همیشه خسته بخوان؛ چرا همیشه احساس خستگی می کنید


انتخاب های برتر: ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. خستگی طولانی مدت وضعیتی است که در آن بدن یا ذهن فرد قادر به عملکرد روزانه نیست و شدت بیماری بستگی به شدت بیماری دارد. گاهی انسان می داند که چرا خسته است. اما گاهی اوقات علت این فکر مداوم نامشخص است. امروز در این مقاله در مورد مفهوم خستگی مداوم، علل و درمان آن صحبت می کنیم. با ما بمان.

چرا همیشه احساس خستگی می کنید

اگرچه موارد نادر بسیاری از این بیماری وجود دارد، اما بسیاری از مواردی که موضوع بحث ما نیست، مانند عفونت های بافتی و سیستم ایمنی یا روماتیسم، سرطان خون بیماری و غیره، به طور کلی با خستگی مزمن همراه است. سایر موارد مهم:

دیابت

کم خونی بیماری همراه با کاهش تعداد گلبول های قرمز در بدن است، گلبول های قرمز مسئول حمل اکسیژن به سلول های بدن و اغلب در طی فرآیند اکسیژن رسانی به بافت ها هستند.بافت و مغز تحت تاثیر قرار می گیرد و فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. نیاز دارد. خستگی و خستگی جسمی و روحی.

علاوه بر خستگی، ممکن است بیمار علائمی مانند تپش قلب، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها را نیز تجربه کند.

بیماری تیرویید

کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید یک اختلال غدد درون ریز است که زمانی رخ می دهد که غده تیروئید هورمون کافی برای تنظیم متابولیسم بدن تولید نمی کند.

همیشه خسته بخوان؛  چرا همیشه احساس خستگی می کنید

کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین علل خستگی است و می تواند حتی در زمان استراحت نیز احساس ضعف و خستگی را در شما ایجاد کند. کم کاری تیروئید یکی از علل اصلی خستگی با حداقل فعالیت است و بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید حتی در زمان استراحت نیز از خستگی طولانی مدت رنج می برند.

شیوه زندگی کم تحرک

مردم فکر می کنند وقتی خسته هستند نشستن تنها راه حل این مشکل است. اما بلند شدن و حرکت بهترین راه برای رهایی از خستگی و ضعف است.

خسته

دیابت

دیابت در اثر مصرف بیش از حد قند خون ایجاد می شود و به دلیل کمبود انسولین یا ناتوانی در خوردن ایجاد می شود. دیابتی علاوه بر خستگی مداوم، علائم دیگری مانند تشنگی، کاهش وزن، تکرر ادرار و ضعف پاها را نیز دارد.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب توانایی جذب خون کافی به سایر قسمت‌های بدن را از دست می‌دهد و به دلیل اختلال در گردش خون، اکسیژن رسانی سلولی کاهش می‌یابد، بنابراین باعث می‌شود فرد قوی و خسته نشود.

در مرحله اولیه، بیمار در حین کار متوسط ​​احساس خستگی می کند. با این حال، با گذشت زمان، بیمار با خودکارآمدی کمتر خسته و بی حال می شود.

نارسایی قلبی اغلب با تورم اندام ها، تنگی نفس در حین ورزش یا استراحت، فشار خون بالا، مشکلات جسمی، سنگینی در پاها و احساس غم و اندوه همراه است.

بیخوابی

در افرادی که مشکلات خواب مانند بی خوابی و بی خوابی دارند، فرد از نظر جسمی احساس خستگی می کند و در کنترل افکار و احساسات مشکل دارد. داشتن حداقل هفت ساعت خواب در شب برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است و اگر کمتر از چند شب بخوابید، ممکن است دچار خستگی مزمن شوید. همچنین ممکن است علائمی مانند خستگی در طول روز، آپنه خواب‌آلود و خواب‌آلودگی صبحگاهی را تجربه کنید.

خسته

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است و علائم اصلی آن تغییرات سریع خلق و خو و بیماران مبتلا به افسردگی و عدم اعتماد به نفس است.

نادیده گرفتن استرس می تواند عواقب جسمی، ذهنی و عاطفی داشته باشد. علاوه بر خستگی مزمن، افراد مبتلا به افسردگی می توانند اضطراب، عزت نفس پایین، غمگینی، اضطراب، افسردگی و جدایی را تجربه کنند.

کم آبی بدن

کم آبی زمانی رخ می دهد که مایعات در بدن (به خصوص آب و الکترولیت ها) بیش از حد آزاد شود یا آب کافی وارد بدن نشود. وقتی احساس تشنگی می کنید، آب بدنتان کم می شود. این می تواند بیمار را خسته کند.

افسردگی

خیلی چیزها باعث ایجاد استرس در فرد می شود. مشکلات شغلی، مالی و خانوادگی از جمله این عوامل حواس پرتی است و استرس بیش از حد منجر به فرسودگی روحی و جسمی می شود.

خسته

اختلالات اشتها

ساده ترین راه برای کاهش خستگی، تنظیم رژیم غذایی است. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد. کارشناسان توصیه می کنند برای بهبود سلامت و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و محصولات لبنی را از هر پنج گروه غذایی مصرف کنید.

به غیر از موقعیت های ذکر شده در بالا، خستگی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مانند:

1. یبوست

1. کمبود ریزمغذی ها در مواد غذایی مانند کلسیم، ویتامین ها نیز

3. فشار خون بالا از جمله چربی خون بالا و …

4. بیماری های مزمن مانند سینوزیت، بیماری های رحمی نیز

5. غذاهای سرد یا مرطوب

6. میزان اسید را در بدن افزایش دهید

7. بیماری های مزمن به ویژه مسمومیت با سرب امروزه بسیار شایع است.

8. کمبود ویتامین D

راهکارهایی برای مقابله با احساس ضعف دائمی

برای کاهش استرس، ابتدا باید علت را پیدا کنید و سپس تصمیم به حل مشکل خود بگیرید. به عنوان مثال، ورزش کنید، تیروئید خود را کنترل کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، آرام بمانید، استرس خود را کاهش دهید، افسردگی را درمان کنید.

خسته

علاوه بر راه حل هایی که ذکر کردیم، موفقیت در استفاده از غذاهای مغذی می تواند روند خستگی را معکوس کند. خبرگزاری ایرنا از غذاهایی که می توانید برای غلبه بر خستگی خود بخورید، گزارش می دهد. با این حال، اگر فکر می کنید که این یک بیماری مزمن، مزمن و بسیار دردناک است، به پزشک خود مراجعه کنید.

آب و لیمو را مخلوط کنید

این آب برای تولید انرژی مغز لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک روز قوی است. مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که زنانی که کمی کم آب بودند، بیشتر احساس خستگی می کنند.

شاه بلوط

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش مهمی در تبدیل قند به انرژی دارد. فیبر هم دارند. فیبر قند خون را متعادل می کند و دیرتر گرسنه می شود.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بعد از ناهار می تواند جایگزین یک دسر شیرین شود. شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین است که مانند کافئین موجود در قهوه عمل می کند و به بهبود انرژی شما کمک می کند.

خسته

ویتامین سی

تحقیقات جدید نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی ضروری است. این غدد از ایجاد استرس در احساس ضعف جلوگیری می کنند. ویتامین C همچنین از عفونت ها محافظت می کند و باعث جذب بهتر آهن می شود.

مارچوبه

این سبزیجات زیبا حاوی ویتامین B و مقدار زیادی فیبر هستند که به تعادل قند خون کمک می کند. ویتامین B کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.

میدونی

مصرف هل انرژی شما را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

نان سبوس دار

کربوهیدرات ها 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. غلات کامل حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. خوردن غلات کامل از شما در برابر قند خون بالا محافظت می کند.

خسته

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم