روآرو- درگیری پلیس و شرکت خودروسازی بر سر کیفیت خودروی داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز شدن ایربگ ها همچنان ادامه داشت. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره تصادف بهبهان و باز نکردن کیسه هوای خودرو گفت: اکثر خودروهای تصادف چمدان داشتند اما در این شرایط با هم برخورد کردند. همچنین عدم آسیب رساندن به ال 90 از جلو باعث از کار افتادن کیسه هوای آن ها شده است. 11 دستگاه به دلیل سال ها ساخت فاقد ایربگ بودند.» در این حادثه 8 محصول سایپا دارای ایربگ بودند که به دلیل عملکرد بعدی از کار افتاد. تصادف می کند.”
به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بوده اند، اما در این تصادف از پشت تصادف کرده اند و به همین دلیل ایربگ ها قابل باز شدن نیستند. بله، طبق قانون اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر است، ایربگ آنها باز نمی شود “بعضی از خودروهای تصادف پس از تصادف خاموش شدند و یکی از آنها ایربگ کار نکرد.”
سرهنگ در واکنش به اظهارات نعمت بخش عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: مشکلات دلیل باز نشدن ایربگ است خوب منطقی است که وقتی ماشینی با ماشینی برخورد می کند ماشین دیگری از جلو با آن تصادف می کند. “یعنی 60 ماشین تصادف کرد و کیسه هوا باز نشد، چون همه آنها از عقب آسیب دیده بودند؟”
جهانی افزود: امید است با عدم پاسخ منفی و نامناسب و عدم سردرگمی مردم با چنین رفتاری، همه ما در حین انجام ماموریت خود یعنی رساندن آن به ایمنی، درمان و ارتقای ایمنی و بهبود طراحی خودرو در منزل را مد نظر قرار دهیم. از بسیاری از مردم.”
امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو مصاحبه با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت اتوماسیون خانگی تنها بر یک موضوع تاثیر نمی گذارد، گفت: عملکرد فرآیندی است که از یک جا و در یک جا شروع می شود. نکته اصلی این است که بنابراین از زمانی که ماده اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند بازرسی کیفی آغاز می شود که در این صورت باید توجه داشت که ماده اولیه مورد استفاده در ساخت لوازم جانبی خودرو باید خوب باشد.
وی افزود: متأسفانه در این زمینه متوجه میشویم که کمترین و ارزانترین تجهیزات را شرکتها و خودروسازان استفاده میکنند، بنابراین بخشی از مشکل، تجهیزات ضعیف است که به عنوان مثال، کیسههای هوا به موقع خودروها را به همراه دارد. انجام نده. در این خصوص تولیدکنندگان ایربگ هایی که برای خودروسازان طراحی شده اند، مسئولیت کار نکردن ایربگ ها در هنگام تصادف را بر عهده خواهند داشت.
امینی گفت: از سوی دیگر مشکل استفاده از محصولات معیوب تنها در صنعت خودرو نیست، بلکه بازیابی صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه ای با استفاده از سموم و حشره کش هایی که از کشور چین به وجود می آید نیز می باشد. خیلی خوب نیست، بسیاری از محصولات در چین که خوب نیستند باعث چنین مشکلاتی می شوند.
استاد بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از خلأهای ایمنی صنعت خودرو، بحث کنترل کیفیت و بازرسی محصول است که در ساختار صنعت خودرو و محصولات آن لحاظ نشده است. به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که همانطور که می بینید به مادر توصیه می کنم نفس نفس نزند زنجیر ماشین بدی ایجاد می کند و تنها یک سازمان یا شرکت را می توان در این امر مقصر دانست.
وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروی ویژه برای توسعه لوازم جانبی خودروهای خانگی بسیار حائز اهمیت است، افزود: متأسفانه خودروسازان نتوانسته اند در این مورد حق داشته باشند و با وجود اینکه افراد زیادی توانمند هستند، اما این نیرو است. مردم اصلا مهارت لازم را ندارند، از طرفی می توان گفت حتی شرکت ها نیز خودرو در مونتاژ کار خوب عمل نکردند، به دلیل تصادف در بهبهان، خودرو مونتاژ نیز آسیب زیادی دید. بنابراین کیفیت ساخت این نوع خودروها حتی اگر CKD خارجی تشکیل شده و در آن جمع شود نمی تواند بالا باشد، اگر قدرت خاصی در شرکت داشته باشیم، چنین مشکلاتی برای همه شرکت های خودروسازی پیش نخواهد آمد.
این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از موضوعاتی است که منجر به توسعه ضعیف محصول می شود. با توجه به انحصاری که بین دو شرکت بزرگ کشور وجود دارد، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مصرف کنندگان و افزایش سهم بازار، محصولات خوبی بسازند، حالا تا زمانی که صنعت خودرو، بازار انحصار تجارت دارند. اگر انحصار شرکت های ایران خودرو و سایپا بود، برای حفظ جان و صاحبان خودرو تصمیمات لازم را برای تولید خودروهای خوب نمی گرفتند.
مقدمه امینی: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت مداوم دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بدون دانش و تجربه در این صنعت به قدرت می رسند، لازم است شرکت های خودروسازی به مالکیت دولت های خارجی در آمده اند. و با به کار انداختن تجربه، دولت تصمیم گرفته که توسط دولت پیشرو در صنعت خودرو شود که نتیجه آن امروز می بینید که رهبران نیز با تغییر در دولت تغییر کرده اند، از جمله این وضعیت، امنیت نمی بینیم. مدیریت در شرکت های خودروسازی .
وی افزود: این زمانی است که دولت شرکت خودروسازی را به حال خود رها کرد، زیرا به دلیل کاهش قیمت هایی که مدیران دولت به شرکت های خودروسازی بدهکار بودند، امروز دولت نمی تواند پایین بیاید، یقه های دست ساز و خودروسازی، زیرا در دولت های مختلف با.. که منجر به این می شود که سازمان های خودروسازان یا در داخل، نمایندگان مجلس درخواست ساخت و سازهای دولتی برای حوزه های انتخابیه خود کنند، در حالی که چنین ساخت و سازهایی بی معنی است.
امینی اذعان داشت: این اقدام هزینههای بیشتری را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت و خودروسازان بهجای استفاده از منابع خود در تحقیق و توسعه برای بهبود، تا زمانی که قصد کنترل صنعت خودرو را داشته باشند، برای اهداف دیگری استفاده خواهند کرد. بله، مشکلات از بین نمی روند، از بین می روند.
وی با اشاره به ویژگیهای خودرو گفت: رئیسجمهوری که در جایگاه شرکت خودروسازی مینشیند باید قوی، مستقل، توانا، مسئولیتپذیر و در عین حال زیر بار حرفها باشد. رهبر نباید برود زیرا شرایطی که امروز صنعت خودرو با آن مواجه است بخشی از کار کارگران نالایق و ناکارآمد است. اما قوه قضائیه و دولت از جمله دولت نقش خود را در تأثیرگذاری بر عملکرد مدیران شرکتهای خودروسازی انجام ندادهاند که باعث شده همه از بدکاری در خانه صحبت کنند. ماشین.