دنباله دار لئونارد نزدیک ترین به زمین

[ad_1]

دنباله دار لئونارد ساعاتی پیش در نزدیکی زمین فرود آمد و اکنون به سمت خورشید می رود.

دنباله دار “لئونارد” که درخشان ترین دنباله دار سال 2021 نامیده می شود، ساعاتی پیش به نزدیک ترین دنباله دار خود در جهان رسید.

دنباله‌دار لئونارد، محققی به نام دنباله‌دار C / 2021 A 1، در ژانویه امسال توسط گرگوری لئونارد، دانشمند رصدخانه مادون قرمز کوه لیمون در آریزونا، ایالات متحده، کشف شد.

دنباله‌دار لئونارد ساعاتی پیش در فاصله 34 میلیون کیلومتری زمین قرار داشت که نزدیک‌ترین چیزی به خورشید در مدارش بود و البته با چشم غیرمسلح نیز نامرئی بود.

دنباله‌دار لئونارد دنباله‌داری است که فقط یک بار می‌بینیم، زیرا حدود 80000 سال طول می‌کشد تا به دور خورشید بچرخد.

به گزارش ناسا، ستاره «لئونارد» امروز 13 دسامبر در ساعت 6:37 صبح به وقت شرقی (15:07 به وقت ایران) جنوب شرق دوباره دیده می شود.

ناسا می گوید این صبحی است که ستاره لئونارد تا مارس 2022 در آسمان صبح از طریق دوربین بزرگ خواهد دید.

ادامه

همچنین عصر روز دوشنبه (بامداد سه شنبه به وقت ایران) ستاره «لئونارد» حدود 30 درجه بالاتر از قله غربی-غربی در ایالات متحده و حدود 30 دقیقه بعد در جنوب غربی دیده می شود.

این ستاره همچنان به سمت خورشید در حال حرکت است و در 3 ژانویه 2022 در فاصله 92 میلیون کیلومتری به حداکثر فاصله خود با خورشید خواهد رسید.

دنباله‌دار لئونارد به دلیل یخ یخی‌اش که با نزدیک‌تر شدن به خورشید گرم می‌شود، دم سبزی دارد و ابتدا غبار آبی، سپس گرد و غبار زرد یا سفید و در نهایت سبز منتشر می‌کند. وقتی دنباله دار سبز می شود به این معنی است که دنباله دار به اندازه کافی داغ است و سیانید و کربن دیاتومیک بالایی دارد و احتمال تجزیه آن بیشتر است.

این دنباله دار حتی یک حساب توییتر دارد تا ناظران بتوانند به روز بمانند.

دنباله دار لئونارد یک هدف هذلولی داشت، به این معنی که وقتی از خورشید عبور کرد، از خورشید خارج شد و دیگر هرگز توسط زمین دیده نشد. البته لئونارد همیشه در جهان خارج از منظومه شمسی نیست و دوره مداری آن حدود 80000 سال است. لئونارد آخرین بار حدود 80000 سال پیش از خورشید بازدید کرد.

دنباله‌دارهایی که قبلاً از خورشید عبور نکرده‌اند، مانند ستارگان «ابر ort» در لبه خورشید، با مواد فراری مانند دی‌اکسید کربن، نیتروژن و مونوکسید کربن پوشیده شده‌اند که در طول روز تبخیر می‌شوند. انجام دادن. این یک لحظه درخشان ایجاد می‌کند، اما با نزدیک‌تر شدن به زمین و خورشید، سرعت آن کاهش می‌یابد و دیدن آن را برای چشم غیرمسلح غیرممکن می‌کند. با این حال، دنباله‌داری مانند لئونارد که قبلاً خورشید را دیده است، به نظر می‌رسد که با نزدیک‌تر شدن می‌تواند روشنایی آن را کنترل کند.

لئونارد همچنین یک ستاره پر سرعت با حداکثر سرعت 254399 کیلومتر در ساعت یا 70.6 کیلومتر در ساعت است.

روز شنبه اعلام شد که اتفاق عجیبی برای ستاره افتاده است و او بر خلاف امید فرار می کند و به سمت خورشید می رود و قبل از خورشید می ترکد.

کوانگ یه، ستاره شناس دانشگاه مریلند که در نجوم تخصص دارد، می گوید: «این خبر خوبی نیست. این دنباله دار باید روشن تر و درخشان تر باشد. اگر مطمئن نیستیم، پس مشکلی وجود دارد، اما دلیل آن را نمی دانیم.

بر اساس آنچه از دنباله دارهای قبلی دیده اند، دانشمندان نگران این بوده اند که تغییر شکل لئونارد دنباله دار به این معنی است که یخ ممکن است آسیب ببیند. در گذشته، برخی از دنباله دارها با نزدیک شدن به خورشید منفجر و ناپدید شدند. این اولین پیش بینی ممکن برای لئونارد است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما