برج های نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟تولید و ساخت و نصب دکل منوپل برج روشنایی با تاج

نور و روشنایی از هر نوعی که باشد همواره انرژی خاصی با خود به‌همراه دارد. شرکت تجارت بین الملل شهر ایده ال با بهره گیری از نیروهای توانمند و جوان ایرانی و متخصین برتر توانسته، گامی هر چند کوچک در جهت بهتر شدن فضای مدرینته شهری بردارد. خیر  محدودیتی برای متراژ وجود ندارد فقط بسته به مکان و متراژ نوع دستگاه پروژکتور مپینگ تغییر می یابد. به منظور جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی برج ها از روکش فلز “روی” بر سطح فولاد استفاده می‌شود . در این فرآیند پس از چند مرحله اسیدشویی ، قطعه وارد وان مذاب “روی” شده و با فلز “روی” پوشش داده می‌شود . در این فرآیند داخل و بیرون برج کاملاً گالوانیزه شده و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ایمن می‌شود . لازم به ذکر است شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس با دریافت گواهینامه های بین المللی CE1282 و ECM اقدام به تطبیق محصولات خود با استاندارهای اروپایی نموده است . شرکت تحرک سازان ایده در پرتو عنایت لطف پروردگار با اندیشه ای نو و بهره گیری از متخصصان با تجربه که ید طولانی آنان در چرخه تولید این مرز و بوم سرمایه و افتخار می باشد.

برج نوری یکی از برج‌های معروف و جذاب در دنیا است که در شهر تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با طراحی منحصر به فرد و هنرمندانه اش، آرمانی برای هر گردشگر و علاقه‌مند به معماری و هنر است.

المان نوری یک

برج نوری اولین برج فولادی بلند در ایران است و قدرتمندترین ساختمان در جنوب غرب آسیا را داراست. این برج به ارتفاع ۴۷۲ متری خود، ابتدا برای استفاده در عملیات پرواز و مخابرات ساخته شد اما در حال حاضر به یکی از نمادهای تهران و گردشگری تبدیل شده است.
برج نوری

این سازه ها برای نورپردازی و روشنایی محیط های باز مانند پارک ها، میدان ها، خیابان ها، فرودگاه ها و غیره استفاده می شوند. با یک دسته بندی ساده به لحاظ شکل ظاهری این برج ها به چندین نوع تقسیم می شوند. در مواردی که ارتفاع سازه برج نور خیلی بلند نباشد یا اینکه احتمال جابجایی سازه در آینده نزدیک باشد از فونداسیون آماده استفاده می شود . نکته قابل اهمیت در این زمینه کیفیت بتن فونداسیون آماده است که در مقاومت و کیفیت آن نقش بسزایی دارد . ساختار چند وجهی قطعات برج باعث چفت و سفت شدن آنها در هم شده و از لرزش ، تکان خوردن و جابجایی آنها جلوگیری می کند . همچنین ، شکل اورلپی و درهم رفتگی قطعات برج روشنایی خود یکی از دلایل ایمن بودن این محصول است که از خستگی ها مکانیکی ، برش مقطعی در اثر بارها و تنشهای نا متقارن و سقوط احتمالی جلوگیری می کند . ضخامت ورق سازه برج نوری از قطعات پایین به بالا کاهش می یابد یعنی در قطعات پایین ضخیم تر و در قطعات بالا نازکتر خواهد بود . برج نوری(دستی-برقی) , برج نور(دستی-برقی)  با پرژكتور بخار سدیم گزینه ای بسیار مناسب  در تولید برج نوری جهت ارتفاعات مختلف برج نوری ( علی الخصوص برجهاي نوری با ارتفاعات بالای 15 متر ) است .

برج نوری 18 متری

طراحی برج نوری با الهام از فرهنگ و هنر ایرانی صورت گرفته است. الگوها و نقش‌های هنری ایرانی در طراحی معماری و نورپردازی برج به خوبی قابل مشاهده است. در هر زمان از روز و شب، با نورپردازی منحصر به فرد، برج نوری دیدنی است. این نورها به صورت خلاقانه‌ای در برج نصب شده‌اند و زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.
برج نوری

نقشه برج چیست و شامل چه آیتم‌هایی است؟ اولین مرحله پیش‌‌ از تولید سازه، طراحی نقشه بوده و شامل اندازه‌های دقیق و ریز قطعات، تعداد و انواع امکانات است. نقشه در بیشتر اوقات از سمت کارفرما برای تولید‌کننده و پیمانکار فرستاده می‌شود. نقشه‌هایی که ارسال می‌شود در برخی مواقع دارای نقص‌های فنی زیادی است. یکی از مواردی که به کارفرما هزینه بیهوده‌ای، تحمیل خواهد کرد همین طراحی غیر اصولی است. با همین توضیح مختصر حتما متوجه شده‌اید چقدر دانش فنی یک شرکت متخصص برای شما مفید خواهد بود. برج نوری LED با استفاده از پروژکتور LED SMD یا نورافکن LED نوع POWER LED روشنایی محوطه مورد نظر شما را تامین خواهد کرد. همچنین به منظور تامین روشنایی محوطه معادن، پالایشگاه ها و فضاهای باز و بزرگ و پارکینگ ها نیز، می توان از برج های روشنایی استفاده کرد و با کمک آن فضا را به قدر کفایت روشن نمود. در بسیاری از شهر های بزرگ دنیا و در کشور های دیگر از این تجهیزات و از این نوع از برج های نوری برای تزیین و زیبایی و در عین حال امنیت و روشنایی فضا های شهری استفاده می شود.

برج نوری همچنین دارای تابلوهای نمایشی هوشمندی است که در سطحی بالاتر از برج نصب شده‌اند. این تابلوها اطلاعات مختلفی را نمایش می‌دهند، شامل ساعت، دمای هوا، پیام‌های عمومی و حتی تبلیغات تجاری. این ویژگی تکنولوژیکی زیبایی و جذابیت بیشتری را به برج نوری اضافه کرده است.

برج نوری برای علاقه‌مندان به بالا رفتن به ارتفاعات، قابلیت دیدن پشت پنجره‌های شیشه‌ای را فراهم کرده است. از این پنجره‌ها می‌توان به آسمان تهران و مناظر دیدنی شهر نگاه کرد. همچنین برج دارای رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی است که به بازدیدکنندگان امکانات کاملی را در طول سفر به برج نوری ارائه می‌دهد.
برج نوری

  • به منظور تسهیل کردن فرآیند تعمیر و نگهداری برج های روشنایی هد نگهدارنده برای پروژکتورها در بالای برج قرار دارد و به صورت متحرک می باشد.
  • بعد از تمام مراحل سازه برج به وسیله جرثقیل علم می شود و بیس پلیت بر روی بولت‌ های فونداسیون، نصب و پیچ می‌شود که به وسیله تنظیم پیچ‌ها تراز خواهند شد.
  • گاهی یک برج نوری چند متری با تعداد مناسب پروژکتور می تواند روشنایی محیط های نه چندان بزرگ را به خوبی تامین کند.
  • این برج‌ها معمولاً از موادی مانند فولاد ساخته می‌شوند و به دلیل قابلیت تحمل شرایط سخت صنعتی، برای روشنایی مناطق گسترده در صنایع بزرگ به کار می‌روند.
  • این برج‌ها معمولاً با استفاده از تجهیزات مختلفی مانند ژنراتور، باتری و سیستم خنک کننده به برق متصل می‌شوند و در شب ها جهت روشنایی منطقه اطراف آن‌ها به کار می‌روند.

https://partowsazan.com/fa/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/news/12111/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/
برج نوری

در کل، برج نوری با همه ویژگی‌ها و زیبایی‌هایش، جاذبه‌ای استثنایی و استثنایی در شهر تهران است. این برج را حتماً باید دید و تجربه کرد تا از زیبایی و بزرگنمایی آن لذت ببرید.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما