انتخاب ژنتیکی از طریق اصلاح ژنتیکی حیوانات را از بدبختی نجات می دهد & Zomit

[ad_1]

دانشمندان از مهندسی ژنتیک برای تولید تنها فرزندان نر یا ماده در موش استفاده کرده اند. تکنیک آنها می تواند از مرگ صدها هزار موش صحرایی که جنسیت آنها الزامات علم را برآورده نمی کند جلوگیری کند. این روش همچنین می تواند از کشتن میلیون ها جوجه که به دلیل عدم تخم گذاری باعث مرگ آنها می شود جلوگیری کند.

دولت بریتانیا در حال بررسی اجازه استفاده از بذرهای اصلاح شده برای استفاده در صنعت دامداری انگلستان است. فن آوری های جدید که در مجله Nature Communications توضیح داده شده است، ژن های دخیل در رشد جنین را غیرفعال می کند. این سیستم ها را می توان برای تولید جنین نر یا ماده در مراحل اولیه رشد (از 16 تا 32 مرحله سلولی) توسعه داد.

موش

در یک مطالعه جدید، موش ها برای تولید فرزندان نر یا ماده پرورش داده شدند

دانشمندان بر این باورند که روش آنها ممکن است برای حیوانات مزرعه نیز به خوبی کار کند. آنها در حال مذاکره با رسلین، یکی از پیشگامان ژن درمانی در گاو، برای انجام تحقیقات تجربی هستند. دکتر پیتر الیس دانشگاه کنت در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که اگر بتوان از مزایای مرحله آزمایشی به صورت تجاری استفاده کرد، می تواند پیامدهای جدی برای سلامت حیوانات داشته باشد. و افرود:

سالانه بین 4 تا 6 میلیارد مرغ در صنعت جهانی طیور ذبح می شود. ما می‌توانیم بدنی ایجاد کنیم که در آن تخم‌ها به جای جوجه‌هایی که پس از تولد کشته می‌شوند، گذاشته شوند، یعنی زمانی که آنها مغز دارند و احتمال شنیدن اوباش بیشتر است. اما اجازه ندهید مرغ از آنها بیرون بیاید.

جوجه

به گزارش Compassion in World Farming، سالانه میلیون ها خروس در بریتانیا کشته می شوند

در وهله اول، تکنیک های جدید می تواند تعداد موش های کشته شده را کاهش دهد. زیرا آزمایشات خاص نیاز به مرد یا زن دارد. دکتر جیمز ترنر موسسه فرانسیس کریک در لندن 25000 مقاله تحقیقاتی را در پنج سال گذشته مشاهده کرده است که فقط به موش های نر یا ماده نیاز داشتند. او می گوید:

تعداد موش های مورد استفاده در هر مورد متفاوت است. اما مجموع استفاده از موش های ساده به صدها هزار می رسد. این می تواند پیامدهای فوری و مفیدی از تحقیقات تجربی داشته باشد.

دروس مرتبط با:

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، قانونی که اجازه اصلاح ژنتیکی حیوانات مزرعه را می دهد، باید به سلامت حیوانات نیز توجه شود. پیتر استیونسونیک نویسنده پرکار، عموماً در مورد درمان ژنتیک محتاط است. زیرا اعتقاد بر این است که می توان از این وسایل برای تقویت اقتصاد و دامداری استفاده کرد; اما او در مورد قدردانی از پتانسیل استفاده از این روش برای انتخاب گرایش جنسی جوجه ها صحبت کرد. او می گوید:

ما از استفاده از آن برای بهبود سلامت حیوانات حمایت می کنیم. مانند اطمینان از اینکه جوجه ها فقط مرغ تولید می کنند. زیرا از کشتار سالانه میلیون ها مردی که جوجه نمی خواهند در انگلیس جلوگیری می کند.

بارنی رید RSPCA (موسسه خیریه رفاه حیوانات بریتانیا) می گوید قوانین مربوط به این فناوری باید به دقت تعریف شوند. دکتر. الیس همچنین می گوید:

یک تمرین در کشاورزی مستلزم یک بحث عمومی عمومی و تغییر در سیاست است. از نظر علمی، در چند سال آینده باید کارهای زیادی انجام شود. نیاز به تحقیق بیشتر؛ ابتدا برای توسعه تجهیزات ژن درمانی برای انواع مختلف و سپس سنجش ایمنی و کارایی آنها.

مسیر

حیوانات نر یا ماده توسط کروموزوم های جنسی تعیین می شوند. زنان دارای یک جفت کروموزوم X هستند که از یک مادر و دیگری از پدر به ارث می رسد. اما مردان یک کروموزوم X دارند که از مادرشان به ارث برده اند و یک کروموزوم Y که از پدرشان به ارث رسیده است.

ژن انتخاب های جنسیتی را تصحیح می کند

دانشمندان توانسته اند با غیرفعال کردن یک ژن خاص از رشد جنین XX یا XY در موش جلوگیری کنند و در نتیجه رشد جنین در همان مراحل اولیه متوقف شده است. یعنی زمانی که حدود 16 تا 32 سلول دارند. آنها توانستند با وارد کردن نیمی از مولکول Crispr-Cas9 در DNA مادر و در نتیجه یک ژن ضعیف و نیمی به کروموزوم پدر X یا Y (بسته به نیاز جنسی) یک مرد را انتخاب کنند.

دانه‌ها تنها در صورتی غیرفعال می‌شوند که هر دو قطعه Crispr-Cas9 وجود داشته باشد. اگر نیمی از پدر، مولکول را روی کروموزوم Y ثابت کند، وقتی با DNA مادر ترکیب شود، که حاوی نیمی دیگر از مولکول ویرایش است، جنین نر حاصل که حاوی کروموزوم های XY است، دو قسمت از یک مولکول را غیرفعال می کند. جنین محافظت می کند. با این حال، تمام جنین های ماده ای که از پدرشان بهره ای نمی برند، رشد خواهند کرد. در تمام فرزندان پسر، نیمی از Crispr-Cas9 در کروموزوم پدر X قرار می گیرد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما