نحوه حل مشکل استفاده از اینترنت – Digito را کامل کرده و نشان دهید


برای همه ما اتفاق افتاده است که بلافاصله اتصال اینترنت خود را قطع کرده ایم. این می تواند بسیار استرس زا باشد ، به خصوص اگر تکرار و تکرار شود. در این مقاله ، ما تمام مواردی را که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد ، بررسی می کنیم و همچنین نحوه حل هر یک از آنها را به شما نشان می دهیم. در واقع یک راهنمای آنلاین حل مشکل اینترنت برای شما آماده شده است.

چرا از اینترنت استفاده نمی کنید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما نمی توانید بلافاصله به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله ، می خواهیم هریک از این مسائل را بررسی کرده و همچنین راه هایی برای حل آنها ارائه دهیم ، بنابراین می توانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از مکان دیگری دیدن کنید

یکی از رایج ترین دلایل مشکلات اتصال به اینترنت زمانی است که سایت قطع است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از جمله عدم پرداخت هزینه مربوطه توسط صاحب سرور خراب یا صاحب وب سایت.

مهم نیست چرا سایت ظاهر نمی شود ، نمی توانید وضعیت اتصال اینترنت را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از برخورد با مشکلات اتصال به اینترنت ، حداقل از یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon دیدن کنید. اگر این سایت ها مشکلی ندارند ، اتصال اینترنت شماست ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، مرحله بعدی را برای رفع مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi را در رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی بررسی کنید

راه دیگر برای حل مشکل اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی روی دستگاه های مختلف راه اندازی شده است. آیا دستگاه شما به روتر متصل است؟ آیا رمز را درست وارد کرده اید؟

صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید ، در هر صورت باید بتوانید به داده های صحیح دسترسی داشته باشید. اگر رمز عبور سختی برای روتر انتخاب کرده اید ، باید در تایپ آن دقت کنید.

بررسی کنید که روتر روشن است

بهتر است به روتر خود نگاه کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر روتر به برق متصل است ، آن را روشن کنید. اگر با فشار دکمه روتر روشن نشود ، ممکن است آداپتور خراب شود. در این زمان باید یک آداپتور جدید تهیه کنید.

اتصال اینترنت

این می تواند بگوید چرا ممکن است اینترنت در منطقه شما به طور موقت قطع شود. یا شرکتی که از آن خرید می کنید با اینترنت مشکل دارد.

در ضمن ، وضعیت اینترنت را با استفاده از تلفن شناسایی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده خدمات اینترنت یا پیگیری اخبار مربوطه استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل خرابی شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر اطلاعات به روتر نرسد و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست از چه نوع اتصال اینترنتی خانگی استفاده می کنید ، به هر دلیلی ، اتصال به روتر شما از طریق پورت دیوار خانه و تلفن انجام می شود و شما می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است بگوید روتر شما دارای اشکال خاصی است ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید این تلفن خراب است و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با دسترسی به صفحه مدیریت روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات دسترسی به این صفحه بستگی به روتر دارد و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر فعال است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از دسترسی به این صفحه ، اطلاعات مربوط به استفاده از اینترنت را مرور کنید.

پینگ رو چک کن

اتصال بین رایانه و روتر شما تصمیم گرفته است از پینگ استفاده کند. پینگ یک دستور شبکه است که اطلاعات را به IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند در استفاده از اینترنت مشکل ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • روی رایانه خود یک رابط خط فرمان اجرا کنید ، برای مثال Windows PowerShell.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] وارد کنید و محل [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر پینگ ظاهر می شود روی “Reply by” تنظیم شده است ، مشکلی در اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت دیگری استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما پس از مدتی کار نمی کنند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از کابل جدیدی برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. اگر مشکلی در کابل وجود دارد ، می توانید دوباره با کابل جدید به اینترنت بازگردید.

بین کانال های بی سیم جابجا شوید

اگر اترنت کار می کند اما مشکل Wi-Fi وجود دارد ، این ممکن است به این دلیل باشد که روتر کانال را انتخاب می کند. بسته به محل زندگی شما ، روترها دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال هستند. با این حال ، همیشه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما در یک کانال کار می کنند ، هر دو ضعیف عمل می کنند. بهترین کار در این زمان تغییر کانال WiFi است. برای این کار پیشنهاد می کنیم این خط دیجیاتو را مطالعه کنید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر

مشکل روتر شما ممکن است با اصلاح سیستم عامل برطرف شود. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد و می توانید از رایانه یا دوستان خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر با استفاده از فلش مموری USB استفاده کنید.

برای اطلاع از نحوه عملکرد این روش ، باید به وب سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل کامل سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

وجود بدافزار روی سیستم را بررسی کنید

بدافزارها می توانند اتصال اینترنت شما را مسدود کنند ، که یک فرآیند ساده است و از بارگیری آنتی ویروس یا بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر قبلاً اتصال به اینترنت ندارید ، سیستم خود را برای وجود بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروسی که دارید ، حتی خود Windows Defender ، استفاده کنید. اگر این کار نمی کند ، نرم افزار ضد بدافزار را با سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

روتر را از کارخانه تنظیم مجدد کنید

اگرچه ما با یک کار ساده روبرو هستیم ، راه اندازی مجدد روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکلات آن را حل کند. اما باید آخرین راه حل شما باشد زیرا از کد دسترسی ریشه استفاده می کند و باید خودتان آن را تغییر داده و همه چیز را دوباره به آن وصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، ارزش آن را دارد و می توانید به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز با هیچ یک از این راه حل ها به اینترنت دسترسی نداشته اید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها گزارش دهید. آنها ممکن است راه حل های این جمله را ذکر کرده باشند ، اما اگر این فرایند پاسخ ندهد ، احتمالاً مشکل در جای دیگری است و ISP آن را برطرف می کند.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم