ویکی پدیا اولین نسخه NFT خود را به حراج گذاشت تات

[ad_1]

جیمی ولز، یکی از بنیانگذاران ویکی‌پدیا، اولین نسخه این فرهنگ لغت رایگان را با نام NFT به حراج گذاشته است. فروشگاه کریستیز علاوه بر اینکه نتوانست این نماد را جایگزین کند، کالایی را که ولز برای ایجاد ویکی‌پدیا از آن استفاده کرد را در 12 روز فروخت.

یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا می گوید که از 12 تا 24 دسامبر، NFT اولین نسخه ویکی پدیا و Strawberry iMac خود را به حراج خواهد گذاشت. درآمد حاصل از این مسابقه به خیریه و شبکه اجتماعی WT.Social اهدا خواهد شد که ولز در سال 2019 افتتاح می کند.

ویرایش اول ویکی پدیا

توکن غیر قابل تعویض ویکی پدیا یکی از اولین نسخه های این فرهنگ لغت است که در ژانویه 2001 راه اندازی شد. ولز گفت: “آنچه در NFT می بینید مانند ویکی پدیا است که در اوایل انتشار آن را دوست داشتید.” این صفحه برای عموم در سایت کشیده شد و مانند خود ویکی‌پدیا، هر کسی می‌توانست آن را ویرایش کند، اما تغییرات پس از پنج دقیقه ناپدید شد.

آی مک توت فرنگی

خریدار این NFT این وب سایت را از طریق یک قرارداد هوشمند نوشته شده در بلاک چین اتریوم مدیریت خواهد کرد. خریدار می تواند زمان از سرگیری تغییرات را تغییر دهد و می تواند بر توانایی ویرایش یا دسترسی به صفحه تأثیر بگذارد. اگر مشتری از کنترل صفحه امتناع کند، ولز کنترل را در دست خواهد گرفت.

اگرچه ولز می‌توانست به راحتی اولین کسی باشد که طبق معمول در ویکی‌پدیا فروش داشته است، او گفت که از ایده عموم خوشش می‌آید، اما شناسایی اعضای توکن‌ها امکان‌پذیر نیست. با این حال، بنیانگذار ویکی‌پدیا در گذشته با دنیای ارزهای دیجیتال مخالف بوده است. بنیاد ویکی‌مدیا از بیت‌کوین بودجه دریافت می‌کند، اما ولز می‌گوید پول دریافتی از این روش قابل توجه نیست.

جیمی ولز معتقد است NFT می تواند برای هنرمندان درآمد ایجاد کند. او از میم هایی یاد می کند که به عنوان NFT فروخته می شوند و حتی اگر زندگی آنها مختل نشود، به سازندگان آنها اجازه می دهند شهرتی به دست آورند که عمدتاً دانش حقوقی است. راه را برای تکمیل آنها نداده اند.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما