کاهش بیماری قلبی در ایران

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اداره ملی کرونا هنگام صحبت از لزوم کنترل مرزها و پایش ویروس جدید کرونا که به اروپا سرایت کرده است، از کاهش کووید ۱۹ در کشور نیز خبر داد.

دکتر. علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در این جلسه وضعیت ایران و جهان به ویژه وضعیت بیماری انگلیسی که در اروپا شیوع پیدا کرده و شروع شده است بررسی می شود. موج ترس در اروپا «ما بررسی کرده ایم.

وی افزود: این ویروس یک ویروس تنفسی است و می تواند به هر کشوری سرایت کند و همچنان در حال دریافت اطلاعاتی مبنی بر کشف این ویروس در ترکیه هستیم. بنابراین باید در کنترل مرزهای جوی، دریایی و زمینی دقت بیشتری داشته باشیم. اما در هر صورت، چه جهش بیماری خارجی باشد و چه جهش داخلی، باید روال را رعایت کنیم، در تجمع شرکت نکنیم، ماسک نزنیم و در انظار عمومی بیرون نرویم. زیرا وابستگی ها و گردهمایی های حزبی می تواند منجر به شیوع جدی شود. با وجود اینکه ما بارها و بارها را پشت سر گذاشته ایم و هنوز هم در حال تجربه آن هستیم، مردم و رهبران به این موضوعات توجه زیادی دارند.

86 درصد از مصونیت کرونا پیروی کردند

کاهش این بیماری در کشور

وی افزود: هزینه رعایت استاندارد ملی به بیش از 86 درصد رسیده است و این یعنی به این سبک زندگی که تنها راه حل بیماری کرونا است، روی آورده ایم. خوشبختانه، این بیماری در سطح کشور کاهش یافته است، با پذیرش تقریباً یک ماهه در بیمارستان و تعداد مرگ و میر کمتر از یک سوم کمتر از پنج هفته پیش، و این اطلاعات بسیار خوبی است که نتیجه علاقه عمومی است.

سومین نقطه مرتفع، کرونا در مازندران و چهارمین شهر بزرگ استان است

رییسی سومین و آخرین شیوع این بیماری را در استان مازندران آغاز کرد و گفت: به این ترتیب اکثر شهرستان های استان درگیر شدند. 4 شهر قرمز رنگ در کشور داریم که استان های مازندران، سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر هنوز قرمز هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی

18 شهر نارنجی در استان مازندران

وی افزود: خوشبختانه 401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی داریم که حدود 15 تا 18 شهر نارنجی در استان مازندران است. شهرستان لاهیجان در استان گیلان همچنان نیازمند توجه بیشتر است و هر شهرستان استان مازندران نیازمند توجه بیشتری است و امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم این موج را مدیریت کنیم.

عادی سازی جزئی خطرناک است

معاون بهداشت گفت: با توجه به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد باید به این نکته توجه داشت که بی توجهی، تغییر و عادی شدن آن خطرناک است و می تواند شرایط را تغییر دهد. این ویروس مسری است و اگر کنترل نشود ممکن است در موج بعدی گرفتار شویم.

وی گفت: باید علاوه بر تشکر از مردم، کارکنان و بهورزان، قدردان بنگاه‌ها و سازمان‌هایی بود که در مواجهه با مشکلات مالی همراه ما هستند. بنابراین، همه ما باید اطمینان حاصل کنیم که شهرهای زرد رنگ تغییر نکنند و محدودیت های شغلی برنگردد. اگر کافی نباشد، موج بعدی بیماری را در فوریه یا مارس نخواهیم دید.

وی در خاتمه با بیان اینکه طرح شهید حجاسم سلیمانی با قدرت کامل شد، گفت: همکاری خوب آغازگر سازمان های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و … است و خوب کار می کنند و این حرکت بزرگ ملی است. کمپین ضد سرطان می تواند در مدیریت و بهبود وضعیت موجود موثر عمل کند و اخبار بیشتری را به همراه داشته باشد که نتایج این کار هفته آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما