چه کسی با مطالبات معلمان مخالف است؟

[ad_1]

معلمان پس از ده سال انتظار باید با تغییراتی در ساختار پرداخت مواجه شوند که به نوبه خود امنیت شغلی را برای یکی از مهمترین کشورهای کشور به ارمغان می آورد و از سوی دیگر می تواند تداوم انرژی باشد. تقویت استانداردها و کیفیت آموزش ملی اما بعد از همه مطالبات، معلمان اکنون در نیمه راه هستند و برنامه اصلی را دنبال می کنند.

به گزارش شرق، طرح درجه بندی معلمان که در اپلیکیشن هایی چون تحول آموزش و پرورش، گزارش پژوهش ملی و برنامه ریزی توسعه به آن اشاره شده است، نزدیک به یک دهه است که اتاق به اتاق دولت و دولت پیش می رود. . غیر مرتبط. اکنون همزمان با تصویب این طرح، نارضایتی فرهنگ جامعه افزایش یافته است، زیرا طرح تکمیل شده هیچ وجه اشتراکی با طرح اول ندارد. بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان باید حداقل 80 درصد حقوق معلمان مدارس دولتی را به طور مساوی دریافت کنند. اما اعلام دولت کمتر از این است. همین وضعیت باعث شد بسیاری از معلمان در بسیاری از شهرهای ایران از تهران و قم و شیراز گرفته تا یزد، ایذه، یاسوج و شوش تجمع و اعتراض کنند. معترضان از ابتدای هفته جاری یعنی شنبه 20 آذرماه از تدریس خودداری کرده و فردای آن روز تجمع کرده اند. حامیان پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

با اساتید سیاسی و ورزشی درگیر بودند

محمدرضا نیک نژاد، معلم و اقتصاددان معتقد است که این رفتار خلاف وعده های رهبری است: «این رفتارها خلاف قوانین دولت و دولت است. معلمان ما در فعالیت های ورزشی شرکت داشته اند، اتفاقاتی که معلم را تحت تأثیر قرار می دهد و نه. مستقیم به دانشجویان.ما تجربه قبلی در این لایحه داریم.محمود احمدی نژاد می خواست لایحه را لغو کند که در سال 84 و 85 همان کرسی را برد. که هیچ چیز به آن بستگی ندارد کارکنان مترو با 18 سال سابقه که حقوق آنها با احتساب لیسانس 14 میلیون تومان می باشد. اما من دارای مدرک دانشگاهی و 30 سال سابقه با حکم هشت و نیم میلیونی هستم که حدود شش میلیون است.

وی افزود: هم اکنون جلسات متوالی با مدیر کار و دارایی، معاون آموزشی و منابع انسانی رئیس جمهور و جلسات متعددی برگزار شده است، اما روحانی مانند دولت خاتمی رویکرد خود را نسبت به دولت تغییر داد. رئیس‌جمهور می‌خواهد لایحه را پس بگیرد، اما سروصدا او را متوقف کرده است.” تقریباً بخش قابل توجهی از صورتحساب باید 80٪ از همسالان خود در مدرسه باشند. اما آنها از همان بند صرف نظر کردند زیرا هر معلم را با پایین‌ترین سطح معلمان مقایسه کردند. در مدرسه. برای مثال، به معلمان مدرسه پیام دهید. «این یک لایحه نیست و نتیجه این است که همه جمع شده اند.”

سرمایه گذاری جدید شوخی با معلمان است

ابراهیم سحرخیز، رئیس سابق آموزش متوسطه و حرفه ای، بودجه جدید را شوخی با فرهنگیان دانست و گفت: آموزش و پرورش فقط آن را افزایش می دهد، بودجه 13 درصد یعنی دروغ گفتن به معلمان، 13 درصد عددی نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد. همه.سال 1999 بیش از 110 درصد بودجه دریافت کردیم اما هنوز یک سال بعد نمیتوانیم بورسیه و فارغ التحصیلی معلم را پرداخت کنیم.چگونه با اعداد و ارقام و مالی به اهداف این موسسه برسیم؟سالها مشکلاتی در این زمینه وجود داشت. در این حوزه، به ویژه در شرایطی که آموزش و پرورش در دسترس نبود. تعادل برای همیشه.”

