امیرعبداللهیان خطاب به گوترش کاری جز برجام نمی توانیم بکنیم

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص مذاکرات هسته ای در وین و برخی مسائل مورد توجه تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در گفت وگویی گفت: مذاکرات گروه ایران در حال حاضر با سران و مقامات لازم در حال مذاکره است و سخت تلاش می کند تا به توافق برسد.

امیرعبداللهیان عدم شروع غرب را دلیلی بر تاخیر در مذاکرات دانسته و گفته است: ما دو بیانیه در مورد موضوع اعزام به خدمت ارائه کردیم؛ جریمه مهارتی و پایه. این نامه ها به دنبال برجام بود و ما هیچ درخواستی درباره برجام نداشتیم و در عین حال مسئولیتی فراتر از برجام را قبول نکردیم.

وی گفت: در مذاکرات داخلی ایران توافقاتی ارائه شده است که می تواند مبنای یک توافق پایدار باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها گفته ایم باید به دغدغه های غرب یعنی الغای کلی پرداخت.

وی افزود: در پی محکومیت خشونت در سایت کرج توسط دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اطمینان اعلام می‌کنیم که اجازه ایجاد فیلم سایت کرج را می‌دهیم.

نخست وزیر ایران گفت: ما به دنبال توافقی با حسن نیت و شروعی قوی هستیم، اما به هیچ وجه عبارت تهدید را نمی پذیریم. غربی ها باید بدانند که تهدید علیه ایران پیامدهایی دارد.

دو طرف به بحث در مورد موضوع لبنان ادامه دادند. امیرعبداللهیان در خصوص سفر آتی دبیرکل سازمان ملل متحد به لبنان گفت: ما همواره از یکپارچگی کشور، حکومتداری و عدالتخواهی لبنان حمایت کرده ایم. جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها برای کمک به لبنان حمایت می کند.

وی افزود: لازم است جامعه جهانی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه لبنان رسیدگی کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از سخنرانی وین تشکر کرد و گفت: معتقدیم شورای امنیت سازمان ملل یک سند مهم است و الگوی آن برای صلح و امنیت جهانی مفید است.

آنتونیو گوترش افزود: کار سازمان ملل درباره برجام همیشه درست و روشن بوده و ما از آن حمایت کرده ایم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و موافقت با نصب دوربین در سایت کرج، این اقدام را نشان از همکاری خوب تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست که سودمند خواهد بود. فرآیندهای اعتماد سازی

وی گفت: از همه ابزارهای سازمان ملل استفاده خواهیم کرد و هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا این مذاکرات مثمر ثمر باشد.

گوترش همچنین هدف از سفر خود به لبنان را ایجاد وحدت و همبستگی بین مردم لبنان دانست و معتقد است که مشکلات لبنان توسط مردم حل می شود.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما