فیلادلفیا به ممنوعیت استفاده از ماسک اسکی در برخی مکان‌های عمومی رای داد تا ایمنی را در بحبوحه جنایات بالا افزایش دهد

فیلادلفیا – شورای شهر فیلادلفیا قانونی را تصویب کرده است که استفاده از ماسک اسکی را در برخی مکان‌های عمومی ممنوع می‌کند، اقدامی که حامیان آن می‌گویند امنیت عمومی را در میان سطوح بالای جرایم خشونت‌آمیز افزایش می‌دهد، اما مخالفان می‌گویند این قانون به‌طور غیرمنصفانه مردم را بدون شواهدی مبنی بر انجام تخلف هدف قرار می‌دهد.

این لایحه روز پنجشنبه با 13 رای مخالف به تصویب رسید و اکنون به جیم کنی، شهردار دموکرات می رسد. یک سخنگوی گفت که او این قانون را بررسی خواهد کرد و “منتظر ادامه کار ما با شورای شهر در مورد موضوع فوری امنیت عمومی است.”

این اقدام استفاده از ماسک اسکی یا استفاده از بالاکلوا را در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز تفریحی، پارک‌ها، ساختمان‌های شهری و حمل‌ونقل عمومی ممنوع می‌کند. لباس را به عنوان پوششی نزدیک که تمام سر را پوشانده است، با دهانه هایی فقط برای چشم، بینی یا دهان تعریف می کند.

250 دلار جریمه برای هر کس که قانون را نقض کند اعمال می شود. برای لباس مذهبی و اعتراض استثنائاتی دارد.

این قانون در حالی وضع می‌شود که ششمین شهر بزرگ کشور درگیر جنایات خشونت‌آمیز است و تعداد قتل‌ها در سال 2021 بی‌سابقه است که بسیاری از آنها مربوط به اسلحه هستند. این تعداد در سال 2022 از 562 به 516 کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بود، و مدافعان گفتند که امسال کاهش بیشتری خواهند داشت.

با افزایش حمایت اجتماعی در طول همه‌گیری، حتی با کاهش جرم و جنایت به سطح قبل از همه‌گیری، شهرهای بزرگ در سراسر کشور افزایش جرم و جنایت را تجربه کردند.

حرکت فیلادلفیا در جهت مخالف شهر نیویورک است، که قانون ممنوعیت ماسک را در طول همه‌گیری COVID-19 کاهش داده است.

در سال 2020، شهر نیویورک قانون بیش از یک قرنی را که پوشش صورت در اماکن عمومی را ممنوع می کرد، لغو کرد. در نظر گرفته شده بود که استفاده از ماسک در طول شیوع ویروس کرونا مجاز باشد. موافقان لغو این قانون می گویند که قانون قبلی همچنین مردان رنگین پوست را در معرض آزار و اذیت پلیس قرار می داد و علیه معترضان در تظاهرات استفاده می شد.

نگرانی‌ها در مورد سرقت، حتی با کاهش میزان جرم و جنایت در شهر، باعث شده است که شهردار اریک آدامز، افسر پلیس سابق، به صاحبان فروشگاه‌ها پیشنهاد دهد که از پذیرفتن کسی که ماسک بزند خودداری کنند، مگر اینکه توسط دوربین‌های فروشگاه ضبط شود.

ممنوعیت فیلادلفیا نشان دهنده افزایش تعداد افرادی است که از ماسک اسکی در سال 2020 استفاده می کنند – در شروع همه گیری – به همراه افزایش افراد تحت تعقیب پلیس فیلادلفیا. طرفداران می گویند ماسک های اسکی هویت افراد را پنهان می کند و شناسایی آنها را برای پلیس سخت تر می کند. پیام هایی برای حامی لایحه، آنتونی فیلیپس، عضو شورا گذاشته شد.

اما مخالفت شدید برخی از اعضای مترقی شورا و ACLU پنسیلوانیا را به همراه داشت که گفتند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ماسک های اسکی باعث یا تشویق جنایت می شود.

Solomon Furies Worles، وکیل ACLU، در بیانیه ای گفت: «این خلاف قانون اساسی است که به پلیس این اختیار را بدهیم که غیرنظامیان را بدون سوء ظن به فعالیت غیرقانونی متوقف کند.

این ممنوعیت بخشی از معمای بزرگتری است که دموکرات ها با آن دست و پنجه نرم می کنند: ایجاد تعادل در پاسخگویی پس از اعتراضات علیه خشونت پلیس و تلاش برای رفع نگرانی های عمومی در مورد ایمنی.

شهردار منتخب «چرل پارکر» با یک رویکرد سختگیرانه در برابر جرم و جنایت، در انتخابات پیروز شد و قول داد که صدها افسر را در خیابان ها مستقر کند.

او به دلیل موضعش که افسران باید از «ظن منطقی» برای متوقف کردن مردم استفاده کنند – که مخالفان احساس می‌کنند نزدیک به تاکتیک بحث‌برانگیز توقف و حرکت است، مورد انتقاد قرار گرفته است. او اخیرا کوین بایتل را به عنوان کمیسر پلیس خود انتخاب کرد و گفت که سابقه ای در برقراری نظم و پاسخگویی پلیس دارد.

حق چاپ © 2023 واشنگتن تایمز، LLC.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما