدحام شبکه همچنین می تواند منجر به تغییر در تاخیر داده ها شود.

نسل بعدی WiFi، علاوه بر بهبود اتصال روترها، به دستگاه ها اجازه می دهد تا از چندین باند فرکانس و انتقال کانال استفاده کنند و داده ها را به طور همزمان دریافت کنند تا تأخیر کاهش یابد. این ویژگی‌ها اتصال عملیاتی نامیده می‌شوند و به ایجاد امنیت بیشتر در زمانی که ترافیک شبکه شما به دلیل تداخل سیگنال‌های خارجی یا حتی تداخل منابع اطراف مختل می‌شود، کمک می‌کند.

اگرچه پشتیبانی یا سرعت تمرکز اصلی WiFi 7 نیست، اما به لطف پشتیبانی از پهنای باند، این فناوری به این هدف دست می یابد. به عبارت دیگر، کانال های واقعی زیر باندهایی در فرکانس اصلی وای فای هستند. به عنوان مثال باند 5 گیگاهرتز به 45 باند کوچکتر تقسیم می شود که عرض این باندها از 20 تا 80 مگاهرتز متغیر است.

کانال های جدید وای فای 7 320 مگاهرتزی از نظر تئوری سریعتر از وای فای 6 و کانال های 160 هرتز آن هستند. اگرچه همه دستگاه‌ها از کانال پهن باند پشتیبانی نمی‌کنند، اما برای برنامه‌های با پهنای باند بالا این امر ضروری است. در نهایت، WiFi 7 نیز تعداد سرعت‌های استریم را به 16 افزایش داد. اینتل تخمین می‌زند که وقتی با پشتیبانی گسترده‌تر ترکیب شود، مدل جدید می‌تواند تا 46 گیگابیت بر ثانیه تقاضا را برآورده کند. این رقم بیش از 5 برابر سرعت داده وای فای 6 (تقریباً 9 گیگابیت بر ثانیه) است.

چرا به وای فای ۷ نیاز داریم؟

اینترنت اشیا / iot

البته، بسیاری از ما هنوز از دستگاه‌ها و روترهای دارای محدودیت وای فای 6 استفاده می‌کنیم که بیش از یک دهه است که در دسترس هستند. اگرچه Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E جدید هستند، اما هنوز در بسیاری از دستگاه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند و تنها در برخی از گوشی های پرچمدار می توانیم شاهد پشتیبانی از این مدل ها باشیم.

اما سوال اینجاست که چرا صنعت بی سیم همچنان به دنبال نسل بعدی این فناوری است؟ پاسخ ساده این است که امروزه شاهد تغییرات در بسیاری از زمینه‌ها هستیم و پیشرفت‌ها در نسل بعدی وای‌فای می‌تواند به ما در استفاده بهتر از این پیشرفت‌ها در سال‌های آینده کمک کند.

اگرچه کنفرانس ویدئویی و اینترنت اشیا (IoT) امروزه نسبتاً جدید هستند، محبوبیت این رهبران احتمالاً در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد. این امر به ویژه در بخش سازمانی صادق است. جایی که اینترنت اشیا به دستگاه‌های پیشرو در صنعت مانند سنسورها و تجهیزات نظارتی اشاره دارد، می‌توانند به راحتی محدودیت‌های مدل‌های WiFi موجود را آزمایش کنند. با این حال، امروزه بسیاری از کاربران خانگی هنوز از محصولات تجاری مانند بلندگوهای هوشمند، لامپ های هوشمند، دوشاخه ها و هزاران لوازم جانبی دیگر استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از لوازم خانگی مدرن مانند دستگاه های قهوه ساز می توانند به اینترنت متصل شوند.

WiFi 7 با ویژگی هایی مانند افزایش تاخیر و تاخیر کمتر و بهبود قابلیت تداخل سیگنال می تواند یک پلت فرم عالی برای استفاده از طیف گسترده ای از دستگاه های منطقه باشد. مرکز اینترنت اشیا. البته کاربران عادی خانگی از ارتقاء به وای فای 7 بهره چندانی نخواهند برد. اما این فناوری برای کاربرانی که واقعیت و واقعیت مجازی و بازی های آنلاین را دوست دارند مفید خواهد بود.

چه زمانی WiFi 7 در دسترس خواهد بود؟

وای فای 6 گیگاهرتز

دروس مرتبط با:

شایان ذکر است که وای فای 7 در این مرحله با مشخصات خاص خود فاصله زیادی دارد. در واقع، وزارت برق و منبع تغذیه (IEEE) هنوز از نام WiFi 7 برای این نسل استفاده نکرده است. بنابراین جای تعجب نیست که با معرفی دستگاه های مجهز به وای فای 7 راه درازی در پیش داریم. کار روی این فرآیند بین سال های 2023 تا 2024 به پایان خواهد رسید و حتی بعداً، باید یکی دو سال دیگر منتظر بمانید تا تایید موضوع

علاوه بر این، حتی یک سال از پایان Wi-Fi 6E می گذرد، اکثر کشورها هنوز طیف جدید 6 گیگاهرتز را برای استفاده عمومی تایید نکرده اند. بر اساس فهرستی که توسط WiFi Alliance تهیه شده است، شرکت های بزرگی مانند ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا مجوز بسیاری از این موارد را لغو کرده و اجازه استفاده از آن را در برنامه های خانگی داده اند. با این حال، برخی از ویژگی های خاص نیز وجود دارد. برای مثال استرالیا و ژاپن هنوز در حال کاوش هستند. در حالی که سایر شرکت های بزرگ مانند هند هنوز به تقاضای بازار برای وای فای 6E پاسخ نداده اند.

در مجموع، WiFi 7 تنها زمانی می تواند وارد بازار واقعی شود که شاهد استقبال بیشتر از مدل فعلی باشیم. البته با توجه به انتشار آهسته Wi-Fi 6E، به نظر می رسد نسل بعدی این فناوری چند سالی با خانه ما فاصله خواهد داشت.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما