حلقه LiquidCool سیستم تهویه مطبوع جدید شیائومی & زومیت معرفی شد

[ad_1]

کولر گازی جدید شیائومی Loop LiquidCool نام دارد که از حلقه بسته یک طرفه برای دفع گرما استفاده می کند. در روند کار به نام اثر مویرگی مایع خنک کننده که برای حمل مستقیم مایع خنک کننده به منبع گرما استفاده می شود، از منبع گرما تبخیر می شود و محفظه حاصل به یک مکان خنک آورده می شود. در این حالت محفظه خنک کننده متراکم شده و ذرات باقیمانده جذب می شوند.

xiaomi-liqudcool-2

به گفته wccftech، فناوری خروجی جدید شیائومی مصرف برق را دو برابر می کند و برای خنک کننده رادیویی عالی است. انتظار می رود این فناوری در نیمه دوم سال 2022 (بهار 1401) توسعه یابد.

فناوری Loop LiquidCool

فناوری Loop LiquidCool دارای یک لوله حرارتی حلقه مانند است که از یک اواپراتور، یک کندانسور، یک محفظه برای گرفتگی و تخلیه مکرر، و همچنین گاز و لوله های مستقل تشکیل شده است.

xiaomi-liqudcool-4

اواپراتور در یک منبع حرارتی که مجهز به خنک کننده است قرار می گیرد. هنگامی که رادیاتور گرم می شود، این مایع خنک کننده تبخیر می شود و نتیجه آن جریان هوا و هوا به سمت کندانسور است که در آن بخار به مایع منتقل می شود و مایع جذب می شود و برای این منظور و بعداً داخل الیاف محفظه جمع می شود. دوباره برای استفاده در اواپراتور.

آنچه خروجی فناوری شیائومی را خاص و متفاوت می کند، استفاده از فرآیند خنک کننده مشابه فرآیند خنک کننده مایع VC است.


فرآیند VC برای مایعات و گازها جداسازی خطوط را فراهم نمی کند. در واقع در این سیستم ها، دما برای گاز و دما برای خطای مایع به تنهایی.

شیائومی در طراحی جدید پمپ خود یک پمپ حلقه مانند با طراحی خاص برای لوله روغن ارائه می کند که مقاومت هوا را تا 30 درصد کاهش می دهد اما در عین حال دمای گرمایش را به حداکثر (100 درصد) تغییر می دهد.

یک چرخش؛ بهترین راه برای خلاص شدن از گرما

به منظور اطمینان از گردش یک طرفه خوب، پیروی از مدل شیر تسلا در محفظه ای که معمولاً پر و خالی است، مهم است.

xiaomi-liqudcool-3

شیر تسلا یک شیر یک طرفه است که اجازه می دهد مایع از اواپراتور عبور کند، اما اجازه نمی دهد روغن برگردد. این ویژگی ها عملکرد بهتری به گازها یا مایعات در سراسر بدن می دهد.

مقاله مرتبط:

به لطف گردش یک طرفه، جداسازی روغن از مایع، خط لوله روغن کم فشار شیر تسلا و طراحی ساده، خروجی های فناوری Loop LiquidCool را می توان در طراحی داخلی استفاده کرد. این حلقه ها را می توان به صورت مربعی طراحی کرد و فضای زیادی را برای باتری، ماژول دوربین و موارد دیگر اشغال کرد.

شیائومی از این فناوری در Mi Mix 4 خود برای خنک کردن گوشی استفاده می کند: پس از 30 دقیقه بازی Genshin Impact با حداکثر تنظیمات ویدیویی 60 فریم در ثانیه، دمای 47.7 درجه سانتی گراد و دمای پردازنده 6.8 درجه است. کمتر از Maymix 4 تنظیم نشده است.

xiaomi-liqudcool-6

فکر می کنید فناوری Loop LiquidCool در آینده توسعه تلفن های همراه چگونه کار خواهد کرد؟

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما