سنجش ناتوانی در راه اندازی کسب و کار مهاجرت را کاهش می دهد

[ad_1]

یکی از اعضای اتاق تهران معتقد است که افزایش موجودی کالا و فناوری باعث جذب مردم برای سرمایه گذاری در این حوزه می شود. این امر باعث افزایش گردش مالی و جلوگیری از خروج فعالان فناوری اطلاعات و نخبگان ملی شده است.

هفته گذشته تپسی در فرابورس عرضه شد و اخیرا قرارداد آن اعلام شد. بر اساس تعهدنامه تپسی، دارایی این شرکت در سال 1378 بالغ بر 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

از این رو، «محمدرضا طلایی»، عضو هیأت رئیسه اتاق تهران، گزارشی از آغاز به کار بورس منتشر کرد و درباره اهمیت سرمایه گذاری، سرمایه برای اشیای قیمتی آنها گفت:

ادامه روند ورود استارتاپ ها به سرمایه کسب و کار از اهمیت بیشتری برخوردار است. شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس در دی ماه سال گذشته با نام تجاری «تپسی» جایزه دریافت کرد و در آذرماه در فهرست فرابورس ایران قرار گرفت. بنابراین در گام اول شرکت تپسی به عنوان اولین استارت آپ فرابورس شناخته شد و گفته شد فیلیمو نیز برای شناسایی فرابورس اقدام کرده است که قطعی شد. اما چیزی که بازارهای آغاز شده توسط بورس کالا را تحت تاثیر قرار می دهد یا مختل می کند، بی ارزش بودن دارایی های آنهاست.

اغلب، شرکت‌های فناوری اطلاعات یا استارت‌آپ‌ها دارایی‌هایی دارند که مانند دوران طلایی برای ارزش‌گذاری یک کشور است. حال به هر قیمتی این شرکت ها وارد بازار می شوند یا شرکت.

به گفته وی، امروزه دنیا به سمتی رفته است که شرکت های برتر دنیا در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند و اغلب دارایی های با ارزش کمتری مانند ساختمان ها و تجهیزات هستند. ابزار آنها نرم افزار و فناوری است که ناتوان است. در مورد برندها هم همینطور است. مدل کسب و کار مانند ماشینی است که در فناوری استفاده نمی شود.

یکی از اعضای اتاق تهران معتقد است که افزایش دارایی های صنعتی و فناوری باعث جذابیت بیشتر مردم برای سرمایه گذاری در این حوزه و اعتماد به آنها می شود. این امر باعث افزایش اشتغال و حمایت از این بخش می شود. حتی زمانی که این اقدامات انجام شد، مانع از خروج فعالان فناوری اطلاعات و بزرگان ملی شد:

سیاستگذاری دولت باید به سمت سرمایه‌گذاری دارایی‌های غیرانتفاعی حرکت کند تا شاهد موفقیت در این صنعت باشیم. امیدوارم تپسی اولین قدم در این حوزه باشد و سپس شاهد شرکت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

به گفته وی، وقتی استارتاپ ها بتوانند از این طریق وارد بورس شوند و تامین مالی کنند، بسیاری از مشکلات قابل حل است. چرا که در سال گذشته که این شرکت‌ها برای گرفتن بانک‌ها تلاش می‌کردند با مشکلاتی مواجه شدند: «در واقع بانک‌ها برای یافتن اموالی مانند خانه، لوازم خانگی و فناوری حاضر شده‌اند میلیون‌ها تومان وام بدهند، اما هیچ ارزشی برای بانک‌ها ندارند. زمینه نرم افزار “یک چیز حقیقت طراحی محتوا است.”

طلایی در خصوص پیگیری های اتاق، گفت: گام های مثبتی برای تحقق دانش، نرم افزار و محتوای دیجیتال ارزشمند برداشته شده است.

همچنین در آینده، در صنعت بلاک چین، از معیارهایی برای شناسایی کارکردهای هنر و NFT که دارایی های ارزشمندی هستند استفاده می شود. البته این مشکل در دنیا حل شده است. همانطور که می بینیم، 10 مورد برتر شرکت‌های دنیا همان شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند.»

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما