دادگاهی در بریتانیا می گوید که شکایت شاهزاده هری علیه دیلی میل ممکن است به دادگاه کشیده شود

لندن – یک قاضی بریتانیایی روز جمعه حکم داد که محاکمه شاهزاده هری، التون جان و پنج شخصیت عمومی دیگر که یک ناشر روزنامه را به استفاده از کارآگاهان خصوصی و دستگاه های شنود برای استراق سمع آنها متهم می کنند، باید به محاکمه کامل برود.

قاضی متیو نیکلین درخواست ناشر دیلی میل برای رد پرونده بدون جلسه استماع را رد کرد و گفت که وکلای مدافع “ضربه انتحاری” به اتهامات وارد نکرده اند.

شاکیان که شامل دیوید فرنیش شوهر جان و الیزابت هرلی و سدی فراست بازیگران زن هستند، ناشر Associated Newspapers Ltd. را به جمع آوری غیرقانونی اطلاعات از طریق نفوذ به خانه ها و اتومبیل ها، ضبط مکالمات تلفنی و استفاده از فریب برای به دست آوردن سوابق پزشکی متهم می کنند.

هری گفت که ناشر او و نزدیک ترین افراد به او را با هک کردن پست های صوتی، شنود تلفن های خانه، به دست آوردن قبض های تلفن خاص و اطلاعات پرواز دوست دختر آن زمان چلسی دیوی هدف قرار داده است.

آسوشیتدپرس قویا این اتهامات را رد کرد و از قاضی خواست تا این پرونده را رد کند. در جلسات مارس 1993، وکلای آن استدلال کردند که این دعاوی که به سال 1993 بازمی‌گردد، خیلی دیر طرح شده است و شاکیان به شواهد محرمانه مبنی بر افشای اسناد در سال 2012 برای تحقیقات عمومی در مورد تخلفات روزنامه تکیه می‌کنند. در نتیجه نشت تلفن ها پدید آمده است، متکی است. توسط News of the World هک شد که اکنون متوقف شده است.

نیکلین حکم داد که شاکیان نمی توانند به اسناد تحویل داده شده به تحقیقات استناد کنند که توسط رئیس آن، برایان لوسون، محرمانه نگه داشته شده است. گفته می شود که این اسناد شامل سوابق پرداختی به بازرسان خصوصی توسط دیلی میل و میل در روز یکشنبه است.

اما قاضی گفت که این پرونده می تواند ادامه یابد زیرا این ادعاها “چشم انداز واقعی موفقیت” دارند.

قاضی در حکمی کتبی گفت: «Associated نتوانسته است به ادعای هر یک از این شاکیان «ضربه ی ناک اوت» وارد کند.

او استدلال ناشر مبنی بر رد پرونده را رد کرد زیرا این ادعاها ظرف شش سال پس از نقض ادعایی ثبت نشده است.

قاضی گفت: “به نظر من، هر شاکی فرصت معقولی دارد تا نشان دهد که وابسته یا افرادی که انجمن مسئولیت آنها را بر عهده دارد، حقایق مربوطه را برای اثبات ادعای معتبر برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات از او پنهان کرده اند.” .

هفت شاکی که دورین لارنس، مبارز ضد نژادپرستی و سیمون هیوز، سیاستمدار سابق را نیز شامل می‌شوند، گفتند که از این حکم “راضی هستند”.

«همانطور که از ابتدا گفته‌ایم، ما ادعاهای خود را در مورد فعالیت‌های شرم‌آور و غیرقانونی که طی سال‌ها انجام شده است، از جمله بازرسان خصوصی که دستگاه‌های شنود را در خودروها و خانه‌های ما قرار داده‌اند، به تماس‌های تلفنی ما گوش می‌دهند، ارائه کرده‌ایم. فساد. در بیانیه ای از طریق نمایندگان وی آمده است: پرداخت به پلیس برای اطلاعات داخلی و دسترسی غیرقانونی به اطلاعات پزشکی ما از بیمارستان ها و اطلاعات مالی از بانک ها.

“ما قصد داریم حقیقت را در دادگاه فاش کنیم و Associated Newspapers را پاسخگو کنیم.”

آسوشیتدپرس گفت که حکم در مورد مطالب طبقه بندی شده یک “پیروزی قابل توجه” است.

“همانطور که ما همیشه روشن کرده ایم، ادعاهای نگران کننده ای که توسط شاهزاده هری و دیگران در مورد هک تلفن، شنود تلفن ثابت، سرقت و میکروفون های چسبیده مطرح می شود، بی اهمیت است و ما مشتاقانه منتظر شنیدن آنها در زمان مناسب هستیم. دادگاه.” این ناشر در بیانیه ای اعلام کرد.

این پرونده یکی از پرونده های متعددی است که هری در بریتانیا به ثبت رسانده است، او مأموریت خود را برای رام کردن مطبوعات تابلیوید بریتانیا قرار داده است. او رسانه ها را مقصر مرگ مادرش پرنسس دایانا می داند که در سال 1997 در یک تصادف رانندگی در پاریس در حالی که توسط پاپاراتزی ها تعقیب می شد جان خود را از دست داد.

هری و همسرش مگان دلیل تصمیم خود برای کناره گیری از وظایف سلطنتی در سال 2020 و نقل مکان به کالیفرنیا را دخالت مطبوعاتی عنوان کرده اند.

قاضی دادگاه جدید را برای 21 نوامبر تعیین کرد. تاریخ محاکمه ای که شاهزاده هری ممکن است در آن شهادت دهد، تعیین نشده است. او به طور غیرمنتظره ای در جلسات مارس در مورد پرونده آسوشیتدپرس شرکت کرد، اگرچه موضع گیری نکرد.

در ماه ژوئن، او اولین عضو ارشد خانواده سلطنتی بود که در بیش از یک قرن گذشته در دادگاه شهادت داد و در یک دادگاه جداگانه هک تلفن علیه ناشران دیلی میرر شهادت داد. هنوز حکمی در این مورد صادر نشده است.

هری همراه با هیو گرانت، از ناشر روزنامه سان نیز شکایت کرده است. قرار است این پرونده اوایل سال آینده رسیدگی شود.

حق چاپ © 2023 واشنگتن تایمز، LLC.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما