ماسک تحلیل توییتر پس از ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک در کاربران توییتر به فروش 10 درصد از سهام خود در تسلا برای پرداخت مالیات رأی داد و گفت که هر کاری انجام می دهد. در پایان انتخابات اکثریت کاربران موافق هستند. این امر باعث شد سهام تسلا در روز سه شنبه 11.99 درصد کاهش یابد و سرمایه گذاری ماسک به 288 میلیارد دلار و ارزش بازار تسلا به میزان 200 میلیارد دلار کاهش یابد.

قبل از سقوط 11.99 درصدی، ما همچنین شاهد کاهش تقریباً 5 درصدی قیمت سهام تسلا در روز دوشنبه بودیم. با وجود این کاهش، ارزش سهام تسلا تا کنون 47 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، برخی از چهره های فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، صدها میلیون دلار در سرمایه گذاری مشترک از اکتبر 26 ژانویه، پس از رسیدن ارزش بازار تسلا به بیش از 1 تریلیون دلار، فروخته اند. ارزش بازار تسلا از زمان نظرسنجی ماسک تا 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه هنوز بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

ماسک در سال 2012 برای سمت خود به عنوان مدیر عامل سهامی از سرمایه گذاران دریافت کرد. در سال 2012، ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش 6.24 دلار برای هر سهم به دست آورد که در 13 آگوست 1401 منقضی می شود.

قیمت سهام تسلا که چند روز پیش به بالای 1230 دلار رسید، در آخرین روز معاملاتی به 1023 دلار رسید و احتمالا در چند روز آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. با این حال، تسلا سودآورترین خودروساز جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از نمایندگی های اصلی تسلا است، بنابراین ثروت آن به ارزش محصولات این شرکت بستگی دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که ثروت ماسک در روزهای اخیر به بیش از 310 میلیارد دلار رسیده است، مدیر عامل فعلی تسلا 288 میلیارد دلار ارزش دارد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تسلا در سال های آینده همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد، اما باید برای رقابت سخت آماده شود. شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی با سرمایه گذاری سنگین در این تجارت، بیشتر در آینده وارد بازار خواهند شد.

با رشد خودروسازان سابق در این صنعت، سهم تسلا به مرور زمان کاهش می یابد که تأثیر منفی بر درآمد و سودآوری خواهد داشت.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما