نشست بین برجام و اعضای آمریکا بدون ایران برگزار می کند

[ad_1]

ایرنا می نویسد: اعضای متمم چهارم و اتحادیه اروپا و همچنین اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و ایالات متحده که علیرغم ادامه نسل کشی علیه شورای امنیت سازمان ملل متحد، یکشنبه شب برای بحث در مورد نظرات وین در مورد حمایت تشکیل جلسه دادند. مجازات

شرکت کنندگان در این نشست که بدون حضور ایران برگزار شد، درباره وضعیت جدید مذاکرات گفتگو کردند.

میخائیل اولیانوف، رهبر روسیه، پیش از این نشست به خبرنگاران گفت: «باید بدانید که (بهبود قوانین شورای امنیت سازمان ملل) فرآیندی است که شامل بسیاری از جلسات رسمی و غیررسمی در سطوح و انواع مختلف است. وی افزود: این جلسات تکمیل شده و به موفقیت پروژه کمک کرده است.

این کارشناس روس بزرگترین دستاورد دیدارهای اخیر را ادامه مذاکرات وین و بازگشت به کار عادی سیاسی دانست و گفت: ایران حق دارد ایده های جدید را توسعه دهد و ما موظفیم آنها را تعیین کنیم. اولیانوف خاطرنشان کرد که برخلاف برخی درخواست ها، سخنرانی متوقف نشد.

جلسه جدید پنجشنبه هفته گذشته (16 آذر) با آغاز جلسه شورای مشترک برجام از سر گرفته شد. بلافاصله پس از نشست مشترک، نمایندگان کار روی کاغذ و تلاش برای پر کردن شکاف را آغاز کردند.

در این بحث، کارکرد کاغذ محدود به کارگران نیست و طرفین در حوزه تحریم و هسته ای متفاوت و در سطوح مختلف کار کرده اند. همچنین روز گذشته برای اولین بار سومین نشست کارشناسی با عنوان کارگروه تحلیل عملکرد در قالب دو بحث جدید با حضور کارشناسان 1+4، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد.

باقری ساعاتی پیش در گفت‌وگویی با بیان اینکه با توجه به درگیری‌ها و جلساتی که در چند روز گذشته بین کارشناسان و کارکنان ارشد برگزار شده بود، اختلاف دو طرف مرز و حوزه گفتگو کاهش یافت. وی ابراز امیدواری کرد که دو طرف در مذاکرات کنونی به توافق برسند و منابع موضوعات مورد بحث را بررسی کنند.

رئیس جمهور ایالات متحده در عین حال تصریح کرد که شرایط اخراج از ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل متحد حذف هرگونه شکنجه و بدرفتاری است.

برنامه کاری مشترک (برجام)، پس از 13 سال مذاکرات سنگین بین المللی، در 14 ژوئیه 2015 به پایان رسید و یک هفته بعد، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید و به پیوست الف قطعنامه پیوست.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه 2017 (دسامبر 2016) و پس از چند گام قبل، سرانجام با برجام از جمله خروج به بن بست رسید.آمریکا این توافق را در 8 می 1397 (8 اردیبهشت 1397) امضا کرد. ) در دو مرحله دور دوم تحریم های آن علیه ایران بازگشت.

استفاده نابرابر از برجام از یک سو و تنش های ناشی از اعمال و تلاش های تحریم های یکجانبه آمریکا از سوی دیگر موجب شد تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، سرانجام در 8 می 2019 (8 می 2019) این دفتر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با مجوز 60 روزه سیاسی، تعهدات کلیدی توافق هسته ای را به عنوان گامی در جهت اقدامات داوطلبانه می پذیرد.

ایران بارها گفته است که اگر سایر طرف‌های برجام تصمیم بگیرند که مسئولیت‌های خود را طبق توافق انجام دهند، اقدامات برای کاهش نقش ایران در برجام معکوس خواهد شد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما