وضعیت ما در تجارت ایران پس از پایان مذاکرات وین

[ad_1]

روآرو– امروز مذاکرات احیای برجام به روز پایانی خود رسیده است و به زودی وضعیت توافق هسته ای مشخص می شود، هر منفعتی از این امر مستقیماً بر تجارت و معیشت ایران تأثیر می گذارد. مردم.

به گزارش فرارو، مرتضی افقه، کارشناس مسائل مالی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، گفت: اقتصاد ایران با مشکلات زیادی مواجه است. روآرو وی گفت: در حالی که برخی معتقدند با ورود حصر پول ایران به کشورهایی مانند عراق و کره جنوبی، اقتصاد ایران می تواند تا سالیان متمادی رشد اقتصادی 8 درصدی را ثبت کند، به نظر من این کافی نیست، اما برخی دیگر. باید تدابیری اتخاذ شود تا به آینده این صنعت امیدوار شود.

وی افزود: برخی برآوردها حاکی از آن است که با احیای برجام، رقمی حدود 400 میلیارد دلار وارد کشور می شود، اما این رقم تنها می تواند به طور موقت از منفی شدن تجارت جلوگیری کند، در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که در دراز مدت اقتصاد بهبود یابد. در چهار سال گذشته، اقتصاد ایران همواره با تحریم‌ها مواجه بوده است، اما طی سال‌های متمادی هیچ وضعیتی به اندازه آنچه امروز اتفاق می‌افتد نبوده است، بنابراین مشکلات را باید در جای دیگری بررسی کرد.

افقه با بیان اینکه برخی فکر می کنند اقتصاد فقط می تواند در پول و سرمایه صرفه جویی کند، گفت: اقتصاد ایران در سال 94 و 95 سرمایه های به وجود آمده را می پذیرد. در حال حاضر بزرگترین مشکل اقتصاد ایران، سیاست کنترل اقتصاد کشور است.

وضعیت ما در تجارت ایران پس از پایان مذاکرات ویناقتصاد ملی پس از مذاکرات برجام به کجا خواهد رفت؟
سید کمال سیدعلی وکیل این صنعت است مصاحبه با فرارو وی با اشاره به اینکه سه موضوع مرتبط با تجارت در ایران پس از مذاکرات وین قابل بررسی است، گفت: در مورد اول که بهترین تلقی می شود، در بلندمدت ریسک سرمایه گذاری در ایران خواهد بود. بزرگ است.» به دلیل حسن نیت کشور و تغییر حاکمیت سیاست خارجی ایران حذف شد، در این صورت سرمایه گذاران خارجی می توانند. به ایران آمد.

وی افزود: در چنین شرایطی می توان از توسعه املاک و مستغلات استفاده کرد که بسیار مهم است، اما علاوه بر جذب سرمایه گذاری خارجی، ارز و برخی اصلاحات ساختاری اساسی، در این صورت 8 درصد رشد اقتصادی در برنامه رشد قرار می گیرد. “کشور می تواند انجام دهد.

سیدعلی گفت: آزادسازی اقتصاد از بسیاری جهات از جمله حذف بدهی دولت، مقررات زدایی از خصوصی سازی واقعی و عدم دخالت دولت در همه صنایع از تغییرات اقتصادی است که باید ایجاد شود. کشور مکان بهتری است. سرمایه گذاری کنید و کشور را از همه لحاظ بهبود بخشید.

این کارشناس مسائل مالی افزود: با توجه به منابع اعم از نفت و گاز می تواند زمین صادرات نفت به اروپا را فراهم کند و در حمل و نقل و حمل و نقل نیز اندازه گیری بسیار خوب بود از جمله دست به صادرات بدون نفت. ” همچنین زمینه را برای رشد کسب و کارهای پیشرفته فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه مورد دوم در این مورد یک توافق موقت 2 یا 3 ساله است، خاطرنشان کرد: اگر هر دو طرف قرارداد را موقتاً تکمیل کنند، وضعیت کشور بهتر از الان می شود، اما مردم چه فکری می کنند. اتفاق نخواهد افتاد، برخی چیزها همگی بهبود موقتی هستند و با بهبودی از محاصره پول در بسیاری از کشورها، اقتصاد فرصت نفس کشیدن خواهد داشت و فشار اقتصادی کمی کاهش می یابد.

سیدعلی گفت: اما اگر بخواهیم در بلندمدت و درازمدت کار مهمی انجام دهیم، چنین وضعیتی پیش نمی‌آید، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط موقتی در این مورد پایین نیامده‌اند. تسویه حساب TFA و روابط بانکی نیز پیش نیاز اجرای یک قرارداد موقت است، اما مشکلات اقتصادی باقی خواهند ماند و ایالات متحده می تواند دوباره از شورای امنیت سازمان ملل برای جمهوری خواهان خارج شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی موضوع سوم را به اختلاف نظر دانست و گفت: در این صورت بحران از قبل با بحران ادامه پیدا می کند، از سوی دیگر تلاش بیشتر می تواند به معنای تغییر قیمت ها، افزایش قیمت ها باشد. قیمت ها و افزایش ارزش همه کالاهای عمومی.” از آنجایی که این اختلاف منجر به تشدید تحریم ها و گنجاندن ایران در ماده هفتم منشور سازمان ملل شد، فرار سرمایه کشور در این شرایط افزایش یافت.

سیدعلی تاکید کرد: علاوه بر این به دلیل خطر عبور از جریمه، مکان هایی نیز شامل این موارد می شود که فساد و هزینه های بدی را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر کشور با مشکلات اقتصادی بسیار سختی روبه رو خواهد شد که این امر موجب می شود. ادامه می‌دهد: «سال آینده مشکلات سیاسی و اجتماعی خواهد داشت، بنابراین بهتر است با توجه به مذاکراتی که در جریان است، ایران بتواند با غرب توافق کند تا مشکلات را یک‌بار برای همیشه برطرف کند. nce

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما