برجام در خان هفتم چه باید کرد؟

[ad_1]

روآرو- گزارش های خبری 48 ساعت گذشته حاکی از آن است که مذاکرات هسته ای وین به مرحله نهایی رسیده است. اواخر عصر جمعه، کارشناسان ممنوعیت سخنرانی را برای «بازگشت به شهر و دریافت دستورالعمل از مقامات دولتی» اعلام کردند.

برجام در خان هفتم;  چه باید کرد؟همه نشانه های رستاخیز برجام
علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل است مصاحبه با فرارو وی با اشاره به اینکه همه نشانه ها حاکی از آن است که توافق خوبی در سخنرانی وین حاصل شده است، گفت: او گفت: از این بیانیه خرسند هستم، زیرا همیشه برای برجام سختی می آوردم و سخنان رابرت مالی را بیان کرد. . از سوی دیگر و انریکه مورا همگی گزارش دادند که مذاکرات به جایی رسیده است که دو طرف برای گفتگوهای سیاسی به شهر بازگشته اند.

وی افزود: بنابراین نشانه‌هایی در گفت‌وگو باز شده و می‌توان گفت راهی در حال طی شدن است که می‌تواند به احیای برجام ختم شود، از سوی دیگر باید توجه داشت. ایران و آمریکا شرایطی هستند که خود را چاره ای جز توافق نمی بینند.در این موارد شهرت رئیس جمهور جو بایدن به پایین ترین حد خود یعنی 32 درصد رسید که برای بایدن بد تلقی می شود.

بیگدلی گفت: برای دموکرات ها که کمتر از یک سال فرصت دارند به پای صندوق های رای بروند، این صدای زنگ به صدا در می آید، بنابراین به دنبال گرفتن برگ برنده از برجام هستند. کردن. از سوی دیگر، با توجه به بحران اقتصادی که در دو سال اخیر در کشور ما رخ داده، ایران با شرایط بسیار سختی مواجه شده است، بنابراین هیچ راهی برای بهبود سایر اقتصادها وجود ندارد، مواردی غیر از تعلیق.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که چه نوع قراردادی توسط طرفین امضا خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه طرفین به طور موقت توافق را رد می کنند، باید توافق را تکمیل کنند که این کار را بسیار دشوار می کند، زیرا اگر ایران مجبور به پایبندی به توافقنامه 2015 باشد، باید افزایش های خود را از 60 و 20 درصد به 3.67 درصد کاهش دهد و آن را کنار بگذارد.سانتریفیوژهای IR6 در سایت کرج، زیرا ایران استفاده از سانتریفیوژهای برجام IR1 را تایید کرده است.

وی افزود: آمریکا نیز گفته است که ایران باید تمامی تاسیسات هسته ای خود را از کشور خارج کند و کارشناسان آژانس نیز مانند گذشته با توجه به هزینه های ایران به شدت تحت نظر باشند و سطح حمایت و توسعه افزایش یافته است. نیاز به یک راه حل دشوار، از جمله تعهد ایالات متحده، برای لغو همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، و بازگشت به سال 2015، بنابراین هر دو طرف باید بسیار دقیق تصمیم بگیرند.

برجام در خان هفتم;  چه باید کرد؟احتمال انقباض کم است
فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین المللی است مصاحبه با فرارو وی با بیان اینکه اکنون از احیای برجام خوشحال نیستم، گفت: تمام این سال ادامه دارد و با وجود اینکه برجام در سال 2015 امضا شد، اما پس از آن شاهد لغو توافق هسته ای از سوی ترامپ هستیم. بازگشت به صفر

وی افزود: در یک سال پس از روی کار آمدن بایدن، بحث ها در زمان روحانی و روسای جمهور ادامه داشته است، اما هر بار مذاکرات به نقطه حساسی رسیده است. اتفاقی که افتاده همه چیز را خطرناک کرده است. رویداد غیرمنتظره باعث می شود فرم یک بار برگردد.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: معتقدم مذاکرات همچنان بد پیش خواهد رفت و نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد، زیرا دو طرف به دلیل اختلافات عمیقی که دارند نمی توانند به توافق متن عادی برسند.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

پاربرگ سایت

تماس با ما