رقابت پاتوژن های گیاهی در ازای عکس حیوانات این روزها در اینستاگرام بسیار محبوب شده است. چالش با افزودن یک برچسب با همین نام و یک شکلک سگ در نهایت به داستان کاربر شروع می شود.
به عنوان یک مستقل، مردم در پاسخ به این برچسبها، تصویری از حیوانات خود را به اشتراک میگذارند. این رقابت به سرعت در بین کاربران گسترش یافته است و تاکنون توسط بیش از 4 میلیون نفر در استوری های خود گزارش شده است. با وجود محبوبیت این استیکر در بین 4 میلیون کاربر، اخیراً مشخص شده است که این استیکر توسط هیچ سازمانی حمایت نمی شود و نباید درخت کاشته شود.
اندکی بعد، سازمانی به نام PlantATreeCo مسئولیت انتشار این داستان را بر عهده گرفت و ادعا کرد که از همان ابتدا این استیکر را به عنوان یک چالش واقعی منتشر کرده بود، اما ده دقیقه پس از شروع، مشخص شد که مسابقه به سرعت گسترش خواهد یافت. به وعده خود عمل نخواهد کرد بنابراین او به سرعت داستان اصلی را حذف کرد.
این سازمان نام خود را از روی استیکر حذف کرد و خود استیکر به سرعت در اینستاگرام به زمین آمد. با حذف نام PlantATreeCo از این برچسب، هیچ راهی برای درک معنای چالش و دیدن اینکه آیا درخت واقعاً کاشته شده است وجود نداشت.
بسیاری از کاربران سعی کرده اند با این استیکر توجه سازمان را به سطح بالای تعامل عمومی جلب کنند و از آن بخواهند که مسئولیت کاشت درخت را بر عهده بگیرد. اینستاگرام، این بار، وقت گذاشت و به قدرت پلتفرم خود اشاره کرد که چرا این استیکر در فضای مجازی منتشر شد. اما مسئولیتی در قبال محتوای استیکر ندارد.
یک کارشناس شبکه های اجتماعی گفت:
گسترش گونه های درختی در ازای عکس حیوانات، قدرت جامعه اینستاگرام را در افزایش آگاهی از مسائل کلیدی می بیند. مانند سایر استیکرهای ویروس، این استیکر توسط اکانت ساخته شده است و ربطی به اینستاگرام ندارد.
توسعه دهندگان اینستاگرام معمولاً با کلیک کردن روی یک استیکر اتفاق میافتند، اما به دلایل خاص این اتفاق نمیافتد. به عنوان مثال، اگر یک سازنده نام خود را از یک استیکر حذف کند یا حساب اینستاگرام خود را از دامنه عمومی حذف کند، استیکر ناپدید می شود.
اینستاگرام اعلام کرده است که تلاش خواهد کرد بیشتر روی این موضوعات برای کاربران خود تمرکز کند.
در مورد این چالش ها چه احساسی دارید و چقدر بی فایده هستند؟