تختروانچی عملیات موشکی ادامه دارد

[ad_1]

تختروانچی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران به عملیات خود در حوزه راکت انداز و مسلسل ادامه خواهد داد و این سیاست شکست ناپذیر تهران است.

به گزارش سایت ریانووستی، در این بیانیه آمده است: «براساس ماده 3 ضمیمه B قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ما این عبارات را به صورت خودسرانه و تحریف شده با هدف ایجاد ارتباط نادرست بین این جمله و پرتاب مجدد تفسیر می کنیم. موشک های بالستیک ایران. ما آن را قبول نداریم.»

کارشناس ایرانی گفت: بر اساس اطلاعات دقیق و حقوقی که ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت ذکر کرده است، اعلام بمب و آتش بازی در منطقه که ایران آورده است، همگی خارج از قانون 2231 است.

تختروانچی ادامه داد: توسعه سلاح گرم یک اقدام غیرقانونی بر اساس قوانین بین المللی است که در قطعنامه 2231 منع یا منع نشده است. ما به کار بر روی آتش بازی و تاسیسات اطفای حریق ادامه خواهیم داد که برای ایمنی و یکپارچگی تجاری ما حیاتی است.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اظهارات نمایندگان ترویکای اروپایی و آمریکا مبنی بر اینکه فرصت کافی برای بازگشت به توافق هسته ای وجود ندارد، گفت: تهدیدها فایده ای نداشت.

در وین، ریانووستی به نقل از تخت روانچی نوشت که مذاکرات در وین درباره برنامه مشترک استراتژیک (برجام) برنامه هسته ای ایران می تواند از طریق گفتگو به پایان برسد نه ارعاب، تهدید و فریب.

وی توضیح داد: سخنرانی فعلی در وین نه در مورد اتهام است، نه در مورد جعل، نه در مورد تهدید و ارعاب، نه در مورد خشونت یا اعمال. این میتونه انجام بشه، این شدنیه، این امکان پذیره. کامل. “

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین گفت که تهران هیچ تغییری ایجاد نکرده و درباره وضعیت وین صحبت نکرده است.

“اما این [بازیابی برجام]تنها در صورتی می توان به آن دست یافت که همه چیزهای ضروری در دنیای واقعی برآورده شوند. هیچ اشتباهی نکن؛ ما هیچ پیش شرط یا شرط جدیدی نمی گذاریم. ما در مورد همان چیزی صحبت می کنیم که شامل آن می شود. برجام و قطعنامه 2231، همان اتفاقاتی که اساس برجام را تشکیل داد و همان اتفاقاتی که منجر به یکپارچگی برجام شد.

او گفت «توافق هسته‌ای برای ایران بدون دستیابی به وضعیت موجود بی‌فایده است». “نه، نه کمتر.”

این کارشناس ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: «هر گونه تلاش برای ربط دادن استفاده از برجام به مسائل خلاف قانون اساسی یا توسعه یا گسترش محتوای آن غیرمنطقی و نادرست است.»

در جلسه شورای امنیت، چند تن از اعضای شورای امنیت درخواست کردند که علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، بر پایبندی ایران به «اقدامات مورد نیاز برجام» و ترویکای اروپایی علیه ایران نظارت کند.

دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم های دولت جدید ایران روز دوشنبه 7 آذرماه با افتتاح نشست کمیته مشترک برجام آغاز شد. در 31 دسامبر، نماينده ايران به رهبري «علي باقري» رهبر مذاكرات هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران دو سند در خصوص عقب‌نشيني، مجازات و مشكل هسته‌اي را به جهان خارج ارائه كرد.

به دنبال درخواست اروپا برای رایزنی با پایتخت، یک جاروبرقی در این مجمع ساخته شد و بحث ها از روز پنجشنبه (8 دسامبر) برای نشست افتتاحیه کنفرانس مشترک که در وین نیز در حال برگزاری است، از سر گرفته شد. روز یکشنبه جلسه کمیته سوم کارشناسان مدیریت در هتل کوبورگ برگزار شد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما