بازماندگان کرونا معمولا یک سال پس از ابتلا به یک بیماری جدی می میرند

[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که با مصرف بیش از حد کووید-۱۹ زندگی می‌کنند، اغلب بهای سنگینی برای آن می‌پردازند. طبق تحقیقات، احتمال مرگ افراد مبتلا به بیماری کرونا بعد از 12 ماه بیش از دو برابر بیشتر از افراد مبتلا به نقص کروناست. علاوه بر این، مشخص شد که این پدیده در افراد زیر 65 سال بیشتر دیده می شود.

دانشمندان می گویند برای تعیین نتیجه به تحقیقات بیشتری نیاز است. با این حال، مطالعات کنونی نشان داده است که علائم این بیماری حتی پس از پاکسازی کامل بدن در انسان قابل مشاهده است و اکثر افراد در بیمارستان نیز به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد.

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا تابستان امسال مقاله‌ای منتشر کردند که نشان می‌دهد افرادی که در بیمارستان بستری و نجات یافته‌اند، پس از شش ماه بهبودی، بیشتر خوانده می‌شوند. همچنین مشخص شده است که این امر در افرادی که بیماری شدیدتری دارند شایع تر است.

در این مرکز بهداشتی درمانی حدود 14 هزار بیمار تحت مراقبت قرار می گیرند که از این تعداد 178 بیمار وخیم، 246 نفر بیمار مزمن و مابقی به دلایل مختلف از نظر بیماری های قلبی و دیگر غربالگری می شوند. عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز در این مطالعه تعیین شد.

این مطالعه نشان داد افرادی که از یک بیماری بزرگ قرنیه جان سالم به در برده بودند، 2.5 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ پس از 12 ماه که معاینه عروق کرونر آنها منفی بود، بودند. بیش از 52 درصد از افراد مبتلا به یک بیماری جدی هر سال می میرند. با این حال، هیچ خطری برای افرادی که وزن آنها کم یا طبیعی است گزارش نشده است.

این نتایج نشان می دهد که خطر ابتلا به کووید-19 به مرحله اولیه محدود نمی شود و ممکن است انسان های بعدی را تحت تأثیر قرار دهد.

حدود 20 درصد از مرگ و میرها پس از عفونت به دلیل مشکلاتی در سیستم تنفسی یا قلبی عروقی آنها است که بیماری کرونا باعث آسیب آنها می شود. با این حال، تمام علائم عفونت شدید Quid-19 به دلیل ضعف سیستم ایمنی است.

اگرچه این مرگ و میرها ارتباط مستقیمی با کووید-19 ندارند، اما این داده ها نشان می دهد که سمیت و استرس تشدید شده توسط این بیماری تأثیر قابل توجهی بر این مزایا داشته است. علاوه بر این، افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض بیماری جدی هستند، اما در این مطالعه و با موارد گزارش شده، میزان مرگ و میر در افراد زیر 65. 65 سال بیشتر بود.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.