به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران توسط برخی از مدل های سیستم عامل Android & Zomit بهبود یافته است

[ad_1]

گزارش جدید محققان کالج ترینیتی دوبلین به بررسی طراحی سیستم عامل اندروید گوگل پرداخته که توسط شرکت هایی مانند سامسونگ ، هواوی و شیائومی توسعه یافته است. محققان دریافتند که حتی زمانی که دستگاه در “پیکربندی کوچک” و تلفن روی دسکتاپ بود ، رایانه اندرویدی “داده های حیاتی” را برای توسعه دهندگان و سایر شرکت هایی با برنامه های قبلی مانند فیس بوک ارائه می کرد. گوگل ، لینکدین و مایکروسافت.

به گزارش VonArna ، برنامه “پیش پیکربندی” سیستم محصولی است که از زمان خرید در تلفن همراه بوده و قابل حذف نیست. حقیقت ترسناک در مورد این برنامه ها این است که حتی اگر یکی از آنها را انجام نداده اید ، آنها همچنان می توانند داده های شما را به شرکت های مادر و بسیاری از شرکت های شخص ثالث ارسال کنند. متأسفانه هیچ راهی برای محدود کردن انتشار این اطلاعات وجود ندارد.

مقالات مرتبط:

محققان نشان داده اند که چگونه تلفن های Android می توانند اطلاعات شخصی خود را افشا کنند. این افراد بر داده های ارسال شده توسط سیستم عامل اندروید ، از جمله برنامه های پیش از سیستم نظارت می کنند. این مطالعه وضعیتی را پیش بینی می کند که صاحب دستگاه به تلفن خود اجازه نمی دهد اطلاعات را به اشتراک بگذارد ، اما تلفن هوشمند از تنظیمات اولیه برای چیز دیگری استفاده می کند. این گروه نقشه بصری داده های ذخیره شده توسط هر نوع سیستم عامل Android را منتشر کرده است.

در زیر ، می توانید خلاصه ای از محتویات داده های مجموعه از هر نسخه سیستم عامل Android را بیابید:

یک فایل گزارش از داده های ذخیره شده توسط هر سیستم عامل

هر شرکتی که سیستم عامل اندروید آن تحقیق کرده است ، اطلاعاتی را منتشر کرده است که می تواند برای شناسایی یک تلفن خاص استفاده شود. از این اطلاعات می توانیم در مورد IMEI ویژه تلفن بگوییم.

گوگل داده های زیادی را از دستگاه های مختلف جمع آوری می کند. در تلفن های همراه سامسونگ مورد استفاده در این مطالعه ، داده های Google به سرورهای سامسونگ ارسال شد و بسیاری از برنامه های سامسونگ از Google Analytics برای جمع آوری داده ها استفاده کردند. سرانجام ، در طول فرایند ، داده های تلفن به سرورهای مایکروسافت ارسال می شود. به طور مشابه ، تلفن شیائومی مورد استفاده در این مطالعه Google ID خود را به سرورهای شیائومی ارسال می کند.

این گزارش همچنین اشاره می کند که چگونه برنامه های سیستمی می توانند به اطلاعات خاصی در مورد نحوه استفاده از برنامه ها ، از جمله برنامه های مورد استفاده و مدت زمان کار با آنها دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال ، صفحه کلید پیش فرض گوشی های هواوی Microsoft Swiftkey است. اطلاعاتی مانند مدت زمان باز بودن صفحه کلید در یک برنامه یا میزان استفاده از آن به سرورهای مایکروسافت منتقل می شود.

برخی از سیستم عامل های اندروید نیز لیستی از برنامه های نصب شده بر روی تلفن را شامل می شوند. اگرچه این به اندازه ردیابی استفاده از یک برنامه نامطلوب مفید نیست ، اما این اطلاعات برای یافتن کاربران راضی ، اطلاعات مفید برای شرکت های تبلیغاتی مفید است. اگر چندین مارک ورزشی ، محصولات یا مواد غذایی در لیست وجود دارد ، تبلیغ کنندگان می دانند چه چیزی را تبلیغ کنند تا آن کاربر در موقعیت بهتری قرار گیرد.

مسائل ایمنی اندروید

گوگل اخیراً محدودیت هایی برای ذخیره داده ها اضافه کرده است ، اما این محدودیت ها فقط به جز برنامه های استاندارد در برنامه های Play Store اعمال می شود. در این گزارش آمده است:

هنگامی که اطلاعات مجموعه به داده های شخصی آن پیوند داده شود ، هویت مالک آن مشخص یا برآورد می شود. یکی از راه هایی که این اتفاق می افتد استفاده از داده های تاریخی بر روی دستگاه است. مطالعات متعدد نشان داده است که از داده های زمان گذر می توان برای شناسایی کاربران استفاده کرد.

برخی از برنامه های Android و برنامه های شخص ثالث توسعه یافته توسط Google و Microsoft تعاملات کاربران را ثبت می کنند. برخی از این تصمیمات برای توسعه دهندگان ضروری است تا به سرعت مشکلات مربوط به برنامه های خود را شناسایی کنند. با این حال ، جمع آوری این اطلاعات می تواند یک مسئله ایمنی مهم باشد.

در مورد جمع آوری داده های کاربران از شرکت های مختلف چه احساسی دارید؟

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

پاربرگ سایت

تماس با ما