سحرخیز همچنین با اشاره به موضوع آموزش باکیفیت گفت: تبعیض خوب، ایجاد برابری، حمایت از توزیع آموزش و ارتقای کیفیت آموزش باید از اهداف نظم و انضباط باشد، تدریس، اما این حوزه همواره درگیر پرداخت حقوق معلمان بوده است. ” بیش از ده سال است که هیچ سرانه ای برای مدارس دولتی پرداخت نشده است. در نتیجه، رهبران مجبور شدند از جیب والدین خود کمک بگیرند. اگر به جیب والدین نرسد مدارس تعطیل می شود و با رکود مواجه می شویم. مشکل اینجاست که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان انسان ساز که سرمایه گذاری آن برای دولت بهایی نیست بلکه سرمایه گذاری های آتی آن دغدغه دولت نبوده است. خط فقر در کشور ما 12 میلیون و درآمد معلمان به زور تا هفت میلیون است. “این معلم چه نیازی دارد؟”

این اعداد طبقه مورد نیاز معلمان است

محمد حبیبی، کارشناس کانون صنفی معلمان می گوید: این درخواست ها برای امروز و دیروز نیست: 9 ماه پیش که تجمع معلمان برگزار شد، این گروه فریاد زدند که دو درخواست ویژه دارند. موضوع اول رعایت طرح های رتبه بندی مربیان شغلی و دومی تراز کارکنان و مزایای بازنشستگی است. درخواستی که البته محدود به امروز و دیروز نبود و سال هاست که توسط اساتید با دولت های مختلف مطرح شده است. پس از عدم توجه به درخواست معلم، معلمان بیش از هر زمان دیگری اعتراض کردند. اعتصاب سه روزه در اولین روز هفته، شنبه و یکشنبه در مدارس برگزار شد و روز گذشته معلمان در 100 شهر ایران از ساعت 10:00 تا 12:00 تجمع کردند.

وی با اشاره به حاشیه ها گفت: «تظاهرات مسالمت آمیز بوده و اتفاق بدی رخ نداده است. تنها در یکی از اعتراضات تهران، تلفن همراه یک معلم توسط پلیس گرفته شد که پس از مصاحبه با فرمانده نیروی انتظامی پایان یافت. رهبری اعتصاب و ماموران امنیتی فعلی منطقه.

حبیبی با بیان اینکه این اعداد کمتر از نیاز معلمان است، گفت: مشکل این است که دولت اعتبارات مورد نیاز را در راستای برنامه های رتبه بندی اختصاص نداده است، رقم هدف 25 میلیون است، اما مجلس دوازده و نیم میلیون برای شش نفر صحبت می کند. ماه ها مهم تقاضا برای معلم است اینها بهترین اعداد هستند. “چون معلمان وضعیت کشور را می شناسند و فقط حداقل تعداد خود را ارائه می دهند، این تصویری که شایسته آنها نیست.” چنارانی، یکی از اعضای دولت و یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش در این جلسه حضور یافت و قول داد که امیدواریم موفق باشیم، سخنانی که تمام تلاش خود را می کند تا برنامه هایی که قبلا ذکر شد انجام شود. اختصاص بودجه کافی برای آموزش البته ثبت نشدن این لایحه نشان می دهد که خودشان هنوز با آن موافقت نکرده اند اما باید دید نتیجه چه می شود».

حبیبی معتقد است که راه حل این مشکلات نه یک رفتار امن بلکه مبارزه با فساد است: «دولت می گوید این مشکلات به دلیل مجازات است. ببینید این فقط معلمان نیستند که شکایت می کنند. کارکنان، امدادگران، رانندگان و بسیاری از اصناف دیگر به دلیل نداشتن درآمد به خیابان ها کشیده شدند. راه حل یک رفتار امن نیست، بلکه یک چالش قوی ضد فساد است.»

آیا هیئت با شورای آموزش و پرورش مخالف است؟

در آخرین ساعت دیروز خبر جدیدی به مجلس رسید. بر اساس این خبر، منادی رئیس شورای آموزش و پرورش گفت: درصد حقوق به 45 تا 75 درصد افزایش یافت که در متن گذشته 10 تا 53 درصد بوده است. به گفته وی، در ادبیات قبلی سهمیه های محدودی شامل 10 درصد برای تمامی مقاطع هیات علمی، دانشیاران و استادیاران تعیین شده بود. پیش از این از تصویب بودجه 60 هزار میلیارد دلاری برای انطباق با طرح رتبه بندی خبر داده بود. اما هرازگاهی پس از اعلام این خبر، قالیباف، سخنگوی دولت، ادعای خود را تکذیب کرد.

این مخالفت ها به حدی بوده است که برخی از پیش بینی ها اختلافات بین شورای آموزش و پرورش و هیئت امنا در ماه های اخیر تشدید شده است. به همین دلیل امیدوار است این اعلامیه از سوی قالیباف تکرار شود. همه اینها در شرایطی است که کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را در آموزش و پرورش به دنبال داشته است، به جز مشکلات بهداشتی معلمان که باید به دنبال معلمان نسل آینده کشور باشند.

توزیع جمعیت مدارس در دو سال اخیر در مواجهه با اپیدمی کرونا چشمگیر شده است. در جایی که دانش‌آموزان با استفاده از کلاس‌های پولی نتوانسته‌اند دوران سخت آموزش الکترونیکی را پشت سر بگذارند، دانش‌آموزان در مدرسه با مشکلات یادگیری زیادی روبرو هستند. . در شرایطی که معلمان به صراحت اعلام کرده اند که در صورت اجرا نشدن برنامه ها به تجمعات خود ادامه می دهند و می نشینند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما