(ویدئو) رهبر افغانستان از ترس طالبان فرش قرمز را دور خانه بچرخانید

[ad_1]

سلیم شاهین در سال ۲۰۱۷ روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن ظاهر شد، اما چهار سال بعد رهبر افغانستان از ترس طالبان مجبور شد در خانه اش در کابل بماند.

به گزارش فرارو، سلیم شاهین ویژگی های زیادی از مردی دارد که دوست دارد ظاهر شود. این فیلمساز 56 ساله در حین گفتگو خندید، با صدای بلند صحبت کرد و دستش را حرکت داد.

او درباره حضور در جشنواره فیلم کن گفت: زیباترین روز زندگی من بود. هر فرانسوی من را می شناسد، “فالکون! شاهین!” از شناختن من متعجب شدم و بعد متوجه شدم که فیلم من در سینمای فرانسه ظاهر می شود.

همانطور که خبرگزاری فرانسه در آن زمان گزارش داد، این کارگردان و بازیگر افغان پس از بررسی فیلمش مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند و دقایقی ایستادند.

اما صحنه ها مربوط به گذشته است. با وجود اینکه سلیم شاهین بازیگر مشهور افغان تهدید مستقیم طالبان را دریافت نکرد، اما او در هراس است که طالبان پس از دو دهه شورش داخلی، دوباره کنترل افغانستان را به دست گیرند.

او می گوید: می ترسم، خانه هستم، تنها کسی نیستم که آنجا قدم می زند، من سلیم شاهین هستم و 125 فیلم سینمایی در اختیار دارم.

هنگامی که طالبان در 15 اوت وارد شدند، سلیم چندین پوستر از فیلم خود را سوزاند.

او گفت که قصد دارد در ماه اوت افغانستان را ترک کند و نامش در لیست فرانسه قرار دارد. رهبر افغانستان توضیح می دهد: روز انفجار در میدان هوایی کابل، مجبور شدم کشور را ترک کنم. ما چهارمین وسیله نقلیه ای بودیم که در صورت وقوع انفجار وارد فرودگاه شدیم. ما درخواست ترک منطقه را دریافت کردیم.

این حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، در 26 اوت بیش از 100 کشته برجای گذاشت.

سلیم شاهین گفت از آن زمان تاکنون با 12 نفر از اعضای خانواده ام اینجا مانده ام. وی گفت: همه بازیگران فیلم های من در حال حاضر در فرانسه هستند. می خواهم به جایی بروم که بتوانم کار سینمایی را از سر بگیرم.

سلیم شاهین فیلم هایی را که خواسته های طالبان را برآورده نمی کند به افغانستان تقدیم می کند. او ایده های خود را از بالیوود آورد و آثاری خلق کرد که طیف وسیعی از موضوعات و ژانرها را شامل می شود، از بازیگری گرفته تا فیلم های کمدی و پلیسی. آثار او در آواز و رقص نیز غنی است.

شاهین توضیح می دهد: «فیلم های من اغلب به مسائل اجتماعی مانند خشونت علیه زنان و مواد مخدر، عدم دخالت در سیاست می پردازد.

در کابل، ذکر سلیم شاهین اغلب باعث لبخند زدن شما می شود. او برای اغراق مورد علاقه اش شناخته شده است. علاوه بر این، فیلم هایی که او ارائه کرد نه تنها برای طبقات جامعه افغانستان جذاب بود، بلکه تماشاگران در جوامع غیرنظامی و انسانی نیز کلماتی را که در این مشاغل ساخته می شد تکرار می کردند.

رهبر توضیح داد: بدون زن نمی توان در افغانستان فیلم و فیلمبرداری کرد و سلیم شاهین نمی تواند با آن مرد بمیرد.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما